2 025-Liter SA.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #76
    Ursprungligen postat av GöranE
    Det blir bra det! Någon dag som passar bättre?? Skall ner till Kaj.Poch kolla på discusar på Tisdag.
    Vägarna förbi kanske?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #77
      Hur går det med poolen har du några nya bilder?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #78
        Det såg inte ut som 2025 liter direkt när man såg filmen Mats men en helbild över karet kanske gör saken enklare
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #79
          Insåg just att jag inte såg dom sista 8 sekunderna första gången jag såg filmen men nu gjorde jag det en andra gång och det såg större ut då

          Gillar helt klart setup´en faktiskt !
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #80
            Det finns lite bilder i inlägg nr. 36... bland annat en helhetsbild, måttet på karet är 250x90x90 cm.
            Imorgon onsdag skall 960-karet tömmas och alla fiskarna skall ner och få sträcka ut sig i det stora karet. Discusarna som går i karantänkaret skall väl också få flytta dit på onsdag - tror jag.
            I fredags plockade jag ur en massa växter 960-karet som nu placerats i det stora.
            Imorgon eller mot slutet av veckan blir det såklart fler bilder.

            Kommentar

            • drd
              • March 2004
              • 5586

              #81
              Vad ska du hitta på med 960 literstanken nu då ?
              Kommer säkert att bli hur grymt som helst med alla fiskarna i det stora badkaret ju !
              E en aning avis faktiskt mats
              ________________________________________________

              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #82
                Ursprungligen postat av drd
                Vad ska du hitta på med 960 literstanken nu då ?
                Kommer säkert att bli hur grymt som helst med alla fiskarna i det stora badkaret ju !
                E en aning avis faktiskt mats
                Haha Ja, jag är nästan lite avis på mig själv - det jävliga är ju att man liksom inte riktigt kan känna en naturlig "sköta om"-känsla när karet inte står hemmavid... men jag är ju där och pillar ofta ändå - och så är ju fiskarna fortfarande mina.
                Jag skall bara summera vad som åker ner i karet; 30-40 Kejsartetror. Cirka 200 Glödbandstetror. 70-80 corydoras av olika sort. En blandad påse Golden nugget malar. En blandad påse otocinklus och pygmécorydoras. 5 stycken rätt rejäla nyckelhålsciklider. 1 st. Lyrstjärtspleco. 3 stycken L-malar som jag glömt nummerbeteckningen på... grå med svarta prickar.
                Sedan 13 stycken vildfångade Discusar - varav jag tror att två kanske inte kommer att klara sig då de i karantänkaret är ganska mörka och smala - men de skall få gå kvar där och förhoppningsvis äta upp sig.
                Redan nu simmar det stora fina Scalareparet som gått nere i shopen en tid i det stora karet - de har varit lite testpiloter där i en vecka ungefär.

                Alla de apisar som gick i 960-baljan var Göran E. här och hämtade i förra veckan - han tog även med sig de Boraras brigittae som gick i karet - samt en stor påse rötter.

                Ja, jag gör ju den här "rensningen" på grund av att jag har gett mig fan på att hitta en kåk att bo i - så att jag får "bestämma" lite själv i omgivningarna. En kåk kan ta lång tid att hitta - och det kan smälla till fort. Därför har jag valt, nu när jag fick en sån fin chans att placera mina kära fiskar i ett sånt här stort kar, att göra "fiskflyttningen" redan nu - så att man inte står där med skägget i brevlådan om man måste flytta fort.

                Jag inser ju såklart att det verkar som om kåk-köp kan ta lite tid så jag kommer att ha lite vatten i 960-karet med lite "enkla" fiskar som går snabbt att ta ur och placera, om flytten blir snabbt förestående.
                Jag återkommer till 960-baljan när de planerna har satt sig lite...

                Kommentar

                • Sultanen
                  • January 2008
                  • 2457

                  #83
                  Pst.
                  Salt
                  Pst.

                  300L Räkkar
                  400L Växtakvarium
                  220L Saltvatten - Under uppstart
                  Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #84
                    Ursprungligen postat av Sultanen
                    Pst.
                    Salt
                    Pst.

                    Jodå såatt... nja, salt är det inte riktigt läge på i nuläget - då jag måste vara beredd på att rycka upp allt inför en eventuellt snabb flytt. Men, senare kanske!

                    Kommentar

                    • Sultanen
                      • January 2008
                      • 2457

                      #85
                      Ja, det var det jag menade, nu kan du ha guppyodling i karet och lägga tiden på att luska fram en villa!
                      300L Räkkar
                      400L Växtakvarium
                      220L Saltvatten - Under uppstart
                      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #86
                        Ursprungligen postat av Sultanen
                        Ja, det var det jag menade, nu kan du ha guppyodling i karet och lägga tiden på att luska fram en villa!
                        Ja, det blir som sagt några enkla fiskar i enkel inredning som är lätta att flytta på när det blir dags att dra!

                        Kommentar

                        • drd
                          • March 2004
                          • 5586

                          #87
                          960 liter guppyodling ? Jo jag tackar...hehehehe

                          Skulle varit ännu häftigare med några tusen körsbärsräkor eller snygga cr o cb räkor så har du levande käk till diskusen "for life" sen
                          ________________________________________________

                          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                          Kommentar

                          • Sultanen
                            • January 2008
                            • 2457

                            #88
                            Där har du det! Microrasboror och räkor! Inred karet med lite rötter och en enorm mängd mossa!
                            300L Räkkar
                            400L Växtakvarium
                            220L Saltvatten - Under uppstart
                            Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                            Kommentar

                            • drd
                              • March 2004
                              • 5586

                              #89
                              Exakt ! Det hade varit sjukt läckert ju.....sen kunde du försett hela landet med snygga billiga räkor sen i hundratal efter nåt halvår när dom förökat sig som kaniner
                              ________________________________________________

                              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #90
                                Ursprungligen postat av drd
                                Exakt ! Det hade varit sjukt läckert ju.....sen kunde du försett hela landet med snygga billiga räkor sen i hundratal efter nåt halvår när dom förökat sig som kaniner
                                Jodå - jag hade faktiskt en fundering, en gång i tiden, att ha rasboror och räkor i ett typ 960-litare. Men, som sagt, nu skall jag ju flytta, förhoppningsvis snart, och då blir det något som är lättare att plocka ur i en hast!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...