Hockey-Vm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av NIC
    Skit i fotboll, när var vi sist ett lag att räkna med i fotbolls VM?? 94, och innan dess?? 58?? Familj är självförvållat
    Sverige blir nog bra i fotbollsVM också den dan man bara får ställa upp med C-lagen

    Dra ner på de internationella mästerskapen i ishockey och se till att alla får vara med så kan det kanske bli intressant också.
    Med lag som Danmark , Schweiz och Tyskland i VM-kvartsfinaler så säger det ju det allt om nivån på ishockeyn i den turneringen.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Sverige blir nog bra i fotbollsVM också den dan man bara får ställa upp med C-lagen

      Dra ner på de internationella mästerskapen i ishockey och se till att alla får vara med så kan det kanske bli intressant också.
      Med lag som Danmark , Schweiz och Tyskland i VM-kvartsfinaler så säger det ju det allt om nivån på ishockeyn i den turneringen.
      Jag skulle säga att det mer säger något om hur snabbt andra länder har utvecklats, se bara på hur NHL-klubbarna drar i B-lagens spelare. Lag som Kanada var på pappret bra nog för ett annat lands OS-trupp men ändå fick de stryk av den ena och den andre.
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Sverige blir nog bra i fotbollsVM också den dan man bara får ställa upp med C-lagen

        Dra ner på de internationella mästerskapen i ishockey och se till att alla får vara med så kan det kanske bli intressant också.
        Med lag som Danmark , Schweiz och Tyskland i VM-kvartsfinaler så säger det ju det allt om nivån på ishockeyn i den turneringen.
        Ja, tre kronor är ju som alltid dåliga eller hur Tror inte riktigt du har sett "C-"lagen spela? Skrällarnas vm kan man ju lugnt kalla det. Men nu är det ju Ryssland, Tjeckien, Sverige och schweiz(?) kvar. Fortfarande bara C-lag?

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av NIC
          Ja, tre kronor är ju som alltid dåliga eller hur Tror inte riktigt du har sett "C-"lagen spela? Skrällarnas vm kan man ju lugnt kalla det. Men nu är det ju Ryssland, Tjeckien, Sverige och schweiz(?) kvar. Fortfarande bara C-lag?
          Tittade en stund igår (Danmark-Sverige) - men trröttnade snabbt och swappade snabbt över till en repris av någon match i Stanley Cup-slutspelet. Vilken skillnad i matchkvalitet.

          Visst är det fortfarande ett C-slutspel - även om det i och för sig är stora ishockeyländer kvar (som Tyskland) så hjälper ju inte det eftersom de bästa från resp. land ändå inte spelar.
          Fotboll blir ju inte bra bara för att det är Brasilien som spelar om alla spelare i laget skulle komma från div.3 i Brasilien
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            Ursprungligen postat av NIC
            Skit i fotboll, när var vi sist ett lag att räkna med i fotbolls VM?? 94, och innan dess?? 58?? Familj är självförvållat
            Om du menar Sverige så hade de ett bra lag 1994 i USA. Jag tittar inte på stora evenemang bara för att se Sverige spela. Jag vill att alla landslag skall ha möjlighet att få med sina bästa spelare, sedan så spelar det ingen roll om det är fotboll, handboll eller ishockey. Med VM i ishockey varje år så kommer det aldrig bli riktigt rättvist, speciellt inte under OS-år då de flesta proffsen verkar prioriterar ledighet i stället för VM.
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Detta har nog gnaggats alltid, VM är för ofta för att dra tittare och givetvis dem stora spelarna.Kanske dem inte borde lägga det årligen utan att se över det en gång för alla,tror det att gynnat sporten.
              Men sen bör man inte glömma att"proffsen"är upptagna under denna tid men det gäller alla lagen som ställer upp och inte bara Sverige så det är lika på den fronten.
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Men sen bör man inte glömma att"proffsen"är upptagna under denna tid men det gäller alla lagen som ställer upp och inte bara Sverige så det är lika på den fronten.
                Just nu så är det bara fyra lag kvar i Stanley Cup. Ryssland har lyckats att få hem sina bästa spelarna. Svenskarna har inte fått hem några.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • NIC
                  • January 2008
                  • 5121

                  Snart dags för semifinal!

                  http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    Ursprungligen postat av Guy Palm
                    Just nu så är det bara fyra lag kvar i Stanley Cup. Ryssland har lyckats att få hem sina bästa spelarna. Svenskarna har inte fått hem några.
                    Varför har dem inte lyckas med det????är inte detta fenomenet för vanligt år efter år

                    Jag tror att VM inte drar spelare som det gjorde på 90-Talet då Tre-Kronor hade sin storhetstid,,det har dem än och är ett fruktat lag men inte på samma sätt som det är nu..hur ska man kunna ändra på det??
                    Sen börjar alla VM Lag på samma villkor"utan proffs"och sen vad dem gör efter NHL är slut eller dem som åker ut vart dem ska vända sig,så kanske Sverige ska ta sig en funderare varför dem inte ansluter till Tre-Kronor
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Jag visste det! Med mindre än 10 sekunder kvar
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Det är tydligen farligt att önska sig att matchen inte skulle ta slut så fort.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Tjeckernas sista straff... De hade ju kunnat köra in en lastbil mellan Gustafssons benskydd...
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            Ursprungligen postat av Micke_A
                            Jag visste det! Med mindre än 10 sekunder kvar
                            Fanimej helt otroligt!!!
                            Gäller att knipa bronset nu!!

                            Ska tyskarna skrälla mot ryssarna, 1-0 nu i andra..

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • Galne-Gurra
                              • April 2008
                              • 1080

                              Bryr mej inte...
                              http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                              Kommentar

                              • NIC
                                • January 2008
                                • 5121

                                Ursprungligen postat av Galne-Gurra
                                Bryr mej inte...
                                Ingen bryr sig om du bryr dig eller inte!

                                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                                Kommentar

                                Arbetssätt...