Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Hur fick ni hem fisken från er resa? Köpte sista dagen och hade bil eller?
    De köptes in någon av de sista dagarna, packades i kraftiga plastpåsar med extra syre och sedan ner i frigolitlådor. Sedan tog vi bilen ända hem till svedala.
    Allt gick smidigt utan problem.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av HampusH
    Låter gött. Får leta fram en pannlampa, kompass och karta, och leta mig bakåt i tråden då helt enkelt... Kul med lite info och updates i alla fall! Skynda långsamt brukar det väl heta.
    Här är en liten film på en av lekarna.



    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Nu såg jag att besökssiffran i tråden har överstigit 600 000... Det är ju inte riktigt klokt egentligen, men tack alla ni som tittar in här i tråden!
    Jag puttrar på och kan jag hjälpa, tipsa och entusiasmera någon enda människa är jag glad!
    600 000 är en imponerande siffra! Du har nog hjälpt, tipsat och entusiasmerat långt fler än en enda människa

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Dom där scalarerna var helt fantastiska! Vilken stark röd förg

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Hur fick ni hem fisken från er resa? Köpte sista dagen och hade bil eller?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    HampusH skrev att han "snabbspolat" i tråden och hittat karet med de vildfångade Manacapuru Red-Back-scalarerna.
    Jag tittade tillbaka jag också och fick en liten flashback...
    Gruppen om nio Red-Back-scalarer köpte Ansjo-Anders när vi var i Tyskland och hade skoj.
    Jag tog över de här fantastiska scalarerna efter ett tag, då Anders ville byta inriktning.
    Jag kan, utan omsvep, säga att detta är de vackraste scalarer jag haft i min ägo.
    Slänger in ett par bilder.


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0462.jpg
Visningar: 280
Storlek: 472,9 KB
ID: 2426955

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0459.jpg
Visningar: 267
Storlek: 490,7 KB
ID: 2426956
    Det var så kul när han köpte dem och fick plocka dem själv ur karet de gick i..

    Lämna en kommentar:


  • HampusH
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Planerna är att även dra igång ett 540 (scalare-karet) i stugan, så två hyfsat rejäla burkar skall få puttra på, men just nu är bara 720-baljan igång.
    Jag fick massor av lekar på dessa scalarer - finns bilder och filmer långt tillbaka i tråden.
    Dessa scalarer fick flytta till ett stort, fint kar hos en kompis till mig (ej på forumet dock) då karet var tvunget att avvecklas för att flyttas ut från kåken till stugan - vilket ännu inte skett...
    Låter gött. Får leta fram en pannlampa, kompass och karta, och leta mig bakåt i tråden då helt enkelt... Kul med lite info och updates i alla fall! Skynda långsamt brukar det väl heta.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Fruktansvärt fina fiskar!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av HampusH
    Alright! Inte lika många kar igång idag då. Men jag ser fram emot bilder på det som är igång! Finns det planer på nya kar igen, eller rullar det på med det som karet som är igång nu?
    De där red back scalarerna är helt otroliga faktiskt... Vad hände med dem sen? Fick du någonsin ägg/yngel på dem?
    Planerna är att även dra igång ett 540 (scalare-karet) i stugan, så två hyfsat rejäla burkar skall få puttra på, men just nu är bara 720-baljan igång.
    Jag fick massor av lekar på dessa scalarer - finns bilder och filmer långt tillbaka i tråden.
    Dessa scalarer fick flytta till ett stort, fint kar hos en kompis till mig (ej på forumet dock) då karet var tvunget att avvecklas för att flyttas ut från kåken till stugan - vilket ännu inte skett...
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 February 2021, 18:34.

    Lämna en kommentar:


  • HampusH
    svarade
    Alright! Inte lika många kar igång idag då. Men jag ser fram emot bilder på det som är igång! Finns det planer på nya kar igen, eller rullar det på med det som karet som är igång nu?

    De där red back scalarerna är helt otroliga faktiskt... Vad hände med dem sen? Fick du någonsin ägg/yngel på dem?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    HampusH skrev att han "snabbspolat" i tråden och hittat karet med de vildfångade Manacapuru Red-Back-scalarerna.
    Jag tittade tillbaka jag också och fick en liten flashback...
    Gruppen om nio Red-Back-scalarer köpte Ansjo-Anders när vi var i Tyskland och hade skoj.
    Jag tog över de här fantastiska scalarerna efter ett tag, då Anders ville byta inriktning.
    Jag kan, utan omsvep, säga att detta är de vackraste scalarer jag haft i min ägo.
    Slänger in ett par bilder.


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0462.jpg
Visningar: 280
Storlek: 472,9 KB
ID: 2426955

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0459.jpg
Visningar: 267
Storlek: 490,7 KB
ID: 2426956

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    psst... jag är med oxå fast i det tysta
    Åh, Pia, det vet jag så väl!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    psst... jag är med oxå fast i det tysta

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Thomas, HampusH och LoGeek - verkligen kul att ni, och andra är här ock kikar!

    I nuläget är det endast ett 720-kar (finns lite filmer och bilder några sidor bak i tråden) som är igång i stugan.
    Detta kar är under långsam uppbyggnad rent inredningsmässigt. Jag har testat några idéer som skall ändras en smula och finslipas.
    Det kommer bilder inom kort!

    Nu såg jag att besökssiffran i tråden har överstigit 600 000... Det är ju inte riktigt klokt egentligen, men tack alla ni som tittar in här i tråden!
    Jag puttrar på och kan jag hjälpa, tipsa och entusiasmera någon enda människa är jag glad!

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Kan bara stämma in, denna tråd er episk!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...