Fyrverkeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    Fyrverkeri

    Stöd http://www.antismallarupproret.se/ hittills är det 608 motioner inlämnade till 110 kommuner.
    Är din kommun med om inte skriv en motion.
    http://www.kramforskoi.com/
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #2
    Kramfors, ska du förbjuda åska också? Du kanske ska förbjuda 300 000 jägare att öva på skjutbanor... dom kanske inte alls ska få ge sig ut i skog och mark med vapen så du kan släppa din hund vind för våg i skogen... varför inte göra som i england... se till så polisen inte heller får ha vapen.. dom kan ju smälla...högt!
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Årets fyrverkeritråd

      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • RebeccaE
        • November 2008
        • 3

        #4
        alla andra ska ju inte bli drabbade av att en del hundar är rädda för höga ljud som smällar och sånt, visa hunden att det inte är något farligt med höga ljud så kanske du ändrar din uppfattning.

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          I området här har dom små jävla ungarna redan satt igång o smälla, fan vet vem som säljer till småglin men ändå....
          Hunden e redan skiträdd så nästa gång jag ser en småglytt med raketer ska ha få reda på ett o annat om hur det ligger till igentligen !
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #6
            Ja, upp till kamp! Slå alla barn med smällare...
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • PatrikN
              • November 2007
              • 116

              #7
              Inga av mina djur brys sig om smällare,
              Det gäller att lära dom som små

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                #8
                Ursprungligen postat av patdah
                Kramfors, ska du förbjuda åska också? Du kanske ska förbjuda 300 000 jägare att öva på skjutbanor... dom kanske inte alls ska få ge sig ut i skog och mark med vapen så du kan släppa din hund vind för våg i skogen... varför inte göra som i england... se till så polisen inte heller får ha vapen.. dom kan ju smälla...högt!
                Om du läser min länk så ser du hur mycket seriösa människor och organisationer som vill begränsa användningen av fyrverkeri.
                Har de fel och du rätt.
                Dessutom tyder ditt inlägg på avsaknaden av en viss mognad.
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #9
                  Ursprungligen postat av PatrikN
                  Inga av mina djur brys sig om smällare,
                  Det gäller att lära dom som små
                  Och alla som har rädda djur ska de lida för att dina djur inte reagera.
                  Hur vänjer man ett dräktigt sto vid ljudet så det inte kastar fölet, det händer.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #10
                    Jag hoppas verkligen inte detta kommer lyckas. Ska våra mest älskade traditioner stoppas av att ovarsamma djurägare inte lär sina djur att det inte är farligt?

                    Inget av våra djur, 3 katter och 4 hundar, reagerar någonsin på en smällare. Om man inte har lärt djuren att inte vara rädda, så är det man själv, och inte dom som smäller, som orsakar djurets lidande. Att försöka skylla över ansvaret till dom som smäller är bara korkat, det är bara en genväg ut ur skiten ni själva satt er i.
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Tycker att skiten skall förbjudas. Gör ett gemensamt, stort och vackert fyrverkeri i varje kommun istället för att ha dessa packade familjefäder och snorungar som skall göra sig märkvärdiga och inte har förstånd på att behandla fyrverkeripjäserna med respekt
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Tycker att skiten skall förbjudas. Gör ett gemensamt, stort och vackert fyrverkeri i varje kommun istället för att ha dessa packade familjefäder och snorungar som skall göra sig märkvärdiga och inte har förstånd på att behandla fyrverkeripjäserna med respekt
                        Men vi som kan behandla det med respekt, ska inte vi få fira traditionen?

                        Vem vill klockan 00.00 på nyårsafton åka långt iväg till där kommunen bestämmer att dom ska hålla det, för att få se ett "skådespel" som blir långt ifrån så imponerande som det är när hela befolkningen i en hel kommun skjuter upp samtidigt klockan 00.00?

                        De enda som blir nöjda är sura gamla ensam vargar som ger fan i traditioner, ger fan i fyrverkerier (Alltså ändå inte kommer åka och titta), och som ger fan i andra människor.

                        En annan sak som gör mig förbannad är att ni drar alla barn över en kam, jag kan säga att det är långt ifrån alla som håller på att hitta på skit med fyrverkerier, och vi som inte gör det känner ju för att göra det när ni beskyller oss för skit vbi inte gjort (Dvs. om vi ska få skit, så ska vi fanemej göra oss "förtjänta" av den, ni ska inte få kasta skit på oskyldiga)

                        Det kommer bara öppna en port till langning av fyrverkerier och mer hemma gjorda bomber, som kommer orsaka mer skada, och mer kriminalitet.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av JojjeN
                          En annan sak som gör mig förbannad är att ni drar alla barn över en kam, jag kan säga att det är långt ifrån alla som håller på att hitta på skit med fyrverkerier, och vi som inte gör det känner ju för att göra det när ni beskyller oss för skit vbi inte gjort (Dvs. om vi ska få skit, så ska vi fanemej göra oss "förtjänta" av den, ni ska inte få kasta skit på oskyldiga)
                          Åldersgränsen för att köpa, inneha och hantera fyrverkerier är 18 år - så jag förstår liksom inte ditt inlägg.

                          Ge rejäla böter till de ansvarslösa vuxna som langar fyrverkerier till barn.
                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 17 December 2008, 15:26.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • JojjeN
                            • June 2008
                            • 3567

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Åldersgränsen för att köpa, inneha och hantera fyrverkerier är 18 år - så jag förstår liksom inte ditt inlägg.

                            Ge rejäla böter till de ansvarslösa vuxna som langar fyrverkerier till barn.
                            Dåså, då är ju problemet löst. Då räcker det ju att fixa så inga föräldrar ger sina barn raketer, och sedan får de ansvarsfulla föräldrarna fyra av raketer.

                            För att döma av ditt inlägg så gör det inget om det smäller, bara inte det är barn om avfyrar det.
                            Tillbaks efter paus.

                            Kommentar

                            • Kramfors
                              • January 2003
                              • 7265

                              #15
                              Djurskyddslagen (1988:534)
                              Även djurskyddslagen ska beaktas i samband med användningen av pyrotekniska varor.
                              Enligt 2 § i djurskyddslagen skall djur behandlas väl och skyddas mot onödigt lidande.
                              Att använda fyrverkeripjäser i djurs närhet är inte förenligt med denna bestämmelse.
                              http://www.kramforskoi.com/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...