Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Lite Frasse över det hela mao.
    Lillfrasse på Tysklandsbåten? Eller lillfrasse på en rastplats utmed autobahn..?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Ni har väl glömt ta på er mössan och varma kläder, det är väl därför ni är sjuka, du vet väl att man blir sjuk om man inte har mössa

      Hälsningar Hönsmamman
      jaa mamma ja vet.. hade mössa på mig :P men det hjälpte inte. blev nog smittad av nån annan som vart sjuk innan. vi var 10 pers från massa olika håll. ingen som kände alla från början. o folk hade haft kräk o skit sjuka under jul, men det slapp vi i åre. vilket var skönt. :P

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ursprungligen postat av ansjo
        Lillfrasse på Tysklandsbåten? Eller lillfrasse på en rastplats utmed autobahn..?
        Inga detaljer anders!!!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          lägger upp en film till

          efter 16 timmars körning så fastna vi i sista backen typ 500m från stugan. haha

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            kul att man hade 12 sidor av "senaste inlägg" att gå igenom här på zoopet

            Kommentar

            • fremar
              • August 2003
              • 1287

              Hmm är sugen på ett Fluval Edge nu till att ha crystal räkor i. Har en perfekt plats på en smal Liva byrå i vardagsrummet och har nästan lyckats övertala sambon om att de skulle vara snyggt där. Saknas bara kar och el på den platsen

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                Jag vill ha en dennerle-kub på 30 l till mina! Har försökt blidka sambon men ännu har det väl inte lyckats helt och hållet

                Kommentar

                • fremar
                  • August 2003
                  • 1287

                  Mjo antingen Fluval Edge eller en Dennerle kub, fast jag tycker att det verkar lite bökigt att beställa dem från Tyskland osv, blir väl dyrare än en Fluval Edge också som tydligen fanns för 999:- på Djurmagazinet.

                  Kommentar

                  • Miliimli
                    • March 2010
                    • 2457

                    Lite bökigt ja... men blir det dyrare? Kuben kostar ju vad var det.. 27-28 € alltså typ 300 kronor... Har ingen aning om vad frakt eller något blir, och så ska jag ju ha den till Finland men.. Man kan ju alltid drömma!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Jag tror inte frakten blir så mycket dyrare än till Sverige, jag betalar ca 20 euro för frakten upp till 29 kg och då kommer det till dörren.
                      Gör en fejkad beställning, men tryck inte på den sista knappen så ser du vad frakten blir från tex www.aquaristic.net.
                      Kuben kostar ca 300:-, men då är det ingen belysning eller pump så lägg till det dubbla så är den komplett.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • fremar
                        • August 2003
                        • 1287

                        Jo fast med filter och belysning så kostade den väl ca 80 € plus frakt vad den nu blir. Beställde ju iofs en subwoofer innan jul från tyskland som vägde nästan 20 kg och då var frakten bara 15 €.

                        Kommentar

                        • fremar
                          • August 2003
                          • 1287

                          Blev lite sugen på att köpa en Fluval Edge där jag fick med ett extra glaskar och pump, men det verkar inte gå att få tag i delarna som saknas för att få den komplett. Själva foten, bakstycket och täckkåpan på plus belysningen.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av FaZt
                            Jo fast med filter och belysning så kostade den väl ca 80 € plus frakt vad den nu blir. Beställde ju iofs en subwoofer innan jul från tyskland som vägde nästan 20 kg och då var frakten bara 15 €.
                            Jepp, om du köper ett komplett set, men då får du med lite smålull som det inte är säkert att du behöver, en liten påse räkfoder och vattenberedningsmedel/preparat.
                            Sedan är det kanske inte samma fraktbolag och därför kanske det blir prisskillnad. Handlar du upp till 19 kg kostar det ca 20 euro, upp till 39 kg 40 euro osv...skulle man nu köpa en grej på 1 kg så blir frakten ändå 19 euro så det gäller att planera lite.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • fremar
                              • August 2003
                              • 1287

                              Ok, det kanske finns någon annan pump och belysning som är bättre än den i paketet också? Djurmagazinets kampanj på fluval edge slutade till jul så de finns inte för 999 där nå mer i alla fall.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Deras pump och belysning är inte ett dåligt val, men att betala 20 euro extra för lite foder och preparat som man inte behöver känns lite onödigt...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...