Rainbow sea 720l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Ursprungligen postat av Jim_J
    Ruggigt snygga paletter!
    Tack! Var sambon som valde dem (han är lite längre än mig och såg fiskarna bättre i de karen som stod lite högre)
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Lusten att gå igenom dem har liksom ramlat av i farten, men det kommer...jobbar extra idag och sedan är det 12-timmars i helgen så det blir nog inte på ett par dagar, tyvärr...
      Men paletterna jag köpte är heller inte så fula, de ser ut så här om du kollar lite längre ner på sidan: http://images.google.se/imgres?imgur...%3Dsv%26um%3D1
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        Vilka snygga paletter!!!

        Som sagt ingen expert på paletter, har endast har vanliha pulcher + den som var VF puclher "Red belly" men tycker påminner om någon variant av typ pelvicachromis taeniatus eller liknande

        Det enda jag kan lova att jag vet är att de är ursnygga och att om du får överdrivet mycket yngel så har du en spekulant

        Hoppas de trivs o har det bra, själv håller jag på att undersöker om det inte vankas eller har lekts här hemma...

        Niklas
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Ursprungligen postat av ansjo
          Lusten att gå igenom dem har liksom ramlat av i farten, men det kommer...jobbar extra idag och sedan är det 12-timmars i helgen så det blir nog inte på ett par dagar, tyvärr...
          Men paletterna jag köpte är heller inte så fula, de ser ut så här om du kollar lite längre ner på sidan: http://images.google.se/imgres?imgur...%3Dsv%26um%3D1
          äre yellow? De var inte så hemska

          Ska du oxå jobba långpanna? *suck* jag jobbar fre tom söndag. Hoppas på att det finns en hel del saker att göra i helgen så man inte bara går och tittar på klockan
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av ApeviaX
            Vilka snygga paletter!!!

            Som sagt ingen expert på paletter, har endast har vanliha pulcher + den som var VF puclher "Red belly" men tycker påminner om någon variant av typ pelvicachromis taeniatus eller liknande

            Det enda jag kan lova att jag vet är att de är ursnygga och att om du får överdrivet mycket yngel så har du en spekulant

            Hoppas de trivs o har det bra, själv håller jag på att undersöker om det inte vankas eller har lekts här hemma...

            Niklas
            Tack!!
            Tror de trivs, de är ialf på ett par ställen och undersöker Sen skakar honan stup i kvarten framför hanen, och han verkar mest ointresserad , kanske spelar han hard to get
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Enola
              • November 2007
              • 660

              Vilka underbara Paletter, det är fortfarande en av mina favoritfiskar, de är såååå vackra
              Nytt 375 liters mix
              Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Riktigt roligt med Paletterna, googlar man på bilder hittar man mängder av olika fina paletter och olika prickar på stjärten
                Dock så är mina de vackraste jag sett...hittills...på plats nr två kommer Gustingers
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Satt och läste jula katalogen när jag satt och sket och då hittade jag någe kul.

                  Minns du när du var hemma hos mej och vi kollade in lite olika idéer på "månljus"?
                  hittade lite gosigt i jula nämligen.

                  En slags lysrörlist med tejp på baksidan. 3st 30 cm långa lister för 179 spänn.
                  Bra mkt billigare än mina bullar sm jag visade. dessutom är dom LED så dom drar inte så mkt strömm. 3,6W för att vara exakt.

                  Om du fortfarande är inne i månljustankar... dom verkade rätt praktiska.
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Racerman
                    • January 2010
                    • 80

                    Jag röstar för fler bilder !
                    240liter Tetror, Co2, PMDD
                    110liter Äppelsnäckor... thats it

                    Wow. That's amazing. I'm, like, totally green with jealous rage right now.

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Lite bilder... har nån liten bild på hennes palett men jag måste ljusa upp den lite för att den ska vara värd att titta på...
                      Senast redigerad av karrokaja; 12 February 2010, 14:10.
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Det sket sej med bilderna där... här kommer dom.
                        Bifogade filer
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          Det sket sej med bilderna där... här kommer dom.
                          Mina pluttisar
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av karrokaja
                            Satt och läste jula katalogen när jag satt och sket och då hittade jag någe kul.

                            Minns du när du var hemma hos mej och vi kollade in lite olika idéer på "månljus"?
                            hittade lite gosigt i jula nämligen.

                            En slags lysrörlist med tejp på baksidan. 3st 30 cm långa lister för 179 spänn.
                            Bra mkt billigare än mina bullar sm jag visade. dessutom är dom LED så dom drar inte så mkt strömm. 3,6W för att vara exakt.

                            Om du fortfarande är inne i månljustankar... dom verkade rätt praktiska.
                            Yes det är vi, Jag ska kika på den där listen du snackade om, hittar inte den på Julas hemsida, deras hemsida suger!
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av Nubi
                              Yes det är vi, Jag ska kika på den där listen du snackade om, hittar inte den på Julas hemsida, deras hemsida suger!
                              Du får väl komma hem till mej och kolla i min jula katalog
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Ursprungligen postat av karrokaja
                                Du får väl komma hem till mej och kolla i min jula katalog
                                Fick hem Jula reklambladet (ingen katalog här inte!) och där såg ja de
                                Det var ju vitt ljus Vill ha blått.
                                Men jag tror jag köper en sån ialf, kan alltid ha det till ngt annat om jag inte tycker det passar i 720l.

                                På tal om annat
                                Mina paletter heter Pitbullpaletter, så fort jag stoppar ner fingrarna så kommer de och de BITER verkligen på fingrarna. inte som mollysarna gör.
                                Än så länge gillar Peter och Petra (paletterna) Mollysarna *skönt det*
                                och paletterna älskar mat, riktigt kul att mata de


                                torsdag så tyker mina röd juvelciklider, De flyttar till Etuna
                                Undrar vad jag ska göra med ynglerna, det är ca 300yngel som simmar i 180l. njeaa, det är nog inte 300st längre, råkade suga upp några igår vid vb, så de är nog 296 st idag

                                Man kanske ska dimpa ner snäckorna och första kull-yngel till 180l. Får de gå där och växa (äter kull 1 kull 3 gör det inget )
                                Någon som kan komma med tips??
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...