Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johpohan
    • October 2010
    • 19

    Hundkörkort!
    Hårdare krav på avel!
    Förbjud dessa oseriösa sälj av hundar på blocket och liknande. Låt det istället ske genom seriösa uppfödare.
    Jag tycker dessutom att man inte skall ha sin hund lös, där andra hundar och människor är i rörelse. Detta gäller självklart alla hundar och inte en specifik ras.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      Ursprungligen postat av Nikita99
      Barnet hade 2 sår i bakhuvudet och 2 sår i nacken.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        Nikita99 vill att hunden ska få leva men vad är det som säger att den inte biter fler gånger.
        Jag tror fortfarande att det finns raser som ska förbjudas.
        En av mina små hundar attackerats och som föranledde den här tråden bär fortfarande med sig minnet av attacken och och skäller och morrar åt stora mörka hundar något som vi inte lyckats träna bort.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Hmm, såg nyss i Dogs 101 på Animal Planet en intressant sak. Det var ett inslag om den ras som Kramfors har, Cairn Terrier, där de sa att många Cairn Terrier har svårt för andra hundar En tanke bara, angående det första inlägget i tråden, och hetsjakten på Rottweiler...
            Senast redigerad av Shepard; 22 October 2010, 19:18.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Pickles
              • October 2009
              • 1155

              Många terriers ( i synnerhet de mindre varianterna) lider av Napoleonkomplex. Det är allmänt erkänt och något man som terrierägare får leva med.
              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
              ~25l vatten

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Ursprungligen postat av Pickles
                Många terriers ( i synnerhet de mindre varianterna) lider av Napoleonkomplex. Det är allmänt erkänt och något man som terrierägare får leva med.
                Exakt vad är det för nåt??
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • Pickles
                  • October 2009
                  • 1155

                  Napoleonkomplex? *Skratt* De tror att de är stora och awsome trots att de knappt når folk till knäskålarna. Kort sagt vet de inte sina egna begränsningar och provocerar ofta andra hundar genom att bjäbba med svansen i vädret.
                  Även på mer subtila vis brukar de försöka förmedla att de är störst och tuffast i stan. Terrier. We kill badgers!
                  "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                  ~25l vatten

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av Pickles
                    Napoleonkomplex? *Skratt* De tror att de är stora och awsome trots att de knappt når folk till knäskålarna. Kort sagt vet de inte sina egna begränsningar och provocerar ofta andra hundar genom att bjäbba med svansen i vädret.
                    Även på mer subtila vis brukar de försöka förmedla att de är störst och tuffast i stan. Terrier. We kill badgers!
                    HAHAHA!!! ok då fattar jag...

                    Min farmor köpte en lite gullig hund som hon kunde gå ut med... tror inte att foxterrier var det bästa valet.
                    Det slutade med att vi tog hand om denna helt ouppfostradde hund. som sket pissade all over the place.
                    Och jagade våran blanrashund raija (som har rottweiler i sej) bet henne i bakbenen och svansen dagarna i ända.
                    Det slutade med att hon sa till på skarpen, tryckte ner det lilla kräket i marken tills han gav upp, och efter det skötte han sej. sen såldes han då vi inte kunde ha den (den jagade även våra höns, undulater, kaniner, katten, marsvinen och alla småbarn)
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • ciklidtok
                      • March 2005
                      • 1466

                      Terrier är tio gånger värre än en Rottis...de är ju känd för sitt ettriga humör......Mot allt och alla.

                      jag har kanske skrivit det tidigare i tråden....kommer inte ihåg....Men min Beardistik fick överläppen och halva örat sönderrivet av en Jack russelterrier. Han flög på henne helt oprovoserat....
                      720L SA-/CA. Övriga
                      375L Biotop, skalarer
                      275L Malawi
                      240L Blandat


                      Kommentar

                      • Danne och Anzo
                        • May 2007
                        • 509

                        Ingen ide att försöka tala med dessa männsikor som bestämt sig för att de vill förbjuda raser. Spelar ingen roll hur mycket man argumenterar, visar undersökningar, förklarar etc. I deras lilla trångsynta värld så är det ok med rasism i vissa fall.
                        600 Liters Malawi
                        129 Liter Saltvatten

                        Kommentar

                        • ciklidtok
                          • March 2005
                          • 1466

                          Ursprungligen postat av Danne och Anzo
                          Ingen ide att försöka tala med dessa männsikor som bestämt sig för att de vill förbjuda raser. Spelar ingen roll hur mycket man argumenterar, visar undersökningar, förklarar etc. I deras lilla trångsynta värld så är det ok med rasism i vissa fall.
                          Ja tyvärr så är det ju så...
                          720L SA-/CA. Övriga
                          375L Biotop, skalarer
                          275L Malawi
                          240L Blandat


                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Danne och Anzo
                            Ingen ide att försöka tala med dessa männsikor som bestämt sig för att de vill förbjuda raser. Spelar ingen roll hur mycket man argumenterar, visar undersökningar, förklarar etc. I deras lilla trångsynta värld så är det ok med rasism i vissa fall.
                            Extra läskigt är det när det är politiker som har de "åsikterna" (fördomar kallas det egentligen), och som faktiskt, åtminstone i teorin, skulle kunna genomföra sina trångsynta idéer.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Majki01
                              • May 2010
                              • 769

                              Rottis är en UNDERBAR familje hund

                              Kommentar

                              • Kramfors
                                • January 2003
                                • 7265

                                Ursprungligen postat av Majki01
                                Rottis är en UNDERBAR familje hund
                                Tror du de som blivit bitna håller med.
                                http://www.kramforskoi.com/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...