jag fick tröstshoppa o har beställt en H megalasterstickling . Det räknas nog inte som nyköp utan komplettering? hade den för två år sedan men klarade den inte mitt i allt bebisstök
blomgalningar!
Kollaps
X
-
Morellen, alla skott jag fått av dig har klarat sigJag är så glad över det. Jag hoppas på att det ska komma lite blom på weebella iår. Jag toppade den förra året för att få några fler skott så den hann absolut inte sätta knopp. Men kanske, kanske den hinner i år.
Kommentar
-
Var det några blomgalningar som besökte trädgårdmässan i Älvsjö i helgen då? Svenska Hoyasällskapet var ju tex där med en hel del sticklingar... (finns några bilder på min akvarieblogg)).
Såg däremot en snutt i TV där de visade den upp och nervända trädgården - tycker det såg superhäftigt ut.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Guest
Vet någon vad detta är för en vatten/sumpväxt?
Tänkte testa att ställa frågan här först, då jag tror det är någon typ av sumpväxt. Det växer noder längs hela stammen, det är det du ser på bilden.
(växer som en vattenspikblad med andra ord)
Kommentar
-
kul att de klarat sig Sonja, hoppas de behagar blomma med nu. Min weebell har haft några nära-döden upplevelser i vinter så vi får se om jag skrämt den till lydnad nu?
Nu har jag planterat mina perenner som jag beställt från odla, svor en del när allt skulle krukas (i väntan på att jag skall veta var jag vill ha det) men förhoppningsvis blir det fint med alla dagliljor, irisar o annat vackert när de börjar blommahttp://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188
"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
(ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)Kommentar
-
Jag har planterat två magnolior och lagt en massa potatis på förgroning. Håll en tumme att "svärfar" får med sig jordfräsen när han hälsar på o att det går att aparka igång den... annnars kommer jag att ha väldigt ont i ryggen innan alla potäter är i jorden.
Å kan nån vänlig, synsk människa tala om för mig var jag lagt mina etiketter som jag köpt för att kunna märka sticklingar på ett smidigt sätt?http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188
(ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)Kommentar
-
Etiketterna ligger nog längst ner i en ouppackad låda med något helt annat än trädgårdssaker
Jag har fixat lite i mina två rabatter häromdagen, blänger misstänksamt mot gräsmattan som borde börja klippas men struntar i det så länge.
Egentligen skulle jag vilja riva upp allt i en av rabatterna och bara ha brudslöja, lavendel, lila violer och blodröda snälla rosor, antingen Ingrid Bergman (min favorit) eller en mer doftlös småblommigare typ Nina Weibull. Men jag tror jag hoppar över det ocksåKommentar
-
Om du planterar Ingrid Bergman så blir min fru glad, hennes favorit också. Nu får hon nöja sig med minirosor på balkongen. Den börjar bli mycket fin nu med 5 blomlådor och en hel del amplar och krukor. Balkonglådorna äe planterade med Potunior, nej det är ingen felstavning. En underbar sort med lika rikligt med blommor som MillionBells och samma storlek som vanlig Petunia.
Lite bilder, kommer fler senareKommentar
-
jisses vilken fin balkong!
Ingrid Bergman är en vacker ros, jag hade sånna i gamla trädgården. Jag kanske skulle sno din rabattidé Sonja? Det lät väldigt snyggt men vi får väl se vad amn orkar med framöver.http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188
-
-
-
Haha...
Det är vattendroppar från den dagliga vatten duschen så bladkanterna ska hålla sig gröna..Kommentar
-
Tror också det blir fina tomater.
Smaskens att blanda habanero i grytan, man får se till så att man inte petar sig i ögat bara... Vet inte vilken sort jag har men s**an vad den är stark!!!Kommentar
-
Kommentar
-
När frukterna börjar komma så tänk på att(beroende på styrka)så brukar 1/4 del(urkärnad)av en liten frukt räcka till en vansinnigt stark 20 liters gryta.
Använd latexhandskar både när du plockar och tillagar.Kommentar
Kommentar