Hockey-Vm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Tja, tjeckerna är ju inte dåliga, de tillhör de stora landslagen. Att Sverige spelade lite si och så igår mot Schweiz har nog mest att göra med att det var en del som var debutanter, och att Schweiz är alldeles för bra för att underskatta, vilket Sverige troligtvis gjorde.

    Lite oroande dock är ju att de hade så svårt att få in pucken, 2-1 är ju ingenting när man ser till matchbilden.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Just det som är problemet. Det saknas spets framåt. :-)
      350L Diskus

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Spetsen fanns där, men den lyckades inte göra hål på tjeckernas mål
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • j_l0180

          • May 2007
          • 70

          vilken match såg ni? dom gjorde ju två mål! och vann ju matchen dessutom vad mer begära?

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Att leda med ett mål är livsfarligt i hockey, det är lätt hänt att en schanspuck glider in åt andra hållet, och med tanke på vilken press Sverige hade på Tjeckien så borde de gjort fler mål. Det blev ju också lite väl spännande på slutet
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • j_l0180

              • May 2007
              • 70

              Ursprungligen postat av Animaniac
              Att leda med ett mål är livsfarligt i hockey, det är lätt hänt att en schanspuck glider in åt andra hållet, och med tanke på vilken press Sverige hade på Tjeckien så borde de gjort fler mål. Det blev ju också lite väl spännande på slutet
              det mäste va fan så mycket bättre att leda med ett mål än att ligga under med ett mål som tjeckerna gjorde större delen av matchen! du kan ju inte begära att sverige ska göra tvåsiffrigt på tjeckien!

              Kommentar

              • j_l0180

                • May 2007
                • 70

                Sverige gjorde ju en kanon match idag! betänk att tjeckien hade tio nhl proffs med!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Jodå, Sverige gjorde en bra match, mycket bra t.o.m. Därav satt man lite på nålar när det bara skiljde ett mål, och tjeckerna fick spela 6 mot 4 på slutet... Som sagt, ett mål i hockey är inte mycket till ledning. Se´n kan man ju så klart hålla undan och vinna ändå, och det gjorde Sverige idag, förmodligen mycket tack vare att det mesta av spelet befann sig i tjeckernas zon.

                  Och nej, så klart inte tvåsiffrigt, men 3-1 i slutet av matchen hade känts mycket säkrare än 2-1...
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • j_l0180

                    • May 2007
                    • 70

                    Ursprungligen postat av Animaniac
                    Jodå, Sverige gjorde en bra match, mycket bra t.o.m. Därav satt man lite på nålar när det bara skiljde ett mål, och tjeckerna fick spela 6 mot 4 på slutet... Som sagt, ett mål i hockey är inte mycket till ledning. Se´n kan man ju så klart hålla undan och vinna ändå, och det gjorde Sverige idag, förmodligen mycket tack vare att det mesta av spelet befann sig i tjeckernas zon.

                    Och nej, så klart inte tvåsiffrigt, men 3-1 i slutet av matchen hade känts mycket säkrare än 2-1...
                    jämna hockeymatcher är spännande o kul!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av j_l0180
                      jämna hockeymatcher är spännande o kul!
                      Jodå, men ibland när Sverige spelar blir det onödigt spännande
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • j_l0180

                        • May 2007
                        • 70

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Jodå, men ibland när Sverige spelar blir det onödigt spännande
                        det tycker säkert det andra lagets fans oxå!

                        Kommentar

                        • j_l0180

                          • May 2007
                          • 70

                          hockeymatcher ska va jämna o spännande dä ä då dä ä kul när man kastas mellan hopp o förtvivlan! sen om färjestad dänger frölunda är tillfredställelsen total!!!

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av j_l0180
                            hockeymatcher ska va jämna o spännande dä ä då dä ä kul när man kastas mellan hopp o förtvivlan! sen om färjestad dänger frölunda är tillfredställelsen total!!!
                            Hehe, säger du det så Följer inte elitserien.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Där satt den!
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Palmberg
                                • May 2010
                                • 164

                                Så jävla TUNG straff! Den pucken skulle in, oavsett om målvakten hade fått följa med in. Den skulle bara in!
                                Ha det! /Henke
                                Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...