Rainbow sea 720l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    värsta fint det blir damen
    jag gillar inte paletter men dina var faktiskt fina..

    hur går det med allt? jag har varit lite off på sistone, sjuka ungar som suger energi likt svarta hål.

    Funkar LCHF fortfarande bra för er?
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Ursprungligen postat av Marnat
      värsta fint det blir damen
      jag gillar inte paletter men dina var faktiskt fina..

      hur går det med allt? jag har varit lite off på sistone, sjuka ungar som suger energi likt svarta hål.

      Funkar LCHF fortfarande bra för er?
      Allt gåre inte, jag har vänt ryggen mot 720l. Så himla omständigt.
      Får inga raka svar från LGZ och inte från glasfirman som jag var i kontakt med samglas.se
      Man blir så trött på att allt ska vara så omständigt hela tiden. Om de inte är det ena så äre det andra.

      La upp en annons i djurbutiken. Hoppas på att få ngt svar.

      LCHF funkar för MIG R har fuskat som inihelsike när han varit på tjänsteresor. Han blir trött på hamburgare med salladsblad *asg*
      Och så har de varit bortbjudna mkt genom jobbet på middagar, han säger "vill inte vara omständig". Hemma äter och lagar han LCHF. och han är riktigt duktig!!

      Två på jobbet har börjat med LCHF, de två som var mest kritiserande *hehehe*. Får se hur länge de orkar
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ursprungligen postat av Nubi
        Vad ska du ha för grus??
        Jula har sandlådegrus för bra priser
        Det blir engelsk sjösten 1-3mm om jag hittar den blandningen.

        Synd att alla är så jävla sega med din ruta...
        Hade du inte nåt med bong? nån billig ruta där?

        Kontakta globefish.. om du köper rutan så kanske dom kan göra jobbet? i din lägenhet såklart. men då kan dom inte ta så mkt eftersom du köpt rutan.. fast det kanske är jobbigt?
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Är är bara BAJS nu

          Ursprungligen postat av karrokaja
          Det blir engelsk sjösten 1-3mm om jag hittar den blandningen.

          Synd att alla är så jävla sega med din ruta...
          Hade du inte nåt med bong? nån billig ruta där?

          Kontakta globefish.. om du köper rutan så kanske dom kan göra jobbet? i din lägenhet såklart. men då kan dom inte ta så mkt eftersom du köpt rutan.. fast det kanske är jobbigt?
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av Nubi
            Är är bara BAJS nu
            Nej kvinna!! inte bajs.. det kommer man inte långt med! plus att det stinker som fan!!

            Karro fixar inge problem!!
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Var inte ledsen och deppa inte ihop nu Nubi, tänk på att du har ett fantastiskt fint kar ändå.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Jag undviker skitfan funkar alldeles utmärkt. har inte varit i v-rummet på en vecka tror jag. R har fått mata fiskarna, han har kommit hem tidigare än mig
                Så jag har sluppit tittat på skitet.
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Detta är inget nytt, tänk så många som har fått det så här i sina kar och stressar som idioter för att få i ordning på karet. När de inte får det på ett par veckor hittar man snart karet i en annons på Blocket.
                  Nu har jag inte läst så noga i tråden den senaste tiden, men vad har hänt och varför?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Detta är inget nytt, tänk så många som har fått det så här i sina kar och stressar som idioter för att få i ordning på karet. När de inte får det på ett par veckor hittar man snart karet i en annons på Blocket.
                    Nu har jag inte läst så noga i tråden den senaste tiden, men vad har hänt och varför?
                    Tack det verkligen värmde .
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Sådan är akvaristiken, och eftersom jag varit med ett tag så ser man upp och nedgångar bland akvarister och akvarium.
                      Det är skitkul i början, man stressar som satan att skaffa fler kar då det gått bra med det första och när man hållt på någon månad finns risken för bakslag och man tröttnar på allt.
                      Genomlever man sedan den tiden är man såpass rutinerad och har lärt sig så mycket, mer än man kan tro.
                      Att jag skrev som jag gjorde var inte för att tracka ner på dig, utan jag säger ärligt hur saker och ting ligger till, men att du får ta tag i saken och inte sticka huvudet i sanden som du gör nu.
                      Och jag repeterar min sista mening så ska det nog så småningom bli ett kar av ditt med:
                      Nu har jag inte läst så noga i tråden den senaste tiden, men vad har hänt och varför?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Enola
                        • November 2007
                        • 660

                        Är också nyfiken på vad som händer som gör att du får undvika akvariet?? Har inte heller läst igenom hela tråden, den tuggar på med sina sidor, så man får skumma sig igenom när man inte varit aktiv på ett tag.
                        Nytt 375 liters mix
                        Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          uppdaterar åt henne då...

                          Hon har köpt ett kar och var otroligt nöjd...
                          Men så skulle den där kalkavlagringen tvättas bort och då visar det sej att det inte är kalk utan nån konstigt kemikalie som skadat glaset! det går inte bort på nåt vis!

                          Så enda utvägen är att byta ruta.. detta kostar lika mkt som ett nytt kar!
                          Och inget företag verkar vara villiga (dom är lata) att göra detta jobb åt henne.

                          All denna beslutsångets om vad som ska göras är otroligt avtändande!
                          Man ORKAR lixom inte hålla på.

                          Jag vet vad jag pratar om.. har suttit samma antiklimax! men jag fick pengar från försäkringen så det sved inte lika mkt för mej!

                          Peppa nubi... proppa henne full med goda ord.. så kommer hon snart på humör och tar alla glasmästare i nackskinnet så kommer alla som skamsna hundar och FIXAR detta!
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Kolla in på Blocket istället, där finns mycket att välja på i den storleken plus att det följer med lite tillbehör som sedan kan säljas vidare.
                            Hålla på att kludda med en ny ruta på ett aluramskar är inget kul, och det vet glasmästarna, därav tror jag deras intresse falnar.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Enola
                              • November 2007
                              • 660

                              Ok.....det var en bra förkortning av dramat. Tråkigt men jag hoppas ju verkligen att hon fixar i ordning akvariet. Alltid roligt med projekttrådar med stora kar. Kom igen Nubi, du fixar det här
                              Nytt 375 liters mix
                              Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                TEXT....Det är skitkul i början, man stressar som satan att skaffa fler kar då det gått bra med det första och när man hållt på någon månad finns risken för bakslag och man tröttnar på allt.
                                Genomlever man sedan den tiden är man såpass rutinerad och har lärt sig så mycket, mer än man kan tro.
                                Att jag skrev som jag gjorde var inte för att tracka ner på dig, utan jag säger ärligt hur saker och ting ligger till, men att du får ta tag i saken och inte sticka huvudet i sanden som du gör nu.... TEXT
                                Du kunde inte ha mer fel denna gång. Det är inget f e l på mina fiskar eller inredningen. Den är på väg dit jag en gång velat, det största felet är rutj*vlen.

                                Man tröttnat tillslut på att inget går som man vill och att inget är gratis heller. Hur många down orkar man med förräns man tillslut kanske orkar ta sig upp??

                                Jag sticker inte ner huvudet i sanden. *morr*

                                Nu får skitet stå där och tills jag får motivation till att ta itu med hur jag ska göra.
                                Surt att man inte är mer uppmärksam bara. Man lär sig hela hela tiden av sina misstag.
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...