Min syresten fungerar ej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #61
    Skulle rekommendera dig att skippa limpistol, i kontakt med vatten släpper det efter ett tag, nu skall du ju inte dränka det men ta det säkra före det osäkra så slipper du bada lysrören
    Jag köpte en lysrörshållare avsedd för 1x15w rör till ett 54L kar som ifrån början hade ett 15W rör i den heltäckande plastrampen, borrade hål i rampen och fäste hållarna med spännband, fungerade ypperligt!

    400L prima "High-tech" växtkar kar här hemma
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2894

      #62
      Ursprungligen postat av Sultanen
      Går du upp till 2x15W och kör PMDD och EC, tycker verkligen inte att det går att motivera ett inköp av trycksatt CO2 för i runda slängar 3000:- till ett 54L akvarium.

      PMDD är ett mer komplett gödningspreparat än de flesta andra du kan få tag på, TMG är väl det som kommer nästdärefter men allt annat är dyrare och "sämre" än PMDD, såvida du inte skall ha RedCrystalräkor i katret kan jag inte se att det finns någon motivering att inte skaffa det, det handlar ju om knappt 100kr.
      En CO2-anläggning av typ den jag hänvisade till kostar snarare ca. 1500kr med frakt. Men det kan ju vara för mycket redan det, beroende på budget.

      Kommentar

      • TheDude
        • September 2009
        • 45

        #63
        Ursprungligen postat av Sultanen
        Skulle rekommendera dig att skippa limpistol, i kontakt med vatten släpper det efter ett tag, nu skall du ju inte dränka det men ta det säkra före det osäkra så slipper du bada lysrören
        Jag köpte en lysrörshållare avsedd för 1x15w rör till ett 54L kar som ifrån början hade ett 15W rör i den heltäckande plastrampen, borrade hål i rampen och fäste hållarna med spännband, fungerade ypperligt!

        400L prima "High-tech" växtkar kar här hemma
        nej det är sant, men det är ju mycket kondens hela tiden som ligger och nöter på limmet. Det låter ju rätt smidigt! tack för alla tips!

        Åh fan! har du några bilder man kan få se eller?

        Ursprungligen postat av Sleaper
        En CO2-anläggning av typ den jag hänvisade till kostar snarare ca. 1500kr med frakt. Men det kan ju vara för mycket redan det, beroende på budget.
        priset är väl inte det största problemet, men jag lägger nog hellre den pengen sen när jag har ett större kar där jag kan bygga lite nivåer å så, sen ska man väl inte sticka under stolen med att min budget är liten, håller på och buffrar lite inför nästa köp!
        220L Ciklid
        240L Sällskap

        Kommentar

        Arbetssätt...