Fyrverkeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Junros
    • November 2007
    • 144

    #91
    håller fullständigt med dig!

    Kommentar

    • sting
      • September 2007
      • 481

      #92
      Ursprungligen postat av patdah
      Du... vad som hände på medeltiden har INGENTING med dagens terrordåd att göra!

      Har det inte? Isalm är en yngre religon, De håller på och slår barn, Kvinnor är lägre stående än män, hedersmord osv. Jag skulle nog vilja påstå att vi kristna höll på så också för ett par hundra år sen..

      Håller med! Att smälla raketer är skoj! MEN inte mer än en vecka.. Undrar lite hur det går då jag får hem min hundvalp imorrgon.. Man kan ju alltid hoppas att hon inte bryr sig om dem, men slänger nån raketer efter oss så lär det bli det sista dem gör med smällare..

      Kommentar

      • Guest

        #93
        Islam heter d sting..

        J: Bra där ^^

        Kommentar

        • sting
          • September 2007
          • 481

          #94
          Ursprungligen postat av Narii
          Islam heter d sting..

          J: Bra där ^^
          Trist..

          Kommentar

          • Markus1984
            • November 2008
            • 2606

            #95
            Jag måste också tilllägga att jag inte tycker man ska smälla 1 vecka före och en vecka efter.

            Jag tycker inte man ska få smälla av raketer på gatan utanför villan/lägenheten..utan man kan gå ut på närmsta fotbollsplan elelr liknande.

            Att man däremot smäller på nyårsafton(och liknande dagar) tycker jag är helt ok.

            Får era barn de som oftast uppskatter det mest vara uppe till så sent?

            När jag var runt 6år så brukade farsan ta med mig och min bror ner till en grusgrop och smälla av vårat nyårsfirande kl 10.00. Sen var det bums i säng.

            (fast jag brukade tjyvkika ut genom fönstret när dörren var stängd)

            Jag tycker man får gå halva vägen var med såna här 'problem' och det har det som är FÖR fyrverkerier redan gjort.
            Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

            Kommentar

            • Guest

              #96
              Men du smäller ju för d nya året.. inte för att d är kul..

              Kommentar

              • Markus1984
                • November 2008
                • 2606

                #97
                Ursprungligen postat av Narii
                Men du smäller ju för d nya året.. inte för att d är kul..
                -5 poäng till dig.
                Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                Kommentar

                • PatrikN
                  • November 2007
                  • 116

                  #98
                  Snorungarna som är under 18 har mer vett än föräldrarna på nyårsnatten som står stupfulla och smäller raketer... och har noll koll!

                  Kommentar

                  • sting
                    • September 2007
                    • 481

                    #99
                    Ursprungligen postat av PatrikN
                    Snorungarna som är under 18 har mer vett än föräldrarna på nyårsnatten som står stupfulla och smäller raketer... och har noll koll!
                    Ja! Jag känner mig mkt lungnare när det är fulla ungdomar som smäller istället för fulla vuxna............

                    Kommentar

                    • Jenny054
                      • May 2007
                      • 920

                      Ta & skotträna era djur..
                      INGEN hund eller katt jag haft har nånsin varit skotträdd!!
                      Då är det iaf minst 6 katter, & otaliga hundar genom mina 25 år. (växte upp med kennel)
                      The fish is jumping.....
                      Bloggen:
                      http://aquastyle.blogspot.com/
                      Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                      Kommentar

                      • Gaffel
                        • December 2007
                        • 6200

                        Kramfors, vad var iden med rubriken "Fyrverkerier" när du länkar till ett upprop mot smällare, tycker du att det är samma sak?

                        Att sen hundägare per automatik ska ha större frihet att utöva sin hobby än ex pyrotekniker och hobby pyromaner ser jag absolut inte någon som helst vits med, vem vet kramfors, smällarna kanske lyckas få hjärtat att stanna på både en och två rottisar i din kommun.
                        Life's a bitch and then you die..
                        "I might be right handed but im always left-winged"
                        Skriv på!

