Rottweiler igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janne dansk
    • June 2004
    • 1740

    #46
    obs tänk at erikhur är sjukskriven o inte har annat att göra för tillfället
    mvh janne
    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #47
      Ursprungligen postat av erikthur
      Det tog Micke_A många inlägg innan han kunde lägga in en halv mening om att det var en tragisk händelse.
      Eftersom du gång på gång drar upp rottweiler-händelser världen runt så har vi tröttnat på det och ids inte kommentera det hela längre.
      Med din terminologi så verkar du ju totalt skita att människor och hundar blir mördade i Sverige som jag tog upp i min länk. Ingen empati där inte eftersom du inte på något sätt uttalar din avsky för detta illdåd.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #48
        Ursprungligen postat av janne dansk
        obs tänk at erikhur är sjukskriven o inte har annat att göra för tillfälletmvh janne
        Jasså det är därför...
        Fattar inte att Kjell låter honom hålla på och vara elak emot folk såhär... Fridas på Björntråden var värst... Nu vet vi iaf varför han mår såhär.. Fast det är ingen ursäkt... Han har t om lyckats att reta upp flera av de lugnaste här på Zoopet...

        Inga troll här nu... bara häxor och annat otyg..
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #49
          Ursprungligen postat av Kramfors
          stor, stark, vakter, kräver kunskap av ägaren
          Lät som beskrivning av mig. Ägaren = min sambo. Lösryckt citat men men, jag vet. Varför kan man inte låsa trådar som såna här när dom spårar ur och pajerna flyger hit och dit?
          Senast redigerad av eriahl; 24 October 2007, 21:56.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • cgr
            • March 2005
            • 296

            #50
            För att dom är underhållande.
            Aktiva akvarium:
            180L Juwel Rio,
            Invånare; Fjärilsciklider "Electric-Blue", Corydoras Sterbai, Otocinclus, Golden Nugget, Kardinaltetror, Rödmunstetra

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              #51
              Ursprungligen postat av erikthur
              Det tog Micke_A många inlägg innan han kunde lägga in en halv mening om att det var en tragisk händelse. Men den var svår att hitta bland all galla han spytt upp. Jag har redan lyckat dej till med resten av ditt liv förresten. Så fortsätt med det.
              Har man ett huvud som fungerar, behöver man inte gasta ut ord som hur tragiskt en liknande händelse är.
              Och varför hakar du upp dig så på vad Micke säger? Är det för att han inte håller med?
              Gör man en tråd på ett stort forum, som man VET upprör, får man också räkna med att folk hugger tillbaka. Det trodde jag alla forumanvändare visste...
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #52
                Ursprungligen postat av janne dansk
                obs tänk at erikhur är sjukskriven o inte har annat att göra för tillfället
                mvh janne
                Vem har vart sjukskriven?
                Inte jag mer än under tiden jag var på sjukhuset iaf.
                In med ambulans, ett dygn på HIA och några dygn på med klin. Jag förlorade 2 arbetsdagar bara.
                Med duktiga läkare och effektiva mediciner behövde jag ingen sjukskrivning trots att jag var närmast döende vid ankomsten några dagar tidigare. Men akut lungödem är inget kul alls .
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #53
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Nåväl då drar jag väl fram Kramfors-bor istället
                  Där skulle man uppenbarligen behöva en Rottweiler istället för schäfrar för att överleva http://www.expressen.se/nyheter/1.88...dad-i-kramfors
                  Är inte detta något att bli upprörd över istället
                  Det var tragiskt men inte oväntat.
                  Hunden var en av dem som fick mig att föreslå koppeltvång.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • BluesBoy
                    • January 2004
                    • 2559

                    #54
                    Ursprungligen postat av Katharina
                    Han har t om lyckats att reta upp flera av de lugnaste här på Zoopet...
                    Tur att det finns fler som ännu inte retat upp sig då

                    Visst är det tragiskt med olyckan som hänvisas vid trådstarten. Och visst är det svårt om inte omöjligt att vikta trauman mot varandra men jag kan ändå känna mer frustration att mer än 300 barn drabbas av cancer varje år i Sverige. Skillnaden är att det är svårt att hänga ut syndaren. www.barncancerfonden.se

                    Jag är uppväxt med hundar men inte med rottisar. För att minimera olyckstillbuden tycker jag man ska trycka ännu hårdare på just inköpstillfället (uppfödarna). Sälj inte svåra krävande hundar till vem som helst. Släpp heller inte försäljningen av vapen fritt. Licenser och kunskap tror jag på. Vi kommer trots det se olyckor med både rottisar och vapen framöver men förhoppningsvis inte så ofta.

