Hästintresserade akvarister...??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #76
    Jag har inte fått något svar än dit jag skicka. Det kommer väl i morgon.
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #77
      http://www.vastanvinden.com/
      Här finns lite priser på Västanvindens, det som ligger vid Nääs.

      http://www.stenholmen.se/
      Här är det bästa stället jag varit på, tyvärr har dom flyttat för långt bort. Dom låg i Gråbo-trakten tidigare.
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • muppins
        • September 2002
        • 1629

        #78
        Här finns lite priser på Västanvindens, det som ligger vid Nääs.
        Bra...
        Ser att halvdagsturen ( 3-3,5 timmar ) med fika som jag var mest intresserad av kostar 580 kr. Det är ju lite mer än vad Åsens Gård tog där man fick 4,5-5 timmar med fika för 500 kr.... ( 6oo kr med grillning )
        Fast det finns ju en tvådagarstur för 380 kr, dock utan fika ( men det kan vi ju i så fall som sagt var fixa själva )...
        Ska se om jag får svar från Åsens Gård senare idag.
        Det är ju billigare, fast man vet ju tyvärr inte om det är bra.
        /muppins


        Kommentar

        • muppins
          • September 2002
          • 1629

          #79
          Har inte fått svar på mailet jag skickade till Åsens gård än...
          Har även ringt dit tre gånger idag utan napp, de är väl antagligen upptagna med hästarna hela dagarna.
          Men om vi antar ( tills jag fått svar ) att de tar upp till 8 personer på sin lite längre tur så ser det alltså ut så här med förslagen än så länge:

          <b><u>Åsens Gård:</u></b> http://www.asensgard.just.nu/ ( islandshästar )
          <b>Plats</b>: Veddige, mellan Kungsbacka och Varberg.
          <b>Turer:</b> 4,5-5 tim ridning inkl fika ute i skogen. Max 8 pers.
          <b>Pris:</b> 500 kr, 600 kr med grillbuffé

          <b><u>Västanvinden</u></b>: http://www.vastanvinden.com/ ( islandshästar )
          <b>Plats:</b> Floda, vid Nääs slott.
          <b>Turer:</b> 2-timmars tur <b>Pris:</b> 380 kr
          2-2,5 timmar med fika <b>Pris:</b> 500 kr
          Halvdagstur ( 3-3,5 timmar ) med fika <b>Pris:</b> 580 kr


          <b><u>Nordritt</u></b>: http://www.nordritt.se/ ( nordsvenskar )
          <b>Plats:</b> Svartedalsområdet, nordväst om Lödöse.
          <b>Turer:</b> 2-timmars tur <b>Pris:</b> 450 kr, 500 kr med fika
          Dagstur ( 4-5 timmar ) med mat <b>Pris:</b> 650 kr

          Vad tycker ni?
          Något som låter extra lockande??
          Själv skulle jag nog helst vilja åka till Åsens gårg på deras 4,5-5 timmars tur, gärna med grillbuffé ( det är ju så kul att äta... )
          Jag vet att det är mycket pengar så jag kan mycket väl förstå om inte alla kan eller vill lägga ut så mycket ( jag har ju egentligen inte heller råd...men det är ju så kul att rida! ) men jag kan även tänka mig något av de andra alternativen.
          Fast helst vill jag nog faktiskt rida islandshäst eftersom jag har ridit så mycket nordsvensk...
          Kom med synpunkter och förslag!
          /muppins


          Kommentar

          • Maya
            • November 2003
            • 1162

            #80
            Ja för min del så röstar jag för åsens även om de kräver lite mer erfarenhet än vad jag har förtillfället men jag ska försöka ordna de på nått sätt...känns just nu som om jag aldrig någonsin har suttit på en häst...*ler*
            O grilla e inte fel..100 kr för lite mat e juh egentligen inte så dyrt... gå på en någulunda bra restuarang o se hur mycket man får för de priset..
            Mvh M.
            Tänk att så lite... kan göra så mycket....
            Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
            Min hemsida om hoyor & pelargoner

            Tempora mutantur nos et mutamur in illis

            Kommentar

            • muppins
              • September 2002
              • 1629

              #81
              Ja för min del så röstar jag för åsens även om de kräver lite mer erfarenhet än vad jag har förtillfället...
              Jag ska försöka få tag på dem imorgon ( om de inte svarar på mailet ikväll ) och höra vad de säger, men det verkade ju bara som om de ville att man hade ridit lite innan och kunde grunderna.
              Fast det är ju aldrig fel att friska upp minnet ( och musklerna )lite...
              Själv undrar jag hur jag kommer att känna mig i helgen efter ett halvår utan ridning...
              /muppins


