Då va det dags...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jb63
    • December 2009
    • 98

    #46
    Då får man väl använda t5 i min nya ljusramp + någon typ av nattljus.Jag får väl leta upp någon bra affär att handla i

    Kommentar

    • jb63
      • December 2009
      • 98

      #47
      Ja då har man fått dit dörrarna på skåpet också,så nu närmar man sig att utsidan är färdig.Har även planterat in lite mer växter och får ta och köpa några stenar sålänge tills jag får min sprängsten som ska dit.Allt fungerar som det ska än så länge .. Bifogar lite bilder.
      Bifogade filer

      Kommentar

      • danne0301
        • July 2009
        • 1128

        #48
        Så behagligt med ljus sand, vet definitivt vad jag ska byta till en vacker dag.
        Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

        2 gånger 54L odlingsprojekt
        540L Ormhuvudfisk som blev CA

        Kommentar

        • jb63
          • December 2009
          • 98

          #49
          Då har jag fått in lite fisk i karet också. Det blev en liten grupp L.Caeruleus som första gäng. Dom verkar trivas väldigt bra redan, undersöker allt i ett lugnt tempo.Stenarna är lite temporärt för jag har inte kunnat plocka sprängstenen i detta tråkiga väder men det kommer. Lite bilder som vanligt.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • danne0301
            • July 2009
            • 1128

            #50
            Söta
            Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

            2 gånger 54L odlingsprojekt
            540L Ormhuvudfisk som blev CA

            Kommentar

            • jb63
              • December 2009
              • 98

              #51
              Det är väldigt trevligt att sitta och studera dom när dom far omkring i bland stenar och växter.Tror att färgen på dom blir bättre om någon dag när dom känner sig hemma.

              Kommentar

              • jb63
                • December 2009
                • 98

                #52
                Hur länge kan man (bör man) hålla filtert avstängt när det är dags för ommöblering av karet. Är det något speciellt man bör tänka på.. Det bör ju finnas en del kompetenta folk här på forumet

                Kommentar

                • jb63
                  • December 2009
                  • 98

                  #53
                  Ja då har man fått i lite mer fisk bla. 2st caeruleus , ett par hongi och ett par av en aulonocara som jag inte kommer ihåg namnet på. Det ser ut att fungera som det ska vilket man ju alltid hoppas på.bilder kommer senare.

                  Kommentar

                  • jb63
                    • December 2009
                    • 98

                    #54
                    När växterna börjar att släppa luftbubblor så har dom kommit igång eller? Det är väl ett gott tecken har jag för mig. Andra åsikter.............

                    Kommentar

                    • danne0301
                      • July 2009
                      • 1128

                      #55
                      Jag kan inte mycket om växter men eftersom man ibland hittar bilder på växter som bubblar mycket så antar jag att det är ett gott tecken..
                      Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                      2 gånger 54L odlingsprojekt
                      540L Ormhuvudfisk som blev CA

                      Kommentar

                      • jb63
                        • December 2009
                        • 98

                        #56
                        Då har jag beställt delar till ljusrampen, man kan spara en del pengar genom att leta på nätet.Har köpt 2+39watts glo t5 och sparade nästan 200 genom mitt letande så nu ska det byggas när paketet väl kommer.Köpte även en blå lampa som jag ska ha som månljus så jag hoppas att det blir bra. Som sagt bilder kommer snart

                        Kommentar

                        • pontulf
                          • November 2007
                          • 480

                          #57
                          Vill bara påpeka att malawi älskar växter, att äta Bra fiskval tycker jag, tycker själv att det skulle vara snyggare att bara köra med massor av sten

                          Kommentar

                          • jb63
                            • December 2009
                            • 98

                            #58
                            Ursprungligen postat av pontulf
                            Vill bara påpeka att malawi älskar växter, att äta Bra fiskval tycker jag, tycker själv att det skulle vara snyggare att bara köra med massor av sten
                            Kan än så länge bara konstatera att dom rör inte någon av växterna i karet ,så vi hoppas att dom fortsätter så. I malawisjön finns det ju lite bankar med vallisneria har jag läst så därför vill jag ha det i mitt kar också.

                            Kommentar

                            • jb63
                              • December 2009
                              • 98

                              #59
                              Nu går ju det åt rätt håll med vädret också, så i nästa vecka blir det till att hämta sten så att man får till sina grrottor man tänkt sig. Ioförsig blir det också konkurenns med golfen nu när gräsmattorna blir gröna men det får man ta

                              Kommentar

                              • Enola
                                • November 2007
                                • 660

                                #60
                                Trevlig tråd och fina fiskar. Skall du ha mer sten i akvariet? de älskar ju att simma omkring i stenrösen
                                Nytt 375 liters mix
                                Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...