Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Kikar också mer eller mindre dagligen och alla uppdateringar uppskattas!
    Ah, härligt att höra, Munin!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Kikar också mer eller mindre dagligen och alla uppdateringar uppskattas!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Jag väntar!
    Dig kan man alltid räkna med, Nando!
    Jag har satt några grövre bitar (den itusågade, stooora rotgrejen) i varsin gavel - som en slags "fundament" för att garnera med pinnar som är uppbundna med Anubias vid ett senare tillfälle. (Det går ju inte fort här... Men, jag gillar processen).
    Några små Anubias-skott har placerats på Vinrankorna på vänstersidan, men fler skall tillkomma! Vi skall se vad som kan bli synligt på bilderna lite senare.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag väntar!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Ja, det tycker jag!
    Gôtt! En räcker för mig.
    Då skall jag ta några pix lite senare!


    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, det tycker jag!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Solen skiner här Göteborg.
    Att ta bilder på karet i dagsljus blir inte bra, man ser enbart reflektioner av stugans fönster i karets frontruta.
    Tycker ni att jag skall dra in några nytagna bilder, lite senare när det mörknat ute, på hur inredningen sitter i nuläget..?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jahapp, nu sitter den här pjäsen i 720-baljan.

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0579.jpg Visningar:	0 Storlek:	576.9 kB ID:     	2428027

    Givetvis fanns det inte en tjalle att den skulle gå ner hel vid en av gavlarna då den är cirka 60 cm hög och 50 cm "djup" (det finns så mycket inredning där redan), så jag sågade den i två delar och placerade dessa båda delar vid varsin gavel.
    Nu skall jag betrakta den här lilla inredningsmanövern och känna efter om det hela liksom "sätter sig", förhoppningsvis så som jag har visualiserat det.
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 March 2021, 17:33.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Kul att se flera bilder på karet över tid! Tycker det ser jättebra ut


    Jag kör på med gavelinredningen (egentligen bara småpill), så blir det fler bilder lite längre fram.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kul att se flera bilder på karet över tid! Tycker det ser jättebra ut

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Det gröna som du har pillat med Mats ger för mig i alla fall ett lyft åt hela inredningen

    //Inger
    Halloj Inger, gôtt att se dig här!
    Det växer på riktigt fint, och så blir det lite ny inredning vid gavlarna. Bilder kommer.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Det gröna som du har pillat med Mats ger för mig i alla fall ett lyft åt hela inredningen

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Ampe!
    De Syréner jag använt i detta kar har nog legat ett par år, Körsbärsstammarna likaså. Det brukar väl ta något halvår att få helt torrt, lite beroende på hur grovt virket är.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Otroligt fint! Man kanske skulle kapa några syrener och torka de grenarna? Hur länge har du dina på tork innan de plumsar i?

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek

    Nyare mobiler har ju helt otroliga kameror, så det låter som du inre är up to date?
    Mja kanske det, jag är nog en av få människor i dagens samhälle som knappt använder mobil. Kan ibland gå en månad utan att jag ens har den igång så att uppgradera har liksom inte varit på tapeten, men vet att det finns en systemkamera inom familjen som inte används speciellt ofta så ska försöka få tillgång till den!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...