Letar efter aggressivt rengöringsmedel !!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Letar efter aggressivt rengöringsmedel !!!!!

    Hubba !


    Inte direkt relaterat till akvarium, men iaf.....


    Nu när man i helgen gjorde den stora utrensningen inför våren, så kommer jag på att en av grillarna,
    den som följer med husvagnen, glömde rengöras i höstas innan den åkte in, längst in i carporten,
    under en massa skräp.

    Det är ett styck klotgrill, inte high end utan köpt på COOP förra våren.


    Den är löjligt inbekad med grillflott och annat otrevligt.


    Undrar om det finns något aggressivt rengöringsmedel som "tar allt" utom emaljen då......??


    Skulle vilja hitta ett medel som sprutas på och får verka lite och sedan bara spola av med vattenslangen.


    Finns detta undermedel, eller skall jag ge fan i allt och köpa en ny grill ??





    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #2
    Finns ju enkom grillrengöringsmedel, typ som ungsrengöringsmedel fast enkom åt grillar. Men det kanske är för mesigt?

    Kommentar

    • Mashugg
      • March 2012
      • 70

      #3
      Handgranat lär göra susen om man vill få bort flottet . . . och resten av grillen
      Annars finns det ett bra "antifett"-medel som jag använder till bil och mc. Kommer inte ihåg vad det heter då det var ett tag sen jag använde det, men fan vad bra medlet är mot skit. Är inte speciellt "aggressivt" heller då man blir len som en bäbisrumpa på händerna när man använt det. Luktar inte heller starkt och ser ut som vatten. Mirakelmedel om du frågar mig.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Flytande syre kanske? :-)

        In 1995 George Goble experimented at Purdue university trying to find the fastest way to light a BBQ.This video shows the fastest way, pouring 3 gallons of l...
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Bobby
          • March 2002
          • 351

          #5
          Vanlig avfettning för bil funkar fint.

          Kommentar

          • Amanit
            • December 2010
            • 45

            #6
            Skulle statsa på ungsrengöringsmedel. Riktigt starka medel! Funkar t.ex kanon att få bort sot på innsidan av glaset på spis insatsen.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Tycker handgranaten var den mest radikala idén.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Dreama

                • November 2007
                • 286

                #8
                Ska locket vara på om man använder handgranat?

                /Peter.

                Kommentar

                Arbetssätt...