                    Hoppas även forskningen fortsätter i samma höga takt när det gäller barncancer så vi slipper allt det lidandet vilket som sagt känns som ett större problem än att den stackars pojken stök med i Frankrike.

                    Om man tar sig tid att läsa om t.ex. Jonathan är det ju knappt att man vågar skaffa barn (speciellt Midsommardagen, sista dagen): http://www.jonathansminne.tk/

                    Dom funderingarna får jag aldrig på grund av hundar. Kanske för att de incidenterna inte är så vanliga?
                    BluesBoy
                    http://www.bluesboy.se

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #55
                      Ursprungligen postat av erikthur
                      Vem har vart sjukskriven?
                      Inte jag mer än under tiden jag var på sjukhuset iaf.
                      In med ambulans, ett dygn på HIA och några dygn på med klin. Jag förlorade 2 arbetsdagar bara.
                      Med duktiga läkare och effektiva mediciner behövde jag ingen sjukskrivning trots att jag var närmast döende vid ankomsten några dagar tidigare. Men akut lungödem är inget kul alls .
                      Sorry... Absolut inget att skoja om.. Jag trodde att det var ett brutet ben eller liknande... Obetänksamt...
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • CizziB
                        • January 2004
                        • 115

                        #56
                        Läste nånstans att de som toppar listan på attacker mot människor är retrivers... men blir det några löpsedlar om familjens golden biter ett barn? Nej då det är inte intressant för media! Bara för att det råkar vara en rottis eller nån kamphund som biter/dödar nån så säljs det extra många upplagor av tidiningen... Det finns "rötägg" innom alla raser... Men dom "rötäggen" skulle inte finnas om det vore för människan... Så det är människan man ska skylla på i första hand, inte hundrasen!
                        Det som inte tar död på en, gör en starkare!

                        Kommentar

                        • cgr
                          • March 2005
                          • 296

                          #57
                          Ursprungligen postat av CizziB
                          Läste nånstans att de som toppar listan på attacker mot människor är retrivers... men blir det några löpsedlar om familjens golden biter ett barn? Nej då det är inte intressant för media! Bara för att det råkar vara en rottis eller nån kamphund som biter/dödar nån så säljs det extra många upplagor av tidiningen... Det finns "rötägg" innom alla raser... Men dom "rötäggen" skulle inte finnas om det vore för människan... Så det är människan man ska skylla på i första hand, inte hundrasen!
                          Skulle det stämma så beror det på att det finns så många goldens. Sen får rottisarna mycket mer uppmärksamhet i media kanske pga. det faktum att rottisar dödar folk och det gör oftast inte goldens. Hitta fakta som stöder dina "läser någonstans" för det vore intressant att se.
                          Aktiva akvarium:
                          180L Juwel Rio,
                          Invånare; Fjärilsciklider "Electric-Blue", Corydoras Sterbai, Otocinclus, Golden Nugget, Kardinaltetror, Rödmunstetra

                          Kommentar

                          • Kramfors
                            • January 2003
                            • 7265

                            #58
                            http://www.kramforskoi.com/

                            Kommentar

                            • jarinen
                              • February 2003
                              • 801

                              #59
                              Ursprungligen postat av Kramfors
                              Intresssant uttalande av han i kennelklubben "både barn och hundar måste fostras". Så sant.


                              Mvh Jari

                              Kommentar

                              • Guest

                                #60
                                Ursprungligen postat av Kramfors
                                Nu duger den

                                Länkade den i förra tråden.

                                Ett tips gå in på dogbitelaw

                                Någon sa att golden ligger i topp i statistiken och det är ju delvis sant för 1989 så kom den 1:a på listan.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...