Rottweiler igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #31
    Ursprungligen postat av Malinitzi
    Hahaha!
    Så nu börjas det igen då - en evighetsmaskin, en evighetsmaskin....
    Jag trodde det var rott-älskarna med sina intellektuella inlägg i så fall.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #32
      Ursprungligen postat av qenzo
      Men det är väl ff lönlöst att ens försöka få dig m.fl att fatta, att det farliga inte är hundrasen, utan det pucko som håller snöret.
      Glömde lägga till detta -
      Ett pucko med Rottweiler eller ett pucko utan Rottweiler. Givetvis föredrar jag det senare och lösningen på det problemet har redan Kramfors tänkt ut.
      Det andra problemet då... En Rottweiler med ett pucko eller en Rottweiler utan ett pucko är lite svårare att besvara. Hellre att någon håller i besten än att ingen håller i den...
      Men dagens nyhet var ju faktiskt det att en Rottweiler ånyo bitit ihjäl ett barn i Frankrike. Nothing more - nothing less.
      Jag finner det underligt att Rott-älskarna inte kan beklaga händelsen mer. Somliga attackerar mer som Rottweilrar istället för att stanna upp och betänka vad som hänt.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Guest

        #33
        Ursprungligen postat av Kramfors
        Att dra fram Huskvarnabor som Fohrman gör är löjligt.
        Tyckte den var klockren dvs smaka på sin egen medicin och ja jag är Huskvarna bo.

        Att dra fram Rottweilers som Kramfors och Erikthur gör är bara löjligt.

        Ständigt denna hetsjakt.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Puckona får nog tag i sina rottisar ändå ska du se, för de som har hundar av fel anledning (och för hundrade gången, det gäller inte bara Rottweiler), är det ännu mer status att hunden är förbjuden. Och då kommer det dessutom att poppa upp en massa ljusskygga, oseriösa uppfödare, som struntar blankt i att avla på hundar med bra temperament, (och för hundraförsta gången, det finns rottisar med bra temperament, de är förmodligen t.o.m i majoritet), snarare avlar de nog medvetet på ilskna hundar.

          Hunden som bet ihjäl en unge häromsistens, i England om jag minns rätt (nej, inte en rottis), var ju förbjuden, men tjockskallarna hade fått tag i en ändå. Och inte förvånande var det väl en del droger iblandade. Barnets farmor eller mormor åkte väl dit, om jag inte minns fel. Och hunden gjorde nog inte som den gjorde på grund av att den var av den rasen, utan för att den troligtvis kom från en oseriös uppfödare, och för att ägarna nog var otroligt ansvarslösa, och om jag minns rätt dessutom höll på med droger.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #35
            Ursprungligen postat av Lutt
            Att dra fram Rottweilers som Kramfors och Erikthur gör är bara löjligt.
            Än en gång det var varken jag eller Kramfors som var i Frankrike och bet ihjäl ett småbarn. Det var en Rottweiler. Punkt slut. Och vore det inte på sin plats med några sympatier för barnet här...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              #36
              Ursprungligen postat av erikthur
              Och det gör mej mycket räddare
              Ja det BÖR du vara rädd för. Men det är ju då inte hunden du bör vara rädd för, utan vad snörhållaren planerar att använda sin hund TILL.
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • qenzo
                • February 2005
                • 1747

                #37
                Ursprungligen postat av erikthur
                Glömde lägga till detta -
                Ett pucko med Rottweiler eller ett pucko utan Rottweiler. Givetvis föredrar jag det senare och lösningen på det problemet har redan Kramfors tänkt ut.
                Det andra problemet då... En Rottweiler med ett pucko eller en Rottweiler utan ett pucko är lite svårare att besvara. Hellre att någon håller i besten än att ingen håller i den...
                Men dagens nyhet var ju faktiskt det att en Rottweiler ånyo bitit ihjäl ett barn i Frankrike. Nothing more - nothing less.
                Jag finner det underligt att Rott-älskarna inte kan beklaga händelsen mer. Somliga attackerar mer som Rottweilrar istället för att stanna upp och betänka vad som hänt.
                Beklaga mer?
                Det finns inte en enda sund knopp som inte tycker händelser likt dessa är fruktansvärda. Men vad hade du tänkt att vi skulle göra?
                Huruvida Frankrikes regering tar tag i saken eller ej, är knappast ngt vi i Sverige kan styra över.

                Det var en rottis DENNA gång, nästa gång (ja för jag är inte dummare än jag vet att det kommer hända igen) kanske det är en Schäfer. Ska vi då förbjuda den rasen? Ska vi sedan förbjuda Riesen då den rasen klipper ngn?
                Eller ska vi ta tag i hundägarna och se till att ex SKK-bundna kennlar skärper kraven på valpköparna?
                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                Kommentar

