Hästintresserade akvarister...??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • muppins
    • September 2002
    • 1629

    #16
    Jag kan nog bli 2 st tror jag
    Låter bra, ju fler desto roligare...
    /muppins


    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #17
      Det här var ett jätte bra förslag muppins!!! Jag hänger med om det är rätt helg och pris!
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • muppins
        • September 2002
        • 1629

        #18
        Jag hänger med om det är rätt helg och pris!
        Kul! Vi får försöka hitta en dag som passar alla...
        Jag är tyvärr upptagen de tre närmaste helgerna, men jag behöver nog ändå få in lite pengar innan jag kan ge mig iväg...
        Har ni något förslag på ställe och ungefärligt datum????
        /muppins


        Kommentar

        • oresare
          • December 2003
          • 273

          #19
          Åhh vad det låter härligt. Jag skulle gärna ha följt med om jag inte var så fasligt gravid. Men hästintresserade akvarister låter som en utmärkt kombination

          /olivia

          Kommentar

          • Marie J
            • January 2004
            • 10616

            #20
            Jag tror det finns turridningar här uppe med både islänningar på ett ställe och nordsvenskar på ett annat.

            Grattis oresare till "ynglet"!
            /Marie.

            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

            Kommentar

            • muppins
              • September 2002
              • 1629

              #21
              oresare: vad synd att du inte kan hänga med....
              ....men vem vet, om vi får ihop ett gäng så kanske det kan bli ett årligt återkommande evanemang

              Marie J: Har du något namn på ett bra ställe??

              Förresten, hur lång tur vill ni ut på?? ( jag vill ut på en så lång och så billig tur som möjligt, tyvärr är det en ganska omöjlig kombination... )
              /muppins


              Kommentar

              • Marie J
                • January 2004
                • 10616

                #22
                Kommer inte ihåg vad den ena heter och den andra läste jag om i våran lokaltidning då det var ett reportage om detta. Har precis kommit hem från Danmark efter en hel helg med öl, gammeldansk och röd pölse! så jag är lite matt så jag kan kolla i morgon.... Jag känner som du tur på typ 3 timmar och nästam gratis och gärna med korvgrillning och fika som ingår!
                /Marie.

                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                Kommentar

                • muppins
                  • September 2002
                  • 1629

                  #23
                  tur på typ 3 timmar och nästam gratis och gärna med korvgrillning och fika som ingår!
                  Hade ju varit perfekt!
                  Jag har kollat runt lite och priserna kan ju faktiskt variera rätt mycket.
                  Men typ 400 kr för 3 timmar ( t ex. http://www.dugatorp.com/ )får nog anses som rätt så billigt för turridning ändå...
                  Jag ska nämligen på en turridning alldeles själv ( jag hade ju inte "hittat" er när jag bokade den ) den 8 maj och jag betalar då 380 kr för 2 ½ h, varav 2 timmar är ridning och en halvtimme är fika.
                  Men jag har sett ställen som tar 400 för två timmar också...och det är lite mycket tycker jag.
                  Men vi får väl leta reda på det ställe som ger mest ridning för pengarna.
                  Hästarna måste vara bra också, var nämligen på en turridning en gång där vi fick skritta i typ 2 timmar och jag fick dessutom sitta och sparka på hästen hela tiden, så slö var den. Det är inte roligt...

                  /muppins


                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    #24
                    Och att det är i mysig terräng med. Nordsvenskarna har jag för mig är i Svartedalen och det är massa sjöar och skog som är skyddat så det mesta är ganska orört.
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • muppins
                      • September 2002
                      • 1629

                      #25
                      Och att det är i mysig terräng med
                      Ja, det är väldigt viktigt. Gärna varierande...
                      På den turridningen där jag red den superslöa hästen så red vi endast på grusväg hela tiden, ganska tråkigt faktiskt.
                      Det är ju mysigt med ängar eller små skogsstigar också...
                      Eller varför inte en härlig galopp vid havet...
                      /muppins


                      Kommentar

                      • Morellen
                        • November 2003
                        • 4349

                        #26
                        Turridningen i stenungsundstrakten måste väl vara Lyckans? http://www.lyckansislandshastar.com/
                        det där med nordsvenskarna har jag ingen aning om vad det är för nått ställe.
                        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                        Kommentar

                        • muppins
                          • September 2002
                          • 1629

                          #27
                          Ni får gärna komma med fler förslag runt Göteorgstrakten ( dock ej alltför långt norr om Göteborg då jag ändå har 13 mil till Göteborg....vill ju inte lägga alla pengarna på bensin )
                          Jag ska leta lite mer jag också...
                          /muppins


                          Kommentar

                          • Tant Nancy
                            • April 2002
                            • 5407

                            #28
                            Nä nu blir jag ordentligt avis!!!! Men om ni hittar ett bra ställe och värmer upp hästarna... så dyker jag kanske upp till hösten!!! Har inte suttit på en islänning på 15 år, så det är nog dags snart... Hmmmm.... undras om det behövs både stege och lyftkran, kroppen har ju liksom blitt lite ovig :-)

                            Synd att min mamma sålt sina hästar, annars hade jag kunnat bjuda upp er på en tvådagars gratistur :-)
                            MvH
                            Tant Nancy
                            www.gladafisken.aqualogen.se
                            Mitt fotogalleri
                            Dagbok
                            Min zoon

                            Kommentar

                            • muppins
                              • September 2002
                              • 1629

                              #29
                              Jag det är verkligen synd att du bor så långt bort Nanc ( fast du har väl dina renar som du kan ta en tur på ) men visst ska vi värma upp hästarna åt dig...
                              Själv har jag inte ridit på ett halvår, jag kanske har glömt hur man gör...
                              Men jag ska "hem" till Småland nästa helg och då har kusinen lovat att jag ska få följa med och kolla på en hopptävling som hon ska vara med på och sedan blir det nog en tur på några nordsvenskar också.
                              Helgen efter ska jag ju faktiskt på turridning alldeles själv också, så sedan är jag nog lite "uppvärmd" i alla fall.
                              Provade mina ridbyxor idag....de hade visst krympt...hmmmm.
                              Tur att man har ett par till som är lite större...
                              /muppins


                              Kommentar

                              • Marie J
                                • January 2004
                                • 10616

                                #30
                                Men tycker du att 5-6 mil norr om Göteborg är för långt? Ju närmare Göteborg destå högre pris, tyvärr.
                                /Marie.

                                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...