Hur lång tid tar det innan "småttingarna" sätter sig på föräldrarna (den uppgiften googlar jag förtvivlat efter, men hittar inget svar... så jag frågar dig i stället)?
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Å när blir de det då?
http://www.zoopet.com/forum/entry.php?b=8906 undrar en som väntar otåligt!Kommentar
-
Å när blir de det då?
http://www.zoopet.com/forum/entry.php?b=8906 undrar en som väntar otåligt!Kommentar
-
-
Haha! Ja, typ någon vecka, 5-6 dagar sådär.
Mina nervkollapser brukar sätta in när övriga innevånare i karet plötsligt blir väldigt intresserade av att uppehålla sig störande nära föräldrarna och ynglen.
Därför är det skönt att ha vissa lekpar i egna lek-kar!
Kommentar
-
Var förresten och köpte lite ny fisk igår, Det blev 1+2 ap. Maciliensis, och 1+2 ap. Agazsisi "Red Gold". Tittade även på en grupp diskusar så jag var grymt nära att köpa, men lyckades hålla mig. Men snart så kommer det komma en grupp diskusar även hem till mig.
MVH/FreddanKommentar
-
Halloj Freddan! Då tror jag att jag vet var du köpt maciliensisarna - jag var nära att plocka en hane + några honor, när jag såg dom, antagligen de du köpte. Nu är dom hos dig i stället - bra! Du måste plåta dom, och visa här!
Just nu har jag ett stort fett blått discuspar i en 70x70x70 cm-kub - dessa köpte jag av Jörg Stendker nere i tyskland i höstas. Sedan är det ett par av "white butterfly" som går i ett 540. Dessa tog jag över från Ansjo, de var sex från början, en har dött. En av de som är överblivna, en stöddig hane, skall få gå med en RT-hona som Ansjo har hemma just nu - så får vi se vad det blir av det, hon kommer hit om någon vecka och de skall få gå i en 50x50x50-kub. De två som blir kvar, förutom paret och hanen, vet jag inte riktigt vad jag skall göra av - de är lite spaka då de stått lägst i rang i karet...
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hur skulle du göra om du skulle samla ihop lite grenar och få dem att se ut som "rötter" eller grenar som kommer ner i karet?
Du har ju en gren i bågfenskaret men jag har ingen hel gren utan skall bunta ihop mina, vill ha att det ser ut som din gren?/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Jag skulle nog försöka bunta ihop dom med distans - alltså att binda pinnarna med en styv plastklädd ståltråd, eller liknande, på följande sätt; slå en ögla runt en pinne, sedan låta ståltråden gå några cm för stt slå en ögla till nästa pinne - så att det sitter ihop men på avstånd från varandra. Det är just detta jag skall ge mig på i det karet som jag nämnde i din tråd. Jag skall plåta den grejen så kommer du att se hur jag menar!Kommentar
Kommentar