Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kapten Zoom
    • January 2011
    • 814

    Citat ur texten i artikeln:

    Inte ens polisen kan säga att de alltid har koll på sina hundar. Det är så tragiskt, och det går inte att kasta frisbee med hundar som är kopplade. Nu ska vi i alla fall sälja huset och flytta härifrån; jag kan inte längre bo granne med en som blivit av med sin hund på grund av mig."

    Det säger väl allt om hundsporten. Även om jag själv skulle vilja ha hund, men tvekar pga allergi och tidsåtgång, så är störande av andra människor ett seriöst problem som man inte bör vifta bort som "lek" eller "hunden trodde" eller liknande. Hunden härstammar från vargen, svårare än så är det inte.
    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      Det är inte alltid ägarens fel när man har en Rottweiler.
      Hundarna har nog en del i det som hänt.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13134

        Ursprungligen postat av Kramfors
        Det är inte alltid ägarens fel när man har en Rottweiler.
        Hundarna har nog en del i det som hänt.
        Jo det är alltid ägarens fel, du ska ha den totala dominansen över hunden och vilken hund det än må vara så ska den aldrig på eget initiativ ta några som hels beslut om attak eller ej, i alla lägen ska den vara understående, även om en annan hund visar aggression mot den! Detta är ingen omöjlighet att uppnå, det krävs kunskap om hundars beteénde och ditt eget beteénde och en massa tålamod och intresse!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Låt oss för en stund glömma om det är ägarens eller hundens fel... Oavsett vilket, så är hatet i den här tråden mot en enskild hundras (och deras ägare), som om det är den enda rasen som kan bitas (media försöker få det att se så ut), faktiskt mer skrämmande än hundrasen i fråga...
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13134

            Säkert 90% av alla hundägare är "dåliga" och lata och det skapar instabila och understimulerade hundar och konsekvenserna märks tydligast när det handlar om tex en rottweiler som kan åsamka stor skada pga av sin styrka och kraftiga käkparti och de kan också vara ganska tuffa! Men det är ingen ursäkt, det är ägaren man ska sätta åt, inte huden eller rasen!!!
            Senast redigerad av åheim; 08 September 2011, 21:59.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • S0ul

              Jag vill inte förbjuda någon hundras. Och jag blir förbannad varje gång jag hör folk prata om så kallade "kamphundar".
              Kamphundar är ingen ras, en kamphund är en hund som hamnat i fel händer och blivit tränad till att göra något den tror är rätt, för att någon människa lärt den de. Alla hundar kan bli kamphundar, det handlar bara om träning. Hur ska en hund kunna veta vad som är rätt eller fel, det är hundar! Hundar blir de vi människor gör dom till!
              Hundarna är människans bästa vän. Ändå sviker vi deras blinda tillit och villkorslösa kärlek. Vi gör dom till något det inte är meningen att dom ska vara. Bara för att vi har makten att göra de, makten att slå hundar, ta bort hundar, sätta på el-halsband, halsband med piggar inåt, munkorg! Ja, säg allt vi människor har kommit på för att kunna kontrollera hundarna. Kontrollera beteenden hos hundar som vi själva skapar pga okunskap. En hund behöver en trygg och stabil ledare, som vet hur en hund fungerar. Hundarna är djur och måste behandlas och uppfostras därefter. Så istället för att förbjuda hundraser, förbjud människor som inte har kunskap om detta att äga hundar!!

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                En hund jagades under förmiddagen av Malmöpolisen efter att ha bitit en häst och dess ryttare. En man i femtioårsåldern fördes till sjukhus i Malmö. Hästen ska
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Den som söker, den finner. Skall jag länka artiklar om Golden?
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Joppan4ever
                    • December 2008
                    • 277

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Den som söker, den finner. Skall jag länka artiklar om Golden?
                    +1
                    // Joppan

                    Akvarium: 220L dvärgciklider
                    40-50L Tomt

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                      Den som söker, den finner. Skall jag länka artiklar om Golden?
                      Ja.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        Jag kommer nog inte ihåg senast jag såg en nyhetsartikel om golden "på bettet"
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          http://m.metro.se/c.jsp?cid=25514721.../Objidw!63870/ om ni vill kan jag posta fler, mycket fler. Handhavandet, inte hunden.
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av erikthur
                            Jag kommer nog inte ihåg senast jag såg en nyhetsartikel om golden "på bettet"
                            Det innebär inte att Golden inte biter, bara att det enligt media inte säljer lika bra som när en Rottweiler gör det
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              http://m.metro.se/c.jsp?cid=25514721.../Objidw!63870/ om ni vill kan jag posta fler, mycket fler. Handhavandet, inte hunden.
                              Ser man på men den var knappast purfärsk.

                              För övrigt borde kanske golden-hatarna starta en egen tråd.
                              Jag tycker inte om bitande hundar överhuvudtaget - ssk de större vilket kanske framgår av denna tråds
                              andra inlägg.
                              Så jag kanske postar inlägg även där.
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Skönt att tiden innebär att det är mer acceptabelt. Jag är inte en goldenhatare, jag vill bara vidga era vyer något. Att argumentera med hjälp av tid som referens kan ju inte vara annat än olyckligt, då ser man helt enkelt det man väljer att se. Om man väljer den linjen så kan man i princip ta sig undan med vadsom. Jag tror att tjejen skiter i att det hände för tre år sedan, hon minns nog rasen som bet henne ändå.
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...