Temeraire skrev:Tänk inte bara på utseende. Jag vet inte om det är som med hundar, att om man alltid väljer de avelpar som ser perfekta ut så kan det leda till t.ex. ärftliga sjukdomar osv?
Esja skrev:Nej, det gör jag verkligen inte. Med Drömfisken menar jag inte fisken med det perfekta, fulländade utseendet, utan snarare med trevlig härstamning, och naturligtvis en som är ung och frisk och fin. Det går ju inte att se ur en kampfisk kommer se ut som fullvuxen när den är ung ändå, så... men jag är lite kräsen vad gäller färger, det är jag :p
Bettas skrev:Det går att se hur den kommer att se ut som vuxen, beroende på hur föräldrarna ser ut.
Vad är du ute efter för färger på bettorna?
Blissan skrev:Så fin han var!
jag vet hur det är med impulsköp,köpte själv en Crowntailhane på impuls han var bara så vacker att det inte gick att motstå !
Har också ett mkt planerat inköp i en Half moon hane som jag nu har en kull efter. Vad många burkar det kommer bli här när det är dags att dela den kullen :D.
mijo skrev:jag är ny på det här med kampfiskar, men när jag var ute och goooglade hittade jag en FOTAD bild på en rosa ct. någon som vet något om det finns att köpa på marknaden. jag har varit runt och frågat i många zoo-butiker. får till svar att det finns inte, MEN JAG HAR SETT ETT FOTO PÅ EN, ÄR FOTOT RETUSCHERAT?:confused::confused::confused: