2 025-Liter SA.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    F*n vad snygg den är...Saknar dem faktiskt lite.
    Den på framsidan av boken är som Ouscazz skrev troligen en snygging från Rio Cuipeua, har sett några sådana på bilder och filmer och det finns inget som slår dem.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • benno
      • August 2009
      • 125

      Man kan kanske få tag i författaren (Helmut Pinter), vet att han bott nånstans mellan Örebro och Stockholm.

      Första upplagan av boken kom 1967 och jag bodde då i Rambergsstaden på Hisingen. Fick då arbeta av boken på Tidskriften Akvariets redaktion med stark övervakning av redaktör Gunnar Lundin.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        F*n vad snygg den är...Saknar dem faktiskt lite.
        Den på framsidan av boken är som Ouscazz skrev troligen en snygging från Rio Cuipeua, har sett några sådana på bilder och filmer och det finns inget som slår dem.
        http://www.youtube.com/user/HekDiscus#p/f/2/-ZZSVluZdPE
        Ursprungligen postat av benno
        Man kan kanske få tag i författaren (Helmut Pinter), vet att han bott nånstans mellan Örebro och Stockholm.

        Första upplagan av boken kom 1967 och jag bodde då i Rambergsstaden på Hisingen. Fick då arbeta av boken på Tidskriften Akvariets redaktion med stark övervakning av redaktör Gunnar Lundin.

        Anders - pengar spelar ingen roll... Såna Discusar som du länkade till skall gå i något kar hos mig i framtiden!

        Benno! Störtskön info - såna storys älskar jag.
        Det påminner lite om när jag arbetade av min första Gibson Les Paul på "Gitarren", en musikaffär här i Göteborg, någonstans tidigare mitten av 70-talet.

        Kommentar

        • Danne_85
          • September 2009
          • 667

          Riktigt snyggt MaxB!

          Jag som tyckte mitt 375 Liter var jättestort efter at tbara haft 80 liter baljor nu känns det rätt pluttit när man ser den där baljan hehe...
          Väldigt fina discusar också.

          Mvh: Danne
          Mvh: Danne

          Foton:
          http://www.blackroomphotos.com

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Danne_85
            Riktigt snyggt MaxB!

            Jag som tyckte mitt 375 Liter var jättestort efter at tbara haft 80 liter baljor nu känns det rätt pluttit när man ser den där baljan hehe...
            Väldigt fina discusar också.

            Mvh: Danne

            Ja, men man får anpassa fiskar och inredning till den storlek på karet man har - ett 375 kan verkligen kännas stort - bara man donar lite smart med det!
            Det är verkligen gôtt att se discusarna sträcka ut i den här stora baljan. Jag är vansinnigt intresserad av Discus, men som jag sagt många gånger tidigare, så blir det par i speciella kar för min del i fortsättningen!

            Kommentar

            • Ouscazz

              • February 2009
              • 910

              Ursprungligen postat av MaxB
              Anders - pengar spelar ingen roll... Såna Discusar som du länkade till skall gå i något kar hos mig i framtiden!
              Mats,

              Jag kan förmedla kontakt till en ägare av tre st. VF Alenquer Curipera, 15-18 cm.

              Nhamunda (och Alenquer Curipera) går under brun diskus, Symphysodon aequifasciatus axelrodi.
              Bifogade filer
              www.diskusforum.se
              www.loricariidae.se

              Kommentar

              • Ouscazz

                • February 2009
                • 910

                Ursprungligen postat av ansjo
                Nja, de ska vara Nhamunda Red allihop. Kolla in i den här tråden så kommer de mot slutet: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=129419
                Hmm... skulle nästan kunna ta gift på att iaf en av dem är en grön diskus. Den med svarta fenkanter skiljer sig markant från de andra. Men, jag är allt annat än säker.
                www.diskusforum.se
                www.loricariidae.se

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Ouscazz
                  Mats,

                  Jag kan förmedla kontakt till en ägare av tre st. VF Alenquer Curipera, 15-18 cm.

                  Nhamunda (och Alenquer Curipera) går under brun diskus, Symphysodon aequifasciatus axelrodi.
                  Är det bilder på själva dom?

                  Kommentar

                  • Ouscazz

                    • February 2009
                    • 910

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Är det bilder på själva dom?
                    Jupp, "lånade" dem från ett annat forum.
                    www.diskusforum.se
                    www.loricariidae.se

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Ouscazz
                      Jupp, "lånade" dem från ett annat forum.
                      Ja, dom ser ju hur sköna ut som helst. Just nu är det ju verkligen inte läge för min del att införskaffa Discus - men lite längre fram så...
                      Vi kan väl hålla kontakt, så kanske det blir läge när det finns permanent plats hos mig. Tack skall du ha iallafall!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Ouscazz
                        Hmm... skulle nästan kunna ta gift på att iaf en av dem är en grön diskus. Den med svarta fenkanter skiljer sig markant från de andra. Men, jag är allt annat än säker.
                        Kan ju vara en katt som smugit sig in bland hermelinerna, men då är det redan gjort i Brazilien. Den gruppen VF som Kaj tog hem, köpte vi upp allihopa utom 5 st större som Kaj behöll själv.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • ApeviaX
                          • December 2005
                          • 1531

                          OJ!!! Hur lyckades jag som är frälst i b.la. MaxB:s trådar att missa denna?!?!?!

                          I vilket fall som helst så är det supermäktigt, vad har hänt nu? Du har ju flyttat men hur funkar det med 2025 litaren idag hur blev det?

                          Jag fick lite mer inspiration av denna tråd till en av mina akvaristiska drömmar om en källare med akvarium stort som ett rum, där jag kan simma med fiskarna, d.v.s min egen insjö i källaren... Tror jag siktar på Malawi, men först ska huset ritas och byggas... och jag glömde ju den lilla detaljen med att jag int eär miljonär ännu, men så fort den pettitessen är avklarad så meddelar jag er.

                          Nicke
                          ApeviaX
                          Archocentrus multispinosus
                          "Vattensamlingen"
                          X-Aquatic

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Haha - det är gôtt Nicke!
                            Ja, det blir ju inte att man är i den shopen så ofta nuförtiden. I somras när jag var där och kollade lite så hade ett par discusar troppat av, men resten av besättningen är kvar. Nästa gång jag är där skall jag ta några bilder och en filmsnutt!

                            Kommentar

                            • ApeviaX
                              • December 2005
                              • 1531

                              Kanon ju MaxB

                              Bilder blir kul att se och filmklipp efter det har gått ett par månader sen sist.

                              Synd på Discusarna, var det de som du misstänkte kunde kola vippen?

                              Nicke
                              ApeviaX
                              Archocentrus multispinosus
                              "Vattensamlingen"
                              X-Aquatic

                              Kommentar

                              • Saturnus80
                                • October 2009
                                • 943

                                Har du några projekt på G i din nya bostad ännu??

                                Jag saknar dina JD.
                                //Daniel

                                110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                                23l aqualandscape med dvärgkulor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...