Allmänt Skitsnack, OT OT OT

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Hehe spysjuk blir jag bara av för mycket alkohol

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      (det första året kan det faktiskt ha haft något att göra med saken... )

      Kommentar

      • fremar
        • August 2003
        • 1287

        Så nu beställde jag en julklapp till mig själv från .de inga akvariegrejer nu utan en Canton Sub 10. Nästan halva priset mot i sverige blev det.

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          Annars, på tal om att må illa av alkohol..

          Varför blev man aldrig krapola förr? Eller, ska vi kanske säga, varför blir man dålig dagen efter nu när man inte blev det förr??

          När man var ung och dum fjortis kunde man ju dricka nästan hur mycket som helst, och vara ute hela natten och ändå vakna pigg som en mört följande dag.
          Nu behöver jag ju knappt lukta på en cider så går jag runt som en zombie halva nästa dag. Störande!

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            Hehe jag blev allt dålig när jag var yngre också å kom på den smarta idén att dricka en back sån apelsinsmakande alkoläsk från finland Tycker fortfarande inte riktigt om apelsinläsk nå mer efter det

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av Miliimli
              Annars, på tal om att må illa av alkohol..

              Varför blev man aldrig krapola förr? Eller, ska vi kanske säga, varför blir man dålig dagen efter nu när man inte blev det förr??

              När man var ung och dum fjortis kunde man ju dricka nästan hur mycket som helst, och vara ute hela natten och ändå vakna pigg som en mört följande dag.
              Nu behöver jag ju knappt lukta på en cider så går jag runt som en zombie halva nästa dag. Störande!
              Trixet är att inte blanda när man blir äldre, håll dig till EN sorts sprit/alkohol.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Ursprungligen postat av Nubi
                Trixet är att inte blanda när man blir äldre, håll dig till EN sorts sprit/alkohol.
                Och det tror du på?
                Hur skulle det göra skillnad? Det är etanol som etanol.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Men om man inte kan bestämma sig för en sort då? Alternativt har man inte tänkt dricka, och har alltså inte köpt sprit, och så blir man övertalad av polarna och blir plötsligt bjuden på en coctail av diverse öl,cider,vin och brännvin

                  Fast, då får man kanske skylla sig själv

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    Jag undrar fortfarande vad skillnaden är?
                    Etanol tar över levern, torkar ut kroppen och inte minst driver ut nyttoämnen oavsett vad för dryck den är i. Det hela är nog mer psykologiskt om något precis som man kan bli full och få bakfylla om man luras att man druckit alkohol.
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      Det gäller att dricka vatten oxå medans man dricker så mår man bättre. Kan ni inte en så simpel sak amatörsupare?

                      Vår just nu billiga bil. Slå till nu när vi har ett "tomtarpåloftet" Julerbjudande. Ingår: Isskrapa, Medlemsskap i Verkstadsklubben och inte en utan två rullar, ja det är sant, silvertejp!
                      Bokade tid för den gliiidande rutan. Hamnar på runt 4500kr. Lagade andra sidans gliiidande ruta i somras såg vi. Verskadskillen med likadan bil hade lustigt nog samma fel oxå. Hade kilat till en träkil bara så rutan satt. Delen som 99,99% är orsaken är hårdvaluta fick vi veta. Kan det vara ett vanligt fel tro..?
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • Miliimli
                        • March 2010
                        • 2457

                        Kan man?? Haha Det måste jag prova på nån! Tänk nån som går och ojjar sig hela dagen efter och så får man bara Hahaa, det var alkoholfria drinkar jag serverade igår!

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Vatten självklart, men sånt mes behövdes som sagt inte när man var yngre

                          Kommentar

                          • jenmad
                            • March 2009
                            • 579

                            Ursprungligen postat av FaZt
                            Så nu beställde jag en julklapp till mig själv från .de inga akvariegrejer nu utan en Canton Sub 10. Nästan halva priset mot i sverige blev det.
                            En VADÅ? Jodå, jag vet hur man använder google men det är enklare att fråga :-)

                            Hälsningar
                            Jennifer

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              Vad duktig jag är! Har köpt en julklapp åt frugan idag berättade hon.
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Jag kommer inte ihåg exakta siffror men det var en seriös undersökning som ogs upp i Illustrerad Vetenskap. Man hade blindtestgrupper där ena fick alkohol och den andra fick alkohol och den andra alkolfi med essence så att smaken blev densamma. En majoritet av de i den alkoholfria blev "fulla" och förvånansvärt många blev även bakfulla.
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...