Hockey-Vm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • casperigranarp
    • January 2010
    • 148

    3-1 finland :O

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      Nuuu börjar de likna nåt!

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        Jaaaaaaaah!!! Ihanaa leijonat, ihanaa!

        Kommentar

        • DAHLBERG
          • September 2008
          • 1598

          Ursprungligen postat av Miliimli
          Jaaaaaaaah!!! Ihanaa leijonat, ihanaa!
          right.....
          DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
          750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
          540 liter kulfisk - T. lineatus
          120 liter salt - Koraller och fisk

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Underhållande match till slutet när svenskarna fasiken inte ens kunde vara sportsliga nog att försöka spela, Fasth borträknad. Gratis Finland till att de visade en betydligt starkare kämparglöd och därmed tog hem matchen.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Dubbel
              • February 2010
              • 92

              Tyvär ett ungt och orutinerat lag som sverige ställde upp med, men ju mer de spelar desto mer rutin får de!

              Kommentar

              • NIC
                • January 2008
                • 5121

                Tyckte att de hade matchen i första och andra men tredje perioden är nog den sämsta perioden vi gjorde i hela VM. Silver är inte fy skam med tanke på att halva truppen var VM-debutanter.

                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                Kommentar

                • NiXoN
                  • December 2003
                  • 2068

                  Nu börjar den verkliga svenska nationalsporten, Ursäkts-SM

                  //NiXoN

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av NiXoN
                    Nu börjar den verkliga svenska nationalsporten, Ursäkts-SM

                    //NiXoN
                    Ja, alla länder ställde väl upp med sina C-lag
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      ledsen, men hockey vm i maj.......

                      kan inte ens med extrem god vilja, mycket whiskey, och andra insitament, hitta intresset......

                      i maj, en söndag, vill inte jag kura ihop mig framför tv'n och glo på vintersport....

                      näää...lägg det i Februari....



                      men det funkar väl inte med alla kommerciella intressen, nationellt som internationellt....





                      .
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        [/QUOTE]
                        I Sverige är det en dålig tid ja, men inte i många andra av ishockeyländerna. T ex i Nordamerika är intresset aldrig så högt som just under denna tid på året med slutspel och allt. Svenskar har dock en striktare uppdelning mellan årstid och sporter jämfört med andra, se bara på andra europeiska länder (ex Storbritannien) och dearas forbollssäsonger som spelas under vintertid.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          I Sverige är det en dålig tid ja, men inte i många andra av ishockeyländerna. T ex i Nordamerika är intresset aldrig så högt som just under denna tid på året med slutspel och allt. Svenskar har dock en striktare uppdelning mellan årstid och sporter jämfört med andra, se bara på andra europeiska länder (ex Storbritannien) och dearas forbollssäsonger som spelas under vintertid.
                          [/QUOTE]Ja men också Kanada och USA ställer ju med "skrapet" i sina lag. Så visst hockeytemperaturen är säkert mycket högre där, men inte för VM. Även om jag själv inte är så himla intresserad av ishockey så hänger t.o.m. jag med i vad som händer i Stanley Cup-slutspelet därborta.
                          VM har ju uppriktigt sagt bara tillkommit för ishockeyförbunden och TV-bolagen skall tjäna pengar och inte för att kora vilket land som för tillfället är bäst ishockey.

                          Men om man nu ger sig in i leken så är det ju i allla fall på någorlunda lika villkor och då vann ju Finland och är då uppenbarligen bäst i denna tävling. Grattis.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Ja men också Kanada och USA ställer ju med "skrapet" i sina lag. Så visst hockeytemperaturen är säkert mycket högre där, men inte för VM. Även om jag själv inte är så himla intresserad av ishockey så hänger t.o.m. jag med i vad som händer i Stanley Cup-slutspelet därborta.
                            VM har ju uppriktigt sagt bara tillkommit för ishockeyförbunden och TV-bolagen skall tjäna pengar och inte för att kora vilket land som för tillfället är bäst ishockey.

                            Men om man nu ger sig in i leken så är det ju i allla fall på någorlunda lika villkor och då vann ju Finland och är då uppenbarligen bäst i denna tävling. Grattis.[/QUOTE]
                            Man ställde inte upp med "skrapet" i år precis, man ställde upp med framtiden vilket är en betydlig skillnad. Eberle, Skinner och grabbarna är de som ska leda laget i framtiden så de är knappast vad man bedömer som "skrap".

                            OS är storstjärnornas turnering medan VM är de framtida stjänornas och de underskattade slitvargarnas turnering vilekt är är nog underhållande enligt mig. Ofta är det mer intressant att se en ny ungdomskedja växa fram än se ett gäng avdankade stjärnor likt Slovakien ställde upp med.
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ursprungligen postat av VisualDarkness
                              Man ställde inte upp med "skrapet" i år precis, man ställde upp med framtiden vilket är en betydlig skillnad.
                              Och om dessa framtidslöften i sihockey kommer att lyckas framöver så kommer de garanterat inte att heller att spela något mer VM.
                              Visst jag tror säkert att ishockey-VM kan vara en skola för framtiden som t.ex. för U-21 EM för fotbollsspelarna. Dock så kallar man inte U21-mästerskapet i fotboll för världsmästerskapet i fotboll och de som är bra där får dessutom så småningom spela i det riktiga VM.
                              Så "felet" med ishockey VM är inte att det är dåligt, att spelarna inte gör sitt bästa eller att det skulle vara dålig underhållning eller att det skulle vara orättvist. Nej felet är att de kallar det för ett VÄRLDSMÄSTERSKAP

                              Om du vill kolla på gamla slitvargar så kolla på Mästarnas mästare (det gjorde jag igår istället för att kolla på hockey) - där kan man verkligen tala om gamla slitvargar
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Jaha, så är det dags igen Sverige - Norge 2-1 än så länge, efter två perioder, men jäklar vilket tryck Sverige hade mot det norska målet ett tag där. Gick ju inget vidare i genrepet, men kanske är det bra, då kanske de går in i VM med lite mer ödmjukhet, och inser att en del måste förändras.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...