Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    tack gonzo. det få bog bli nått sånt. har du nått namn på en bra brädgård typ? där man kan köpa virket?

    skriva ihop med trälim o skruv bara då antar jag. kanske några vinkeljärn till benen?

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    äh! jävla plastaskit:P

    har iaf beställt glas idag till stag o "lister" o täckglas.

    får dom imon o hoppas då på att silikona dit det.


    jag har tankebry angående bänk.
    tänkte först en bänk av trä
    Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

    som isåfall skulle kapas till mått efter karet med 8 st sånna här ben:
    Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


    men jag känner att den kanske blir för "top-heavy" o vinglig? orkar mig inte på ett avancerat bänkbygge då jag inte har tid/pengar/plats att bygga nått advanced.

    nån som har någon ide? vill mest att den ska gå att bygga ihop en vardakväll typ:P
    Det där kommer bli "top-haevy Hannes tack vare att du inte har några stag mellan benen
    Kolla vad lösvirke skulle kosta, dom måttsågar åt dej på dom mesta ställen i stan
    jag har själv byggt ett antal såna här "se bild" och det är hur enkelt som helst att skruva ihop hemma sen.... alltså vad du behöver i virkesväg är
    1tum2 till ramarna under toppskivan och ben stöd
    2tum2 alt, 2tum3 till ben
    sen om du inte vill köpa dyr bänk skiva, kan du ta plankor typ 22*100 eller nåt liknande
    och lägga ihop till toppskiva.. det är mitt förslag (Den bänken kan tu parkera bilen på)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    äh! jävla plastaskit:P

    har iaf beställt glas idag till stag o "lister" o täckglas.

    får dom imon o hoppas då på att silikona dit det.


    jag har tankebry angående bänk.
    tänkte först en bänk av trä
    Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

    som isåfall skulle kapas till mått efter karet med 8 st sånna här ben:
    Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


    men jag känner att den kanske blir för "top-heavy" o vinglig? orkar mig inte på ett avancerat bänkbygge då jag inte har tid/pengar/plats att bygga nått advanced.

    nån som har någon ide? vill mest att den ska gå att bygga ihop en vardakväll typ:P

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    *hhihihihi* Dåliga ursäkter,

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Dåliga ursäkter har du också.
    Just det

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    vadå hela nätterna?!? JAG HAR JU INTE VARIT HEMMA!!!

    Dåliga ursäkter har du också.

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    vadå hela nätterna?!? JAG HAR JU INTE VARIT HEMMA!!!

    Vardags nätterna då

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    Hannes du har ju hela nätterna
    sova kan du göra sen
    Ursprungligen postat av Nubi
    Håller med Gonzo
    vadå hela nätterna?!? JAG HAR JU INTE VARIT HEMMA!!!

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Håller med Gonzo

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Hannes du har ju hela nätterna
    sova kan du göra sen

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    men va fasen nubi. jag har inte varit hemma sen torsdags!! jag hjälper mina föräldrar emd renovering som måste bli klar innan min bror tar studenten. så jag har inga helger alls för att jobba med akvariumen. bara vardagar.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Tycker du har blivit lite dåååålig med uppdatering :P

    Lämna en kommentar:


  • Föllförfisk
    svarade
    Akvarier högt o lågt! Hihi! Är nog bättre att köra båda paralellt med varandra så flytten inte behöver stressas mer än nödvändigt!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Duktigt Hannes!!!! Du borde knåpa ihop en artikel om hur man silikonar ett kar
    haha! ja jag o gonzo då för han har mer koll o erfarenhet. kanske vore nått faktiskt!

    Ursprungligen postat av VisualDarkness

    hannesc, håller karet tätt?
    vet ej. inte provfyllt än. o kan inte göra det förens jag skaffat stag från lasmästaren o sen limmat dit. annars risk för utbuktning då ramen är borta. om jag har tur blir det i veckan som kommer.

    Ursprungligen postat av gonzo44
    ser mycket bra ut hannesc du får tummen upp av mej
    tackar mäster gonzo.

    Ursprungligen postat av Föllförfisk
    Bra film! Såg så enkelt ut att man nästan skulle våga prova på själv om behovet skulle finnas!! Kommer bli så bra karet! Kul med yngel oxå!
    klart du vågar! ja väldigt spännande med yngel. har faktiskt två stycken som lever blad de stora fiskarna nu ju. gömmer sig böland stenarna men är ändå ute på äventur då o då. blir lite mer levande nu karet.

    längtar verkligen tills jag får igång detta. men det är mycket jobb kvar.
    kom fram till att jag kommer få flytta det nuvarande. köra igång det igen.sätta upp det nya o starta o sen föra över fiskar. kanske tar en helg eller så.

    tar nämlkigen för lång tid att tömma ur det befintnliga o flytta för att sen få upp bänk o det nya karet i lod o allt innan fiskarna kan komma i. så det blir nog att ha ett akvarium stående mitt på golvet ett tag :P

    Lämna en kommentar:


  • Föllförfisk
    svarade
    Bra film! Såg så enkelt ut att man nästan skulle våga prova på själv om behovet skulle finnas!! Kommer bli så bra karet! Kul med yngel oxå!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...