Rainbow sea 720l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Enola
    • November 2007
    • 660

    Tråkigt i alla fall. Jag vet hur peppad man är när man har ett project pågång. Jag har själv fått min första stora motgång med sjuk diskus i mitt kar och det känns för jävligt!!!
    Nytt 375 liters mix
    Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av Nubi
      Du kunde inte ha mer fel denna gång. Det är inget f e l på mina fiskar eller inredningen. Den är på väg dit jag en gång velat, det största felet är rutj*vlen.

      Man tröttnat tillslut på att inget går som man vill och att inget är gratis heller. Hur många down orkar man med förräns man tillslut kanske orkar ta sig upp??

      Jag sticker inte ner huvudet i sanden. *morr*

      Nu får skitet stå där och tills jag får motivation till att ta itu med hur jag ska göra.
      Surt att man inte är mer uppmärksam bara. Man lär sig hela hela tiden av sina misstag.
      Var skrev jag att det är fel på dina fiskar eller inredningen?
      Sedan ser jag det som att du stoppar huvudet i sanden när du inte ens matat fiskarna på en vecka eller ens kollat in karet under den tiden.
      Jaja, hoppas att det löser sig för dig...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • stigson
        • February 2009
        • 522

        Ursprungligen postat av Nubi
        Du kunde inte ha mer fel denna gång. Det är inget f e l på mina fiskar eller inredningen. Den är på väg dit jag en gång velat, det största felet är rutj*vlen.

        Man tröttnat tillslut på att inget går som man vill och att inget är gratis heller. Hur många down orkar man med förräns man tillslut kanske orkar ta sig upp??

        Jag sticker inte ner huvudet i sanden. *morr*

        Nu får skitet stå där och tills jag får motivation till att ta itu med hur jag ska göra.
        Surt att man inte är mer uppmärksam bara. Man lär sig hela hela tiden av sina misstag.

        Kan JAG Så kan DU! Var lika för mig, blev väldigt ledsen såfort jag kollade på mitt kar. Fanns liksom ingen glädje kvar, Var så fruktansvärt besviken. Repor 3/4 fjärdedelar över hela framrutan! Blev så¨jäkla blåst. Det var bara lite kalk bara sa han Jo tjena!!!

        Fixa ett nytt kar på blocket är även mitt tips. När du väl gjort det så släpper nog ångesten och man blir laddad igen, Så var de iaf för mig.
        Jag vet vad du går igenom, tro mig


        Lycka till nu Nubi!

        Kommentar

        • stigson
          • February 2009
          • 522

          Det kan såklart kännas ganska surt att lägga ut ännu mera pengar på ett akvarium. Men man lever ju bara en gång? Så det är helt klart värt det. Hade inte jag gjort det så hade jag helt klart gått runt och funderat på mitt äckliga repiga akvarium. Men det är så gott som glömt nu


          Så kör på

          Kommentar

          • bong
            • November 2008
            • 1087

            Såg ett 720 på blocket för 1800:- det får du nog inte rutan bytt för är jag rädd.

            Allt löser sig tillslut
            3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
            http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av ansjo
              Var skrev jag att det är fel på dina fiskar eller inredningen?
              Sedan ser jag det som att du stoppar huvudet i sanden när du inte ens matat fiskarna på en vecka eller ens kollat in karet under den tiden.
              Jaja, hoppas att det löser sig för dig...
              INGEN MAT?!?!?!
              Tror du behöver läsglasögon eller få till det med frugan.

              "Jag undviker skitfan funkar alldeles utmärkt. har inte varit i v-rummet på en vecka tror jag. R har fått mata fiskarna, han har kommit hem tidigare än mig
              Så jag har sluppit tittat på skitet."
              Senast redigerad av Nubi; 05 March 2010, 10:28.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av ansjo
                Var skrev jag att det är fel på dina fiskar eller inredningen?
                Sedan ser jag det som att du stoppar huvudet i sanden när du inte ens matat fiskarna på en vecka eller ens kollat in karet under den tiden.
                Jaja, hoppas att det löser sig för dig...
                Ursprungligen postat av Nubi
                Tror du behöver läsglasögon eller få till det med frugan.
                Jag eller du?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  Ursprungligen postat av Nubi
                  INGEN MAT?!?!?!
                  Tror du behöver läsglasögon eller få till det med frugan.

                  "Jag undviker skitfan funkar alldeles utmärkt. har inte varit i v-rummet på en vecka tror jag. R har fått mata fiskarna, han har kommit hem tidigare än mig
                  Så jag har sluppit tittat på skitet."
                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag eller du?

                  som ni håller på :P
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Plockat över fiskar till 180l och 225l. siameserna får gå i 180l där de gör MINST skada.
                    Borellis flyttade ja till 70l. De verkade trivas Hoppas de inte ger sig på mina filterräkor bara, dår blir de stek borelli.

                    Växterna packas sakta men säkert ner i fiskpåsar.
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Fredrik1
                      • February 2009
                      • 305

                      Så himla snyggt akvarium, men så tråkigt med det där på glaset. Hoppas allt löser sig!!
                      Min Zoon

                      Kommentar

                      • wallström
                        • March 2009
                        • 1092

                        Hoppas allt fixar sig
                        Emil

                        Kommentar

                        • draft
                          • December 2009
                          • 86

                          Har du drulle så kan ju du och R möblera om och akvarium är ju otympliga och tunga...

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av draft
                            Har du drulle så kan ju du och R möblera om och akvarium är ju otympliga och tunga...
                            Förstod ingenting..... moblera om? Drulle?...Förklara
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Pickles
                              • October 2009
                              • 1155

                              *Skrattar* Drulleförsäkring. Jag tror att Draft menar ---> Möblera om, tappa karet, lös ut försäkringspengarna och köp ett nytt. Fritt översatt. ; )
                              Det är inte en helt dum idé faktiskt, men annars håller jag med resten av gänget.

                              Du är ju min regnbågskompis, därför måste du hanga (svengelska ftw) in there så att jag får se ett jättekar med bågar någon gång! Hemma hos mig lär det inte få plats trots allt.
                              Du är mitt enda hopp, Nubi wan Kenobi. ; )

                              Håll utkik efter kar, som sagt. Även om det känns som om det går på halvfart just nu. Du kan ju till och med sätta in en egen annons och aktivt Söka efter ett begagnat... vem vet vad folk kan hitta i källarn om de bara blir påminda?

                              Peppelipepp!
                              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                              ~25l vatten

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Hhaahahah. Grymt skön du är !
                                PROMISSS Du kommer att få se grymt snygga rainbows!
                                Over and out /Nubi wan Kenobi

                                Ursprungligen postat av Pickles
                                *Skrattar* Drulleförsäkring. Jag tror att Draft menar ---> Möblera om, tappa karet, lös ut försäkringspengarna och köp ett nytt. Fritt översatt. ; )
                                Det är inte en helt dum idé faktiskt, men annars håller jag med resten av gänget.

                                Du är ju min regnbågskompis, därför måste du hanga (svengelska ftw) in there så att jag får se ett jättekar med bågar någon gång! Hemma hos mig lär det inte få plats trots allt.
                                Du är mitt enda hopp, Nubi wan Kenobi. ; )

                                Håll utkik efter kar, som sagt. Även om det känns som om det går på halvfart just nu. Du kan ju till och med sätta in en egen annons och aktivt Söka efter ett begagnat... vem vet vad folk kan hitta i källarn om de bara blir påminda?

                                Peppelipepp!
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...