Fyrverkeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Ursprungligen postat av NIC
    Eller så kan man låsa denna blajtråden..
    Eller så ger man tusan i att läsa och skriva i den
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • sting
      • September 2007
      • 481

      Vad ni en säger så skulle jag aldrig gå in i Rosengård på natten, Inte ens med poliseskort........

      Kommentar

      • patdah
        • November 2007
        • 659

        Ursprungligen postat av sting
        Vad ni en säger så skulle jag aldrig gå in i Rosengård på natten, Inte ens med poliseskort........
        Polisen har insatsstyrkan som beskyddare när dom går in där... och dom går ogärna in utan dragna vapen... och det påstår nu "hgs" beror på att det finns fyrverkerier... *gapskrattar*

        hgs, hur gammal är du?
        /Patrik

        I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

        Kommentar

        • hgs
          • December 2007
          • 147

          Har jag talat om rosengård enbart i den bemärkelsen tror inte det.Och att det enbart skulle bero på raketer tror jag inte heller men det förekommer att polisen beskuts med raketer där också men jag har där emot nämt tensta som ett exempel.Snast i natten som gick och jag är tillräkligt gammal för att ha varit med om ett o annat..Och den ända som nämt rosengård av oss är du lär dig att läsa innantill och ha empati att detta är inte något rackar tyg längre ett jävla otyg som småglin håller på med..
          Senast redigerad av hgs; 25 December 2008, 17:35.

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            Förstår inte varför du blandar in tensta och invandrartäta områden med stora problem i en tråd om fyrverkerier i så fall...
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              Ursprungligen postat av hgs
              Jag tror inte på antisemitism.Vi har relegions frihet här och terrorism har ingen plats i islam heller utan den används bara för deras eget berättigande läs historia.Om tex.Svenska kors tåg till det heliga landet så får du se vad vi gjort i kristendomens namn..
              Ursprungligen postat av sting
              Har det inte? Isalm är en yngre religon, De håller på och slår barn, Kvinnor är lägre stående än män, hedersmord osv. Jag skulle nog vilja påstå att vi kristna höll på så också för ett par hundra år sen..
              Ursprungligen postat av hgs
              Det var inte svar på islam som en ung tro ,utan vi pratade om terrorism och jag gjorde jämnförelsen att inte bara islam har gjort sig skyldig till fanatism utan kristen dommen också.
              Sorry, det var sting som skrev att Islam är en yngre tro, vilket jag håller med om och att kristna har gjort allt det här förr men det ska absolut inte stoppa oss från att kritisera det.
              Ursprungligen postat av hgs;
              Sen viss kotymnu också att små skitar skall ha sådan skit.
              Nej, men hallå.. Menar du att det var bättre förr??? Då var ju alla ute och smällde.. Varenda liten småunge kunde det där från de började få vara ute själva i princip. Det är ju mycket större koll idag.. Sen tycker jag faktiskt att mänden har minskat och i år borde det ju bli ännu mindre, lågkonjuktur och allt... Sen är det kanske kraftigare saker i omlopp nu som kräver ännu större försiktighet och det finns inte alltid. Vi höll på att få en sån där riktig kruttunna i huvudet nyår 2006-2007.. En så som ska spännas fast och som inte var fastsatt..
              Det vore ett bättre förslag, tycker jag, att sätta ett stopp för hur mycket krut det får vara i dem..
              Senast redigerad av Katharina; 25 December 2008, 18:52.
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • hgs
                • December 2007
                • 147

                Från och med 31mars skall alla större pjåser förbjudas.Både att inneha och försäljning.Och i år är första året som det är lite tystare och allt pga att en langare åkte fast förra året.Året där innan en handlare som sållde till småglin.JO det har varit en jävla massa precis som när smällarna fanns och jag hoppas att detta kommmer att få ett slut vi har haft flera incednter med små grabbar som har bränt både sig själva och annat..Och även ej skotträdda hundar som nu visar tydliga tecken på skotträdsla.

                Kommentar

                • hgs
                  • December 2007
                  • 147

                  Svar till patdah.Vad jag hänvisade till är just det att det togs upp i tv inget annat.
                  Sedan är väl detta just ett förorts problem jag själv bor i för ort.Och här har vi just sådana problem.Och det har inget med invandrare att göra utan barn och tonåringar som ej uppnått rätt ålder.