              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #82
                Tycker åsen låter väldigt gemytligt. *känner grillköttssmak i munnen*
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • muppins
                  • September 2002
                  • 1629

                  #83
                  Hoppas att jag får svar från dem snart...
                  Jag tänkte att jag skulle ringa imorgon också och om de inte svarar så lämnar ett meddelande på deras telefonsvarare, så får vi hoppas att de ringer upp...
                  /muppins


                  Kommentar

                  • Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

                    #84
                    fast man blir ju lite mindre sugen på det stället när de inte svarar på mail och inte går att få tag i...
                    (ryktet säger att vi skall undvika nordsvenskarna för övrigt...)
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                    Kommentar

                    • muppins
                      • September 2002
                      • 1629

                      #85
                      fast man blir ju lite mindre sugen på det stället när de inte svarar på mail och inte går att få tag i...
                      Mmmmm...det är lite störande faktiskt.
                      Fast det kan ju hända att de har varit ute på turer under dagen och sedan har varit i stallet och skött om hästarna.
                      Jag ringde ju faktiskt mitt på dagen och den sista gången vid 18, ville inte ringa för sent.
                      Det fanns ett mobilnummer också men jag ville inte störa om de var upptagna....
                      Får se om jag har bättre tur imorgon...
                      /muppins


                      Kommentar

                      • Marie J
                        • January 2004
                        • 10616

                        #86
                        När jag varit ute i Svartedalen och möt de som har ridit där vid bottenstugan så har de varit väldigt nöjda. Och de har de sagt när inte instruktörena varit med också. Det dom harvarit mest nöjda med är ridvägarna och all denna vackra skog och sjöar som varit utefter vägen. Men jag vet inte vad dom hade för förväntningar innan. Hästarna var snälla och lätthanterliga enligt dom jag möt.
                        /Marie.

                        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                        Kommentar

                        • Marie J
                          • January 2004
                          • 10616

                          #87
                          Nordsvenskarna alltså... =)
                          /Marie.

                          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                          Kommentar

                          • muppins
                            • September 2002
                            • 1629

                            #88
                            Nu har jag pratat med Madelaine på Åsens Gård ( hon satt det var lättast att nå henne mellan 8 och 9 på kvällen, synd att de inte hade skrivit det på sin hemsida... )
                            Hon var i alla fall jättetrevlig och tillmötesgående.
                            Egentligen så tog de bara emot 5 ryttare på 4,5-5 timmars turen men hon sa att hon kunde ta emot vår grupp ( dock max 8 st )
                            Hästarna var väldigt trevliga och pigga, sa hon, och turerna skulle visst vara jättefina.
                            Jag frågade även hur van man måste vara för att få följa med på en tur och hon sa att man bör kunna hantera en häst i trav och galopp...
                            Jag vet inte hur ridvan du är, Maya...men du kanske hinner fräscha upp ridningen lite innan ( det ska jag i alla fall göra )
                            Jag tycker att det låter jättebra i alla fall och skulle hemskt gärna prova det stället.
                            Vad tycker ni???
                            Jag sa att jag skulle återkomma när jag pratat med de övriga i gruppen...
                            /muppins


                            Kommentar

                            • Morellen
                              • November 2003
                              • 4349

                              #89
                              låter ju tok-fint det där! Satsar vi på nån helg i slutet av maj då eftersom många var upptagna de närmaste helgerna?
                              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                              Kommentar

                              • muppins
                                • September 2002
                                • 1629

                                #90
                                Jag frågade lite om när det var ledigt och hon sa att det fanns en hel del tider kvar i maj. De hade turer alla dagar i veckan så det går ju även på en söndag om det passade bäst.
                                För mig passar det bäst i slutet av maj eller början av juni.
                                Men vi kan ju försöka åka innan det blir så där tokvarmt ute ( fast det skulle det visst inte bli förrän i juli i år enligt tyska vädergubbar ) för det är ju väldigt jobbigt att rida i 4-5 timmar om det är 25 grader varmt och stekande sol...
                                Man brukar ju kunna hålla värmen uppe rätt bra ändå...
                                Fast sol och 15 grader gör ju inget.
                                Maj tycker jag är en härlig månad - då är det så där ljusgrönt ute och det är ljust länge på kvällarna...
                                /muppins


                                Kommentar

                                Arbetssätt...