Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    tackar!

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Nice Hannes! Ser riktigt niiice ut

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    jo jag hittar säkert nått. tex kapade jag till trallgolv till mina balkong igår. men den absoluta anledningen till att jag köpte tex fogsvansen var för att kunna kapa bakgrunden.

    Lämna en kommentar:


  • cavelzini
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    ha! fasen jag har en två på 60m2 med snart 6 akvarium,. haha! du har la för fasen en villa kompis! utrymme är inte ditt problem tror jag :P haha.

    sjuka är att jag har verkligen köpt en hel del verktyg enbart för detta projektet. fogsvans,skruvdragare,silikon,silikonspruta,klämor ,tvingar osv..haha...känns helt naturligt att köpa dom men sen när man tänker efter så; " vad fasen ska jag med en fogsvans till i min lgh sen??" haha
    haha! verktyg kan alltid va bra att ha...fogsvans funkar alldeles utmärkt till att dela på kokosnötter med märkte jag häromdan

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ha! fasen jag har en två på 60m2 med snart 6 akvarium,. haha! du har la för fasen en villa kompis! utrymme är inte ditt problem tror jag :P haha.

    sjuka är att jag har verkligen köpt en hel del verktyg enbart för detta projektet. fogsvans,skruvdragare,silikon,silikonspruta,klämor ,tvingar osv..haha...känns helt naturligt att köpa dom men sen när man tänker efter så; " vad fasen ska jag med en fogsvans till i min lgh sen??" haha

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Jag kommer ihåg att min storebror klistrade ihop ett terrarium till mig när han var femton. *ler* Ett nittioliters som vi sedan kunde ha vatten i utan att det läckte - så jag anar att du har rätt. Det känns bara så avlägset när man ser alla proffsiga hobbybilder. Verkar som om alla har klämmor och utrymme och hela faderullan hemma som av en händelse. Som en TV-kock:
    "men det har jag redan förberett!". ^^

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    hör med glasmästeriet. mått får du ju beställa. de brukar ta betalt för arbetstid mer än material. så ett antal fyrkantiga glasbitar går rätt fort att kapa till så det blir nog itne sååå snordyrt. för silikonar man själv så kommer man ju undan maaassa timmar hos glasmästaren.

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Jag måste få tummen ur och ge mig ut efter billigt glas i intressanta mått!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    ser bra ut hannes duktig är du
    tack mäster!

    Ursprungligen postat av Pickles
    Ser mycket enkelt ut! Jag ska ha det i åtanke.
    det är mycket enkelt! grundarbetet är ALLT. bort med gammalt silikon. rent med diskmedel/vattenfuktad trasa, torka rent, torka med aceton för att få bort all fett, maskeringstejp, silikon, smeta ut fogen med diskmedeldränkt finger. bort med maskering. smeta till en sista gång o sen klart!

    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Hannesc, när jag ser vad du bygger så skriker min hjärna:
    - JAG VILL HA GLAAAAAAAS!

    men bygg då för fasen skitkul att ha ett litet projekt igång såhär

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Hannesc, när jag ser vad du bygger så skriker min hjärna:
    - JAG VILL HA GLAAAAAAAS!

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Ser mycket enkelt ut! Jag ska ha det i åtanke.

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    ser bra ut hannes duktig är du

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    så. lite mer silikonat. lagt stödfog under stödbitarna till staget imitten. o silikonat lite botten osså.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Jesus died for all my sins
    inte konstigt att han dog tidigt

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles
    En reko översättning. Gocke equals Screwed. Det ska jag sprida, Nubi... även om min variant kändes en smula mer finkänslig.

    Äsch! Rensar man rabatten utan kläder ger det tydliga signaler om att man TÄNKT slappa, Hannesc, och alla vet att det är tanken som räknas.
    Touché *hihi*

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...