                • qenzo
                  • February 2005
                  • 1747

                  #38
                  Ursprungligen postat av erikthur
                  Än en gång det var varken jag eller Kramfors som var i Frankrike och bet ihjäl ett småbarn. Det var en Rottweiler. Punkt slut. Och vore det inte på sin plats med några sympatier för barnet här...
                  Har ngn påstått att det inte är en hemsk händelse?
                  Men att sympatisera för barnet är tyvärr redan för sent, hur jävligt det än må låta.
                  Mina sympatier faller för Mamman i detta fall, som pga puckade hundägare råkade ut för ngt så fruktansvärt, som att se sitt eget barn dö framför ögonen på henne.
                  Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #39
                    Det var på sin plats till slut.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #40
                      Nej, men det är du och Kramfors som går på som papegojor om de, i erat tycke, otäcka rottismonstren. En Rottweiler bet ihjäl ett barn... Tragiskt? Ja! Blir det bättre av att ni luftar era fördomar i tid och otid? Nej! Om ni nu har rätt, varför är det inte fler fall där Rottweilers har bitit ihjäl barn? Och varför är det inte bara rottisar som biter folk? Det är trots allt en ganska vanlig ras. Om jag minns rätt försökte nå´n få er att inse redan i den förra tråden, att det finns raser som enligt statistiken biter oftare än Rottweiler. Men det här var inte en uppmaning att leta reda på fler fall, vi vet redan var ni tycker. Alla tycker vi som sagt att det är tragiskt, men eran oresonliga hetsjakt i tråd efter tråd börjar gå i alla fall mig på nerverna.

                      Som sagt, Kjell & co tänkte nog att hundkategorin skulle vara till för dem som gillar hundar, inte hetsjakt i tråd efter tråd. Om man nu måste starta så´na här trådar, tycker jag faktiskt att de nog hör hemma mer i "Off topic". För det här handlar inte om hundar så mycket som ansvarslösa ägare. Tror de som går in i den här kategorin för att läsa och skriva konstruktiva inlägg om de hundar de älskar blir ganska lack av att se denna tjatiga hetsjakt om och om igen.
                      Senast redigerad av Shepard; 24 October 2007, 21:14.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Guest

                        #41
                        Ursprungligen postat av erikthur
                        Än en gång det var varken jag eller Kramfors som var i Frankrike och bet ihjäl ett småbarn. Det var en Rottweiler. Punkt slut. Och vore det inte på sin plats med några sympatier för barnet här...
                        Buggar ditt tangentbord eller vill du bara bli sedd?

                        Nä jag skrev aldrig att ni har varit i Frankrike.

                        Ja visst är det synd att ett litet barn har dött, behöver man skriva det, tror ingen hemma sitter och är överlyckliga över det som har hänt.

                        Men visst dra du och kramfors alla rottweilers över en kam men börja inte lipa när folk snackar skit om kramforsbor och huskvarnabor för det är ju exakt samma sak, skall jag som huskvarnabo få skit eller bli förbjuden för att en annan huskvarnabo dödade en person.

                        Som Kramfors skrev ingen är förvånad över att det var en huskvarnabo om någon blir dödad.

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          #42
                          Det tog Micke_A många inlägg innan han kunde lägga in en halv mening om att det var en tragisk händelse. Men den var svår att hitta bland all galla han spytt upp. Jag har redan lyckat dej till med resten av ditt liv förresten. Så fortsätt med det.
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Krax
                            • December 2005
                            • 1329

                            #43
                            Kan inte alla hundtrådar förpassas till rastplatsen på vovve.net? De passar bättre i det skrik-forumet.

                            Vem f-n bryr sig om vad aftonbladet och expressen ljuger ihop?

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              #44
                              Ursprungligen postat av Lutt
                              Buggar ditt tangentbord eller vill du bara bli sedd?
                              Som Kramfors skrev ingen är förvånad över att det var en huskvarnabo om någon blir dödad.
                              Lutt - mitt tangentbord buggar inte - men hur är det med dina cerebrala funktioner egentligen - sådana förtäckta hot. Men jag tänker nog i fortsättningen ta mej en titt i mitt spy eye innan jag öppnar förr man vet ju inte vilken Huskvarnabo som kommer på besök... Dom som ville ha min grannes röda Merca borde väl vara i fängelse men Rottweilerklubben vet man ju aldrig var man har...

                              godnatt förresten.
                              Nu är det fritt fram för Rottorna... trottorna... de riktiga trollen kanske
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                #45
                                Ursprungligen postat av erikthur
                                Det tog Micke_A många inlägg innan han kunde lägga in en halv mening om att det var en tragisk händelse. Men den var svår att hitta bland all galla han spytt upp. Jag har redan lyckat dej till med resten av ditt liv förresten. Så fortsätt med det.
                                Jag är vanligtvis en lugn person, men nu lyckades du! Vem är det som spyr galla egentligen? Du gör ju inte annat, över en hel hundras, dess ägare, och de som enligt dig tycker det är ok när barn blir ihjälbitna! Att du antyder att jag inte tycker att det är tragiskt att ett barn har blivit ihjälbitet, bara för att jag (med flera) är trött på eran hetsjakt av Rottweiler, är, för att uttrycka det milt, j-vligt irriterande! Inte f-n ska man behöva säga att det är tragiskt, det är ju rätt självklart, eller hur? Eller det kanske det inte är självklart för dig? Sluta snacka skit nu, om både Rottweilers och deras ägare, och antydningar om att alla här tycker det är ok att barn blir ihjälbitna bara för att de inte säger rent ut att de tycker att det är tragiskt! Och fatta att rasen inte har med saken att göra!

                                Och jag inser inte varför du önskar just mig lycka till med resten av livet, det kan knappast ha undgått dig att det är fler som är emot dig?
                                Senast redigerad av Shepard; 24 October 2007, 21:58.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...