Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    Det är riktigt att jag har tre sataniska hundar, terrier på vardera 8 kg men nog så livsfarliga.
    Tobbe

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      Och här är bild på ett av monstren



      Tobbe

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av erikthur
        Jag saknade först ord för detta inlägg - testa ett angrepp av en större "domesticerad vargsläkting" (dvs hund) så får du väl se.
        Men jag gissar att du är en som söker skydd bakom hunden istället. Och då är det ju enklare med "satan" vid din sida!
        Så, det är ALLA stora hundar du ogillar?

        För övrigt är Vargen oerhört fin, den borde få leva fritt i skogen. Den fanns innan oss liksom. En del av oss har vett att koppla hunden även i skogen, tro fan att det smäller när någon kliver in i deras revir=hemmet. Prova att komma hit och bara kliva in utan att var inbjuden, det kan bli rätt otrevligt även utan hund..
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Kapten Zoom
          • January 2011
          • 814

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          De är allt här, dock är det svårt att orka med!

          Ni är hundrädda, ok! Det är tack vara sådana som er det går bra för SD, helt klart. För invandrare våldtar ju och slåss mer, det vet ju alla? Bara man räknar till sin fördel.

          Samma trångsynta tankar, rakt av. Palla tråden, behåll den för er själva!

          För övrigt så är ni säkert varghatare också? De borde minska ordentligt i antal? Sen är ni säkert med och gnäller på regeringen i Brasilien för att de bygger en damm, då utrotas ju ett par mal-stackare? Ni är säkert med och bidrar till att malawicikliderna skall få leva kvar?

          Det är så jäkla pinsamt, pajjasfasoner!
          Ok, vi leker med tanken att jag flanerar fram på en gata där det kommer en hundägare med sin jycke. Kan jag då, helt oberörd, passera loppsäcken och dess ägare utan att bli hoppad på, skälld efter eller att matte/husse får anstränga sig för att hålla pli på fanskapet. Svaret är ju såklart nej.

          För övrigt var det en artikel i Aftonbladet om en hjälte till pappa. Han fick rädda två st 5 åriga barn, inte en utan två gånger från en och samma Rottweiler. Ägaren, en tjej, "var chockad" över att Rottisen slet sig gång på gång.

          Inse att hunden stammar från vargen. Det går att dressyra ned vissa instinkter, men i vissa lägen kan den snällaste spaniel få spel. Och det har inte med hundrädsla att göra.

          Det är bara en allmän uppgivenhet hur hundägare sätter hela världsbilden utifrån sitt eget behov av att ha ett keldjur. Sen att djuret är en fara för allmänheten har underordnad roll. Man kan ju alltid skylla på att offret gjorde fel, gick fel, inte engagerade sig, kom för nära, för långt bort, vände bort ryggen eller nån annan IQ-förklaring.

          Sanningen är ju tyvärr enkel och jag tror även hundägarna inser det. Det är aldrig den utsattas fel. Hur söt jycken än är med sin sump-osande lilla andedräkt och hundhår över hela huset, så är det alltid hundens fel om den biter. Punkte.
          Senast redigerad av Kapten Zoom; 08 January 2012, 16:22.
          Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            XXX för att undanröja missförstånd!

            Exakt samma underliggande oro, fast här har jag bytt ut ett par ord. Tack vare samma typ av tankar går vårt samhälle åt helt fel håll.

            Tänk på det nästa gång, man ska se världen som ljus och fin. Inte otrygg och farlig!


            EDIT: Kapten Zoom har ej skrivit det citerade, det är jag som ändrat i texten för att påvisa argumenten som ständigt återkommande i vissa frågor!
            Senast redigerad av Mathias Nilsson; 08 January 2012, 17:06.
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • Kapten Zoom
              • January 2011
              • 814

              Mathias, jag håller inte alls med om invandrar jämförelsen. Tycker inte det hör till ämnet ens. Jag vill helst att du tar bort det, för jag har inte skrivit det och jag står inte alls för invandrarfientlighet. Tvärtom skulle Sverige stagnera i befolkningstillväxt utan invandring från andra länder.

              För övrigt ångrar jag att jag gav mig in i den här debaten. Jag visste med mig att jag skulle bli sur och skriva upprörda saker. Sorry ni som tar illa vid er. Jag tycker bara det är trist för framför allt alla barn som blir bitskadade varje år. Vi vuxna kan ju värja oss, det kan inte en 5-åring.
              Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Så, det är ALLA stora hundar du ogillar?

                För övrigt är Vargen oerhört fin, den borde få leva fritt i skogen. Den fanns innan oss liksom. En del av oss har vett att koppla hunden även i skogen, tro fan att det smäller när någon kliver in i deras revir=hemmet. Prova att komma hit och bara kliva in utan att var inbjuden, det kan bli rätt otrevligt även utan hund..
                Som jag skrivit i denna tråd vid ett flertal tillfällen ser jag INGEN anledning till att stora hundar skall hållas i tätorter. Sedan finns det ju medelstora hundar som också är opålitliga. Det var inte en rotta som attackerade sonen på gågatan som jag skrev om i det andra inlägget i denna tråd. Munkorg på alla hundar i tätorter krävde jag i denna tråd för snart 3 1/2 år sedan och det håller jag fast vid.
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Den som orkar läsa hela tråden märker ju att hatkampanjen mot just Rottweiler är något enahanda och desperat, och sensmoralen i tråden är ungefär att en Spaniel aldrig bitit nå´n... I vissa av länkarna till dessa "kvalitetstidningar" står rasen inte ens med, men ändå "var det nog en Rottweiler"

                  Både hundägare (oavsett vad de har för ras) och föräldrar har ett ansvar att se till att deras kelgrisar och ögonstenar inte lämnas ensamma tillsammans, för hundar är hundar, oavsett ras, och kan bita om de känner sig trängda, och oavsett vad föräldrar vill tro, så är deras barn inte alltid så snälla mot djur.

