Rottweiler igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Rottweiler igen

    Mamman och hennes 19 månader gamla son var på väg ut för att leka. Då gick hunden till attack och dödade pojken.

    Killies is a lifetime passion
  • Maffia666

    #2
    Hoppas att dom hänger ägarna i närmaste Lycktstolpe
    .Hunden är nog avlivad vid det här laget.

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Ingen är förvånad över att det var en Rottweiler.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Julle*
        • July 2007
        • 484

        #4
        Asså ja skulle kunna säga j**ligt fina (i mina öron) ord till er som tycker att de va rottwilers fel, e ni så tröga så att ni inte fattar att det e ägarns fel????? Visst de är en sort av kamp hund, men då borde ju ÄGARNEN va smart nog att fatta att han i det här fallet inte klarar av en sån här hund. Rottwiler är ingen hemma hund, som man sitter o gosar med. Den är gjord för att vakta och beskydda. Där av att man använder den som vakt hund.
        Men sluta för he***te gnälla på hunden.
        msn: Julia_puma@hotmail.com
        Mvh Julle

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av Julle*
          Asså ja skulle kunna säga j**ligt fina (i mina öron) ord till er som tycker att de va rottwilers fel, e ni så tröga så att ni inte fattar att det e ägarns fel????? Visst de är en sort av kamp hund, men då borde ju ÄGARNEN va smart nog att fatta att han i det här fallet inte klarar av en sån här hund. Rottwiler är ingen hemma hund, som man sitter o gosar med. Den är gjord för att vakta och beskydda. Där av att man använder den som vakt hund.
          Men sluta för he***te gnälla på hunden.
          Var inte arg på Erikthur han skriver som han har förstånd till
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • hambli
            • December 2004
            • 508

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Var inte arg på Erikthur han skriver som han har förstånd till
            erikthur har inte skrivit något. bara dunkat sitt huvud i väggen

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av hambli
              erikthur har inte skrivit något. bara dunkat sitt huvud i väggen
              Ja, just det
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • qenzo
                • February 2005
                • 1747

                #8
                Ursprungligen postat av Kramfors
                Ingen är förvånad över att det var en Rottweiler.
                Ingen är förvånad över att det startades en ny tråd om det heller...
                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                Kommentar

                • qenzo
                  • February 2005
                  • 1747

                  #9
                  Ursprungligen postat av Julle*
                  Asså ja skulle kunna säga j**ligt fina (i mina öron) ord till er som tycker att de va rottwilers fel, e ni så tröga så att ni inte fattar att det e ägarns fel????? Visst de är en sort av kamp hund, men då borde ju ÄGARNEN va smart nog att fatta att han i det här fallet inte klarar av en sån här hund. Rottwiler är ingen hemma hund, som man sitter o gosar med. Den är gjord för att vakta och beskydda. Där av att man använder den som vakt hund.
                  Men sluta för he***te gnälla på hunden.
                  Ja för så där 200 år sedan var de nog det... Idag är det en BRUKShund, dvs bär egenskaper framavlade för att klara av FM's (Försvarsmakten) arbetsuppgifter, såsom patrullering vid bevakning osv.

                  Rottisen är inte ens en "sorts" kamphund...

                  I övrigt kan jag bara hålla med. Rottisen kräver oftast massor av sin förare och det är fy skam att folk likt vissa här inne, anser att hela rasen är "paj" då de uppenbarligen inte har något annat än medias pittvridningar att gå efter...
                  Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Jag börjar tro att trollmor hängde upp ett visst troll lite för löst i svansen, så knuten gick upp, så han trillade ner, och sa boom

                    Jag såg trådrubriken, och genast fick jag en krypande känsla om vem som startat den Men det var i alla fall ingen björn i länken... Var går gränsen för spam?

                    Nej, rottisen har mig veterligt aldrig varit en kamphund, det är en vakt/vallhund. Se´n att idioter använder dem att skrämmas med, på grund av deras storlek och styrka, det är en annan sak.

                    Snälla, låt inte den här tråden leva på övertid, och lida, som den förra rottistråden, utan gör det som är bäst för den, avliva den. Vi vet vid det här laget att Erikthur och Kramfors hatar Rottweilers (och förmodligen har uppmärksamhetsbehov och provokation som andra och tredjenamn), och att de flesta andra inser att det är ett ägarproblem, punkt!
                    Senast redigerad av Shepard; 24 October 2007, 15:53.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Var inte arg på Erikthur han skriver som han har förstånd till
                      Jag använder bara det som Kjell givit oss.
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        #12
                        Fantastiskt att så många kritiserar mej.
                        Jag har inte bitit ihjäl något barn - det var faktiskt en Rottweiler som gjorde det.
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av erikthur
                          Fantastiskt att så många kritiserar mej.
                          Jag har inte bitit ihjäl något barn - det var faktiskt en Rottweiler som gjorde det.
                          Fler barn har genom åren blivit dödade av Huskvarna-bor än av Rottweilrar så varför inte starta en tråd om alla hemska Huskvarna-bor istället

                          Borde inte myndighterna ta kraftag mot alla från Huskvarna - det är ju t.o.m. så illa att de där går runt nakna på gatorna http://huskvarna.lny.se/naken-man-so...huskvarna-148/
                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 24 October 2007, 16:11.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #14
                            Inget barnamord idag vad jag vet.
                            Och sist var det väl en psykotisk person som gjorde det i Norrahammar.
                            Men du har helt rätt i att den personen även rörde sej här i Öxnehaga eftersom han tände eld på mammans lägenhet här i kvarteren.
                            Men visst du kanske har rätt att det ursäktar Rottweilers "kärlek" till småbarn.
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Ursprungligen postat av erikthur
                              Men visst du kanske har rätt att det ursäktar Rottweilers "kärlek" till småbarn.
                              Nej men risken är lika stor att bli mördad av en Huskvarna-bo som den är att bli dödad av en Rotweiler och inget startar klappjakt på Huskvarna-bor för den sakens skull.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...