2 025-Liter SA.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    hur går det här?? tog jag död på tråden? du flyttade inte in under karet, måhända farbror silverlock har flyttat in i ett hus och därför inte har tid med dina sanna vänner och foruminister?
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av karrokaja
      hur går det här?? tog jag död på tråden? du flyttade inte in under karet, måhända farbror silverlock har flyttat in i ett hus och därför inte har tid med dina sanna vänner och foruminister?
      Ohh-nejdå! Jag planerar att ta med mig kameran ner till shopen imorgon (och garanterat bli bjuden på en kopp stark glögg och ett par härliga tobaks-cigg) och ta ett par sköna snapshots på karet - jag tror mig veta att ett par dödsfall har inträffat och detta måste jag ju rapportera om!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        haha och en glad på det! och vad bra att det fortskrider, lite svårare att hålla det igång med tanke på akvariets läge! men med tanke på akvariets storlek och innehåll så MÅSTE du hålla det igång, eftersom det är så otroligt fränt!

        men då andas jag ut och längtar till morgondagens (idag) bildliga erbjudanden.

        natti natt herrn!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Sultanen
          • January 2008
          • 2457

          Ser fram emot bilder på karet!
          300L Räkkar
          400L Växtakvarium
          220L Saltvatten - Under uppstart
          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Sultanen
            Ser fram emot bilder på karet!
            Jag väntar på bilder med.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det gör inte jag....eller?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jodå, jag skall masa mig ner dit idag och knäppa lite!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Bra! väntar...det är ju så roligt att se andras akvarium och gärna någon som har modell större. Och ditt tillhör verkligen modell större.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Bra! väntar...det är ju så roligt att se andras akvarium och gärna någon som har modell större. Och ditt tillhör verkligen modell större.
                    Jo, det där karet är rätt maffigt - under tiden du väntar kan du ju kolla tillbaka på den här gamla fina tråden - tusen liter mindre, men ändå!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Om jag inte minns fel så har jag gått igenom den tråden, men den tål att tittas på igen. Vill ha så mycket inspiration som möjligt innan jag får transpiration när jag skall byta och inreda från 54 liters till mitt större dock endast 105l men det är större än det jag har nu..
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Idag var det vattenbyte och rensning av växter i karet - så det blir lite trista bilder, mest på Discusarna. Den store Scalarehanen har dött, vi tror efter en rejäl festmåltid på små Kardinaltetror. En liten grupp små Kardinaler var borta och hanen hade en rejäl bula på magen. Jag vet faktiskt inte om Scalarer kan käka ihjäl sig, men han var toppenfin för övrigt... och så plötsligt bara död.. jaja, vi skall tillföra lite nya Scalarer i karet!
                        Det kommer en film lite senare, men här är några bilder så länge.
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          fan...det karet skulle passa som en smäck utmed ena långväggen i mitt vardagsrum.

                          behöver bara lyfta ut hela bokhyllan och mura igen en dörr.......



                          .
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Njutum Deluxum är det latinska namnet på sinnesstämmningen jag får av att se bilderna.
                            Upprörande vackert!
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ojdå, de diskusarna har blivit mumma kan man lugnt påstå. De var snygga tidigare men nu....
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                hmmm...ångrar nästan att jag gick på malawi istället för discus vid förra renoveringen.

                                kanske läge att koka lite demasonis och dratta ner några plana fiskar........



                                .
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...