[QUOTE=cgr;845010]blir nog svårt sälja något till en hobbypolitiker på högersidan? ;)
jag vet inte vad som inte stämde i det jag sa. miljöpolitiken är under all kritik, högerpolitiken kvarstår i sin ursprungliga form, dvs. sänkt förmögenhetskatt på de sjuka/arbetslösas kostnad.
vidare är det knappast så att partier alltid måste ha en färdig "allians" innan valet. det är ganska unikt i europa/världen att 4 partier offrar så mkt av sin egen politik för att kompromissa ihop en 4parti allians. röstar man på s/mp/v vet man att partiet som får ens röst kommer kämpa för den, inte offra den för en chans att nå makten.[/QUOTE]
Visst är det så att man inte _måste_ ha en allians innan valet men eftersom M, Fp, Kd och C ändå skulle få diskutera förändringarna efter valet så finns där väl ingen anledning att inte göra det innan och presentera en gemensam politik? Inget parti får majoritet utan är beroende av samarbetspartners och just därför tycker vi att det är mer hederligt att väljarna får reda på vad som kommer genomföras istället för att få gissa.
Miljöpolitiken är jag inte tillräckligt insatt i för att kunna debattera men har du läst
http://www.maktskifte06.se/fileadmin/Upload/pdf/miljomalmotion.pdf ?
Jag vill påminna om att det i dagens Sverige inte betalas skatt av de absolut rikaste så nuvarande regering kastar sten i glashus när de svamlar om detta ämnet. Hursomhelst, det finns en bra logik i varför förmögenhetsskatten skall bort. Pengarna flyttar ut ur landet och kan därför inte få arbeta inom Sverige.
/J