Hästintresserade akvarister...??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • muppins
    • September 2002
    • 1629

    #61
    Det är klart att alla är välkomna!!
    ( du bor ju inte så långt från mig så vi kanske till och med kan samåka om du vill... )
    Vissa turridningar kräver ju att man har ridit lite innan, men det har du ju gjort....rida är som att cykla du vet
    Även om man inte har gjort det på ett tag så kommer man in i det efter stund.
    Jag har varit på många turridningar med blandade grupper och de mindre vana har till och med galopperat efter en stund...
    Det fina med islandshästar ( om det nu blir det ) är ju deras sköna tölt, som även en nybörjare brukar klara av att hänga med i.
    /muppins


    Kommentar

    • Maya
      • November 2003
      • 1162

      #62
      Samåkning är aldrig fel... :-)

      Ja då hänger jag gärna på.... och som du muppins så vill jag nog oxå ha det så billigt som möjligt... (ensamstående mamma till 2 monster som "bara" jobbar 75%)


      Mvh M.
      Tänk att så lite... kan göra så mycket....
      Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
      Min hemsida om hoyor & pelargoner

      Tempora mutantur nos et mutamur in illis

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #63
        Ursprungligen skickat av muppins
        Mellan Kungsbacka och Varberg....
        Ser ut som om det är ungefär 5 mil söder om Göteborg.
        Det låter ju perfekt i avstånd för oss alla tycker jag!!!!
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #64
          Vi är inga elitryttare även om vissa har tävlat och ridit mycket.

          Vi ska träffas för att vi gillar det där med hästar, fiskar och natur och givetvis älskar vi fika och tjattra.

          Så du är mer än hjärtligt välkommen!!!
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • Maya
            • November 2003
            • 1162

            #65
            tittade lite på Åsen... eller va de hette..
            blev lite fundersam.... står juh så här "Vi tar inte ut ovana ryttare ut i skogen. Detta för att kunna garantera säkerheten och av omtanke om våra hästar."
            Om någon kan kvalificera sig som ovan... så e det jag... vill absolut inte "förstöra" er dag... så jag kan stå över om det nu blir att vi/ni åker dit.

            Mvh M.
            Tänk att så lite... kan göra så mycket....
            Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
            Min hemsida om hoyor & pelargoner

            Tempora mutantur nos et mutamur in illis

            Kommentar

            • muppins
              • September 2002
              • 1629

              #66
              Det låter ju perfekt i avstånd för oss alla tycker jag!!!!
              Mmmmm....problemet är bara ( tänkte inte på det innan ) att de tar inte fler än 4 ryttare på den korta turen. Om man vill vara fler ( dock max 8 ) så måste man rida på en längre tur.
              Det står inte vilken tur de menar, men 4,5-5 timmarsturen kallar jag nog "långritt". Fast den kostar 500 kr ( inkl fika, 600 kr med grillbuffé ) och alla kanske inte har råd med det.
              I och för sig så är ju 5 timmar för 500 kr billigt när det gäller turridning ( har sett ställen som tar samma pris för 2-timmarstur ) och jag skulle jättegärna åka på en sådan tur.
              På en del ställen kan man ju också komma med egna önskemål om längd på turen och ev. mat, så det är ju inte helt omöjligt att det går att fixa något som alla blir nöjda med.
              Man kan ju maila eller ringa och höra.
              Det står även att de inte tar med ovana ryttare ut i skogen, men det är nog inget problem om man har ridit lite...
              /muppins


              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #67
                Dom menar nog sådana som aldrig ridit samt sådana som ridit enstaka gånger. Men har du ridit kontinuerligt innan och har haft uppehåll så är det nog ok. Annars får du väl hälsa på någon gammal kompis med hästar och tjuvträna! *fniss*
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

                  #68
                  Grill och långturen låter som en höjdare. Det skulle vara något som jag skulle uppskatta.
                  /Marie.

                  Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                  En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                  Kommentar

                  • muppins
                    • September 2002
                    • 1629

                    #69
                    Så här står det:
                    Vi rekommenderar de ovana ryttarna att titta på våra paket som innefattar även lektionsridning och teori eller varför inte ta en eller ett par privatlektioner.

                    Man får ut så mycket mer av uteritterna om man har lärt sig lite grunder innan, vill vi nog påstå.
                    En eller ett par privatlektioner....du hade väl ridit mer än en gång??
                    Och grunderna kan du ju säkert om du har ridit lite innan.
                    Det går säkert bra...
                    /muppins


                    Kommentar

                    • Maya
                      • November 2003
                      • 1162

                      #70
                      De kompisar som jag har idag är alla utan hästar... så där sket de sig... men har en del stall i närheten så jag ska ta reda på hur mycket ett par lektioner egentligen kostar...är juh det där med ekonomin...
                      Men som sagt ni andra verkar ha gott om erfarenhet så är det det bästa alternativet så ska ni juh givetvis ta de!!!!
                      har kanske fått den erfarenhet som krävs till hösten istället...
                      Mvh M.
                      Tänk att så lite... kan göra så mycket....
                      Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
                      Min hemsida om hoyor & pelargoner

                      Tempora mutantur nos et mutamur in illis

                      Kommentar

                      • muppins
                        • September 2002
                        • 1629

                        #71
                        Grill och långturen låter som en höjdare.
                        Ja, visst låter det kanon! Till ett förhållandevis bra pris också...
                        Jag kan nog ha råd med det om jag äter lite mindre godis och kanske får ett litet bidrag från föräldrar eller sambo...
                        Det skulle vara jättekul!
                        Hmmmm...tror att Åsens Gård inte ligger så långt ifrån Ringhals...undrar om hästarna är bestrålade....jättestora och självlysande...Hehe!
                        /muppins


                        Kommentar

                        • Marie J
                          • January 2004
                          • 10616

                          #72
                          Vi flesta har inte ridit på länge så vi är nog ringrostig allihopa.
                          /Marie.

                          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                          Kommentar

                          • muppins
                            • September 2002
                            • 1629

                            #73
                            Jag har bara ridit två gånger det senaste året ( sista gången i höstas ), så jag är väldigt ringrostig...
                            Visserligen ska jag nog ut och rida nordsvensk en sväng nästa helg och helgen efter ska jag faktiskt ut på turridning på islandshäst i Torup... ( det ligger ju väldigt nära Hyltebruk )
                            Men jag kommer att ha sån träningsvärk efteråt...haha!
                            Måndagen efter ska jag dessutom springa VårRuset, hur jag nu ska klara det... Otränad och med jätteträningsvärk i benen...

                            Såvisst kan du hänga med, Maya!
                            /muppins


                            Kommentar

                            • muppins
                              • September 2002
                              • 1629

                              #74
                              Tänkte att jag skulle maila Åsens Gård och höra om de kan ta emot ett gäng tjejer på en tur...( är vi 7 än så länge?? )
                              Och se om de har några andra alternativ om det är någon som tycker att det blir för dyrt...
                              /muppins


                              Kommentar

                              • muppins
                                • September 2002
                                • 1629

                                #75
                                Mailet är skickat, får se om jag får något svar....
                                /muppins


                                Kommentar

                                Arbetssätt...