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Ursprungligen postat av Kramfors
                          Om du läser min länk så ser du hur mycket seriösa människor och organisationer som vill begränsa användningen av fyrverkeri.
                          Har de fel och du rätt.
                          Dessutom tyder ditt inlägg på avsaknaden av en viss mognad.
                          Det finns många seriösa människor som inte vill förbjuda en massa saker. Har de fel och du rätt?Dina inlägg tyder på en mycket enkelspårig lösning på alla problem.. FÖRBJUD*FÖRBJUD*FÖBJUD*FÖBJUD*

                          Ursprungligen postat av JojjeN
                          Om man lär sina djur att inte vara rädda, så lider dom inte. Inga djur lider om ägaren lärt dom att det inte är farligt. Hur tror du själv att polishundar tex. kan vara vid explosioner/pistolskott utan att reagera?
                          Det finns faktiskt polishundar som har fått sluta pga av skotträdsla. Men jag tror att riktigt bra hundmänniskor, naturbegåvningar, kan ta ur en hund skotträdsla. Jag tror dock inte att alla klarar av det. Min sambo busade ur vår boxerhane hans skrämselhicka för smällare, men det var ingen riktigt utvecklad skräck heller.

                          Ursprungligen postat av patdah
                          Bäst att förbjuda alkohol också då...
                          Snälla, ge inte Kramfors flera idéer på vad han kan förbjuda...

                          Ursprungligen postat av patdah
                          Är du lika pedagogisk med dina hundar så du skriker åt dom när dom gör fel?
                          Vore det inte mer logiskt att sakligt förklara att du är rädd och att hundens hörsel är känslig?
                          snorungar...
                          Ja, jag håller med även om man kan få lust att skrika snorungar ibland.. Något föredöme är man inte då, helt klart..

                          Ursprungligen postat av NIC
                          Tycker det är synd att de tog bort smällare, hur ska jag nu kunna samla mördarsniglar i en hög och spränga de åt h*lvete..
                          Tacka vet jag thunderking!!!
                          Blää.. Flög det snigelbitar i hela trädgården hos dig då...
                          "Hmm, jag tror att jag satte mig på en bit snigel här på stolen"... lr vad??

                          Ursprungligen postat av hgs
                          Jag tror inte på antisemitism.Vi har relegions frihet här och terrorism har ingen plats i islam heller utan den används bara för deras eget berättigande läs historia.Om tex.Svenska kors tåg till det heliga landet så får du se vad vi gjort i kristendomens namn..
                          Du... När vi var apor så mördade ibland alfahanen bebisarna när han tog över en flock också.. Så vi kan ju inte klaga på barnamördare heller..

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Men du tycker då uppenbarligen att terrordåd har med fulla svennars fyrverkerier att göra - lite märklig logik
                          Nej, nu vänder du sådär tjusigt på innebörden av ett inlägg... patdah:s inlägg ville visa på att man inte kan förbjuda allt som man inte tycker om/är rädd för, tolkar jag... Du är fena på att vända om andemeningen i inlägg som inte överrenstämmer med din åsikt, tycker jag..

                          Förövrigt tycker jag inte om förbud i första taget.. En minskning av raketer tycker jag också skulle vara bra av miljöskäl i första hand.. Jag kommer att uppmuntra min sambo till återhållsamhet i år..
                          Senast redigerad av Katharina; 18 December 2008, 23:18.
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Markus1984
                            • November 2008
                            • 2606

                            Jag har raket-förbud från tjejen numera! (för mitt och min plånboks välmående dock)

                            Men jaaa sluta med alla förbud nu...!!!
                            Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              Ursprungligen postat av Katharina
                              Det finns många seriösa människor som inte vill förbjuda en massa saker. Har de fel och du rätt?Dina inlägg tyder på en mycket enkelspårig lösning på alla problem.. FÖRBJUD*FÖRBJUD*FÖBJUD*FÖBJUD*

                              Vet inte hur du läser Kramfors inlägg men jag hittar ingenstans där han vill förbjuda fyrverkerier om folk följer de lagar som redan finns.


                              Vi kräver ett förbud om inte lagar och regler följs!

                              Varje år utsätts tusentals djur för onödigt lidande, hundratals personer drabbas av fyrverkeriolyckor, med avsprängda fingrar, hörsel- och ögonskador som följd.

                              Vi kräver en begränsning av tiden för användande av fyrverkeri!
                              Som det är idag innebär missbruket med det ohämmade smällandet en ren plåga för djur och skotträdda människor dagarna/veckorna innan och efter de stora helgerna.
                              Djurskyddslagen 2§:
                              Djur skall behandlas väl och skyddas mot onödigt lidande och sjukdom


                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • Kramfors
                                • January 2003
                                • 7265

                                Tack Guy Palm.
                                Önskar att fler som skriver läser vad det handla om och att det är väldigt många hundorganisationer som deltar.
                                http://www.kramforskoi.com/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...