                  Kommentar

                  • patdah
                    • November 2007
                    • 659

                    hgs, vart kan vi läsa om att större pjåser ska förbjudas den 31:a mars?
                    /Patrik

                    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      Ursprungligen postat av patdah
                      hgs, vart kan vi läsa om att större pjåser ska förbjudas den 31:a mars?
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • patdah
                        • November 2007
                        • 659


                        Nu försöker du hitta på en sanning igen kramfors... där står ingenting om det ovan nämnda datumet och det ÄR inget FÖRBUD från och med den 31:a mars.

                        hgs, vart finns INFORMATION om dittt påstådda förbud?
                        /Patrik

                        I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                        Kommentar

                        • patdah
                          • November 2007
                          • 659

                          Jag svarar väl själv då....

                          Tillstånd krävs för att köpa fyrverkeribomber


                          Från 1 mars 2009 måste man ha tillstånd för att köpa så kallade fyratumsbomber. Anledningen är att den här typen av fyrverkeri orsakat flera dödsfall, senast förra nyåret, och ett antal allvarliga olyckor. Räddningsverket har nu beslutat att ta bort bomberna från det sortiment som får köpas av alla över 18 år.

                          – Vi tror och hoppas att det kommer att rädda liv, säger Torkel Schlegel, chef för Räddningsverkets enhet för brandfarliga och explosiva varor. Fortfarande blir det tillåtet för proffs och personer som har polistillstånd att köpa bomberna.

                          Bombernas farlighet beror på effektladdningens höga utgångshastighet ur röret, vilken utgör en dödlig risk för människor, särskilt om de träffas i huvudet. De flesta svåra olyckor har skett just på det sättet när en person gått fram till bomben och lutat sig över den i tron att den inte fungerar och träffats av laddningen.

                          Räddningsverket anser att de inträffade olyckorna motiverar ett förbud mot att sälja fyrverkeribomber till någon som inte har polistillstånd att köpa och använda dem.
                          Så... det innebär INGET FÖRBUD alls... men fyratumsbomber kommer kräva tillstånd...

                          Så... sluta nu att hitta på sanningar som inte finns...

                          Källa: http://www.raddningsverket.se/templa...____25263.aspx
                          /Patrik

                          I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                          Kommentar

                          • Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

                            Ursprungligen postat av patdah
                            Nu försöker du hitta på en sanning igen kramfors... där står ingenting om det ovan nämnda datumet och det ÄR inget FÖRBUD från och med den 31:a mars.

                            hgs, vart finns INFORMATION om dittt påstådda förbud?
                            Har aldrig skrivit att det blir förbud däremot kan det bli, om du läser länken.
                            Folkpartiet i Höör vill att Höörs kommun inför ett förbud mot fyrverkerier http://data.s-info.se/data_page/1648...fyrverkeri.doc
                            Lars-Erik Svensson, kommunalpolitiker (s): http://www.aftonbladet.se/debatt/article1529724.ab
                            http://www.kramforskoi.com/

                            Kommentar

                            • patdah
                              • November 2007
                              • 659

                              Kramfors, tycker du inte att det är liiiiiiiite konstigt att artikeln du hänvisar till i word-dokumentet INTE är publicerad på FP's sida? Artikeln verkar inte vara publicerad någonstans alls... Den finns dock sparad på en server som sossarna använder för sin propaganda... dessutom så är filen skapad av en herre vid namn Karl Erik Olsson och nån sån politiker verkar FP inte ha i höör... däremot finns det en centerpartist med det namnet som har varit jordbruksminister...
                              /Patrik

                              I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                              Kommentar

                              • smurfmats
                                • February 2003
                                • 3538

                                nu smäller ungarna utanför fönstret... jag skiter i om det låter iofs. jag är bara orolig för att det ska ta eld nånstans. var inte alltför länge sen som 5 radhushus brann ner här i norrköping för en unge hade slängt ner en smällare i en brevlåda... nu vill försäkriningsbolagen stämma honom på all kostand. ca 20 mille.. kul
                                tråden om fjärilars lek!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...