blomgalningar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

jag fick tröstshoppa o har beställt en H megalasterstickling . Det räknas nog inte som nyköp utan komplettering? hade den för två år sedan men klarade den inte mitt i allt bebisstök
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Sonja
      • October 2003
      • 7357

Morellen, alla skott jag fått av dig har klarat sig Jag är så glad över det. Jag hoppas på att det ska komma lite blom på weebella iår. Jag toppade den förra året för att få några fler skott så den hann absolut inte sätta knopp. Men kanske, kanske den hinner i år.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Ursprungligen postat av petnym
        Var det några blomgalningar som besökte trädgårdmässan i Älvsjö i helgen då? Svenska Hoyasällskapet var ju tex där med en hel del sticklingar... (finns några bilder på min akvarieblogg)
        Nej jag var inte där (har tyvärr inte gröna fingrar, utan "bara" våta).
        Såg däremot en snutt i TV där de visade den upp och nervända trädgården - tycker det såg superhäftigt ut.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Guest

Vet någon vad detta är för en vatten/sumpväxt?
          Tänkte testa att ställa frågan här först, då jag tror det är någon typ av sumpväxt. Det växer noder längs hela stammen, det är det du ser på bilden.
          (växer som en vattenspikblad med andra ord)

Kommentar

• Morellen
            • November 2003
            • 4349

kul att de klarat sig Sonja, hoppas de behagar blomma med nu. Min weebell har haft några nära-döden upplevelser i vinter så vi får se om jag skrämt den till lydnad nu?

Nu har jag planterat mina perenner som jag beställt från odla, svor en del när allt skulle krukas (i väntan på att jag skall veta var jag vill ha det) men förhoppningsvis blir det fint med alla dagliljor, irisar o annat vackert när de börjar blomma

Kommentar

• Morellen
              • November 2003
              • 4349

Jag har planterat två magnolior och lagt en massa potatis på förgroning. Håll en tumme att "svärfar" får med sig jordfräsen när han hälsar på o att det går att aparka igång den... annnars kommer jag att ha väldigt ont i ryggen innan alla potäter är i jorden.
              Å kan nån vänlig, synsk människa tala om för mig var jag lagt mina etiketter som jag köpt för att kunna märka sticklingar på ett smidigt sätt?

Kommentar

• Sonja
                • October 2003
                • 7357

Etiketterna ligger nog längst ner i en ouppackad låda med något helt annat än trädgårdssaker

Jag har fixat lite i mina två rabatter häromdagen, blänger misstänksamt mot gräsmattan som borde börja klippas men struntar i det så länge.

Egentligen skulle jag vilja riva upp allt i en av rabatterna och bara ha brudslöja, lavendel, lila violer och blodröda snälla rosor, antingen Ingrid Bergman (min favorit) eller en mer doftlös småblommigare typ Nina Weibull. Men jag tror jag hoppar över det också
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

Om du planterar Ingrid Bergman så blir min fru glad, hennes favorit också. Nu får hon nöja sig med minirosor på balkongen. Den börjar bli mycket fin nu med 5 blomlådor och en hel del amplar och krukor. Balkonglådorna äe planterade med Potunior, nej det är ingen felstavning. En underbar sort med lika rikligt med blommor som MillionBells och samma storlek som vanlig Petunia.
                  Lite bilder, kommer fler senare
                  Bifogade filer
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

jisses vilken fin balkong!

Ingrid Bergman är en vacker ros, jag hade sånna i gamla trädgården. Jag kanske skulle sno din rabattidé Sonja? Det lät väldigt snyggt men vi får väl se vad amn orkar med framöver.

Kommentar

• NIC
                      • January 2008
                      • 5121

Här är lite bilder på några av mina växter:

Tomater. Habanero (grymt stark!!!)
                      Persilja och sist trådpalm.
                      Bifogade filer
                      Senast redigerad av NIC; 05 May 2008, 11:59.

http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

Kommentar

• Gaffel
                        • December 2007
                        • 6200

Snart dax att putsa fönster va?

Det blir nog snygga tomater av det där..

Själv har jag 4 st habanero cuban red som är 3 år gamla..
                        Senast redigerad av Gaffel; 05 May 2008, 12:01.
                        Life's a bitch and then you die..
                        "I might be right handed but im always left-winged"
                        Skriv på!

Kommentar

• NIC
                          • January 2008
                          • 5121

Haha...
                          Det är vattendroppar från den dagliga vatten duschen så bladkanterna ska hålla sig gröna..

Kommentar

• NIC
                            • January 2008
                            • 5121

Tror också det blir fina tomater.
                            Smaskens att blanda habanero i grytan, man får se till så att man inte petar sig i ögat bara... Vet inte vilken sort jag har men s**an vad den är stark!!!

Kommentar

• Nina82
                              • January 2008
                              • 6610

Jisses vad ni är flitiga

Själv har jag ingen aning om mina blommor, men klarar dom sig inte utan vatten i två veckor är det inget för mig

Har iaf fottat lite ute i trädgården

Den som vill kan ju namnge dom
                              Bifogade filer
                              12L 12L 24L 24L 24L 24L
                              38L 54L 54L 63L 450L

Kommentar

• Gaffel
                                • December 2007
                                • 6200

Ursprungligen postat av NIC
                                Tror också det blir fina tomater.
                                Smaskens att blanda habanero i grytan, man får se till så att man inte petar sig i ögat bara... Vet inte vilken sort jag har men s**an vad den är stark!!!
                                När habanerosen blommar så får du antingen köra med öppet fönster eller själv pollenera med en liten pensel, nu är ju din liten så tänk även på att du ska klippa ner den i början på februari, vattna den gärna med akvarievatten från delvattenbytet.

När frukterna börjar komma så tänk på att(beroende på styrka)så brukar 1/4 del(urkärnad)av en liten frukt räcka till en vansinnigt stark 20 liters gryta.

Använd latexhandskar både när du plockar och tillagar.
                                Life's a bitch and then you die..
                                "I might be right handed but im always left-winged"
                                Skriv på!

Kommentar

Arbetssätt...