                  Som sagt så är det här inte en tråd om att hundar KAN vara farliga, utan att just Rottweilers ÄR farliga, utan undantag, och andra hundar är jättesnälla... Och så har vi ju den medvetna felciteringen av ett av mina tidigare inlägg... Kramfors, att "Rottkramarna" är tysta beror nog inte så mycket på de håller med, utan på att de helt enkelt inte orkar diskutera med en vägg längre.
                  Senast redigerad av Shepard; 08 January 2012, 16:59.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    klart jag tar bort det, vill bara visa att retoriken håller vad man än för över den på!

                    Det jag helt enkelt ville visa var att exakt samma tankar finns om allt, bara man blir enkelspårig och tittar åt ett håll!


                    Fint svar hörru, hoppas att du tog det för vad det var och att jag inte har låga tankar om dig personligen.

                    Förlåt men det blir lätt att man vinklar allt åt det hållet man vill..
                    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 08 January 2012, 17:08.
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Tobbe R
                      • May 2009
                      • 654

                      Hade inte tänkt deltaga i den här debatten men det finns inget rationellt skäl till Kramfors m.fl. krav. Påverkar inte antalet skadade barn på något mätbart sätt.

                      Ca 400 barn blir hundbitna varje år så de behöver vård, ganska mycket, och vanligen familjens egen hund. Barn som skadas eller förgiftas totalt, (samma statistik) är ca 21000 per år, ofta i hemmet eller på lekplatsen. Skulle vara mera rationellt att förbjuda lekplatser än rottisar.

                      Tobbe

                      Kommentar

                      • Berserken
                        • December 2005
                        • 472

                        Ursprungligen postat av Tobbe R
                        Hade inte tänkt deltaga i den här debatten men det finns inget rationellt skäl till Kramfors m.fl. krav. Påverkar inte antalet skadade barn på något mätbart sätt.

                        Ca 400 barn blir hundbitna varje år så de behöver vård, ganska mycket, och vanligen familjens egen hund. Barn som skadas eller förgiftas totalt, (samma statistik) är ca 21000 per år, ofta i hemmet eller på lekplatsen. Skulle vara mera rationellt att förbjuda lekplatser än rottisar.

                        Tobbe
                        Skador från hästar var runt 13000 som fick uppsöka sjukhus

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Stod nå´t i tidningen häromdagen om en unge som drog en katt i svansen, varvid katten bet ungen i fingret, och ungen fick tydligen en ordentlig infektion (läste aldrig artikeln, fick den beskriven för mig), så förbjud katter! Eller också förbjud barn som inte vet hur de ska handskas med djur
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Tobbe R
                            • May 2009
                            • 654

                            Ursprungligen postat av Berserken
                            Skador från hästar var runt 13000 som fick uppsöka sjukhus
                            Hm, såg att jag i totalen enbart tog med de som blev inlagda. De som uppsökte vården för skador eller förgiftningar var 185.000 per år, ännu mindre skäl för att man ska särbehandla hundraser.
                            Antalet hundar i Sverige beräknas till ca 800.000, tycks vara en säker fritidsyssla.
                            Antalet barn som skadades under lek ca 3500 per år, förbjud lekplatser.

                            Som sagt, inga rationella skäl.

                            Tobbe

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Animaniac och Tobbe, jag älskar er för detta! Nästan lika mycket som Vargen
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Kapten Zoom
                                • January 2011
                                • 814

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Eller också förbjud barn som inte vet hur de ska handskas med djur
                                Det är tydligt att du inte har barn. Om du visste hur många gånger jag skyddat min lilla 7-åriga dotter från skenande hundar. Där ägarna först trott det var "en rolig grej" som hunden bara råkade göra. Till de upprepade kommandona från ägaren som hunden sket blankt i.

                                Vidare den upprörda och sårade självkänslan när deras loppsäck till hund kommer krypandes med svansen mellan benen efter att fått sig en utskällning av en okänd man, dvs jag. Som inte bangar en sekund att i första hand befalla fanskapet till hund att håll tyst och sitta. I handra hand bruka våld för att skydda mina barn.

                                Ägaren kommer inte fatta det ena eller det andra innan det är över. Så är det alltid. Va inte min hund, nej han skulle aldrig rusa mot ett barn.

                                Min 3 år äldre grabb blev biten rakt över näsan av en gårdshund på en stallbacke. Ingen visste vems hunden var, den kom bara rusandes rakt in i folkmassan, hoppade upp och bet den första bästa han såg, dvs min grabb, för han var lägst.

                                Jo det är klart, med din logik är det min sons fel. Hundskrället borde ha avlivats på stället om jag fick bestämma.
                                Senast redigerad av Kapten Zoom; 08 January 2012, 20:25.
                                Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...