Att fostra en akvarienörd!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fa_lco
    • October 2003
    • 83

    #91


    Jag har en urkass idé!

    Gör absolut inte som jag, börja bygga en bakgrund i frigolit en fredagskväll....det är inte popurlärt

    Har inte alltid rätt men försöker i alla fall

    http://www.akvarium.has.it

    Kommentar

    • Helena S.
      • March 2003
      • 280

      #92
      Min pojkvän sa en sak häromdan som fick mitt hjärta att ta ett glädjeskutt. Vi pratade om vilka djur jag skulle få ha i en gemensam framtid. Då sa han "Akvarier är rätt fina.. om du har ett när vi flyttar ihop kanske t.o.m jag blir intresserad" Woohoo!
      -Helena S.

      Kommentar

      • GooGoo
        • February 2002
        • 2975

        #93
        Se till att ha fler än ett då Helena! Har Du bara ett kan det bli svårt att utöka, men med "ett gäng" kar.......good luck sister!
        Har inte en enda firre längre men återkommer ändå hit då och då.

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #94
          Att se till att en framtida partner accepterar eller rent av gillar ens akvarier känns som överkurs. Svårt nog att hitta någon som gillar en utan att man avslöjar akvarierna.

          Peter
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Hummer
            • June 2003
            • 417

            #95
            Att hitta en partner som tycker om akvarier är bara det grymt svårt. Sedan att hitta en som även tycker om hård rock är grymt mycket svårare. Ser framför mig vad det skulle stå i min kantakt annons: ”Kille på 18år söker söt tjej. Jag tycker om akvarier och hård rock...” hmmm...jaja...det blir nog bra
            Life's for my own, to live my own way
            Mina kar: 375L, 105L, 70L, 37,5L och 24000L
            Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=102886

            Kommentar

            • klara
              • September 2002
              • 1112

              #96
              Hummer: Hörs att du inte träffat min dotter... där blir det bingo för det du räknat upp inklusive åldern - fast någon annan hann före förståss ;O)
              /Klara
              ------------------------
              Min hemsida
              Min zoon

              Kommentar

              • Mogwai
                • November 2002
                • 3021

                #97
                Hummer....du får allt ta å förfina den där kontaktannonsen va...*tycker*

                "Hårdrockande hummer med blötläggande hobby söker skön sjöjungfru att dela kar med."

                Kommentar

                • Tant Nancy
                  • April 2002
                  • 5407

                  #98
                  Jag tror att det räcker att finna en partner som accepterar akvarier, sedan ger det sig själv... med lite list :-)

                  Kanske är läge för Kjell att starta en kontaktavdelning på Zoopet... då måste det väl vara läge för att få ihop två nördar!!!
                  MvH
                  Tant Nancy
                  www.gladafisken.aqualogen.se
                  Mitt fotogalleri
                  Dagbok
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • klara
                    • September 2002
                    • 1112

                    #99
                    Tror den annonsen iaf skulle göra tjejerna nyfikna... "hårdrockande hummer"... *asg*

                    Ingen dum idé du Nancy! Finns tydligen en och annan som har problem med att få napp.
                    En annan har iaf kommit så långt att jag numera kan beställa fiskfoder och smyga in ett filter i beställningen för framtida bruk utan att karln går i taket ;O)
                    /Klara
                    ------------------------
                    Min hemsida
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Hummer
                      • June 2003
                      • 417

                      Tack Mogwai.
                      Ska börja köra med "Hårdrockande hummer med blötläggande hobby söker skön sjöjungfru att dela kar med."
                      Jag kan inte misslyckas
                      Life's for my own, to live my own way
                      Mina kar: 375L, 105L, 70L, 37,5L och 24000L
                      Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=102886

                      Kommentar

                      • Morellen
                        • November 2003
                        • 4349

                        Om man nu har en partner kan det ju vara bra att komma ihåg att denne också är en smula intressant - inte bara fiskarna. Glömmer du detta kommer partnerns inställning till din akvariehobby genast att bli betydligt negativare...
                        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                        Kommentar

                        • Annika
                          • January 2002
                          • 2518

                          Man kan ju också göra som i vårat hushåll, hålla en viss "terrorbalans".

                          Jag köper akvarieprylar och maken köper dataprylar och spel.

                          //Annika

                          Kommentar

                          • Mogwai
                            • November 2002
                            • 3021

                            Hemmavid så håller han sambon på mé sina kameror....å hittar de mest förunderliga pryttlar, saker, filmsorter å annat grunks som han bara mååååååååste ha.
                            Sen så hålla det evinnerliga föreläsningar om fotograferingens underbara värld....
                            Visst säger jag....å kastar mig hejdlöst våghalsigt in i en djuplodande förklaring angående vaffö den ena fisken beter sig så å en anna fisk beter sig si....å då han har fått tydliga...öö..han sambon alltså...*s*...maltendenser va.....så é det mycket mal i snacket för närvarande !! *ler oskyldigt*

                            Kommentar

                            • Morellen
                              • November 2003
                              • 4349

                              då ber du väl honom lite lagom oskyldigt att dokumentera dina fina firrar?
                              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                              Kommentar

                              • Mogwai
                                • November 2002
                                • 3021

                                Då jag fått överta hans "gamla" systemkamera så tänkte jag bli en veritabel fiskpapparazzi myself ju !! *s*
                                Sen så använder han ju inte sin digitalkamera spexiellt mysse heller så...undras om den é vattentät förexten ??? *s*

                                "Work with me my dear scalare".....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...