Får ni svar av pwss

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bucket
    • February 2004
    • 1020

    #16
    Jag skickade några mail åt dom i höstast och då kom svaren inom 24 timmar.

    det låter som om dom har oväntade problem med internet kanske? Eller som azur skriver så kan det ju alltid fastna i spamfiltret i misstag.
    jävla massa akvarium!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

    Kommentar

    • y0da
      • August 2005
      • 1697

      #17
      Testa att skicka med leveranskvitto och läskvitto om ni vill vara säkra på att mailet kommer fram och att de läser (eller iaf öppnar) det.
      Annars tror jag mer på att de bara har mycket att göra nu. 600 mail lär ju ta rätt lång tid att besvara, är det då några lite äldre mail med lätta frågor så är det väl mycket möjligt att de inte besvarar dem nu. Då tar de väl för givet att man har fått svar på annat håll, eller att man har ringt och frågat istället.
      http://www.y0da.se

      540L SA

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #18
        Hur som helst är det dåligt att de inte skriver att dom har problem/mycket att göra på sin hemsida så man vet när man mailar eller beställer. I mina båda fall har orsaken till förseningarna varit att de helt enkelt inte kunnat ta hem varorna från grossisten... Att mina mail till PWSS försvunnit(?) i samma veva gör ju inte saken bättre...
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • y0da
          • August 2005
          • 1697

          #19
          De har väl inte hunnit med det
          http://www.y0da.se

          540L SA

          Kommentar

          • bobbyfuller
            • October 2005
            • 538

            #20
            Pwss har server problem

            Detta går att läsa på deras hemsida
            Citat från www.pwss.se:
            PWSS den 11/1-06
            Vi har haft problem med vår mail, och orderingången har varit enorm. OM du har skickat en order eller en fråga till oss, som du inte har fått svar på, ber vi dig att ta kontakt med oss omgående så att vi kan lösa problemet. Vi ber verkligen om ursäkt om det är så att det blivit problem för någon av våra kunder p.g.a detta missöde. Detta berör främst ordrar lagda under DECEMBER månad! Vi beräknar att vara ikapp med allting inom 2 veckor!
            Med vänlig hälsning – Patrick & Susanne

            /bobbyfuller
            **Juwel Trigon 190L**
            If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
            If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

            Kommentar

            • Jimk
              • March 2005
              • 332

              #21
              Idag fick jag svar från pwss och en ursäkt. Patrik meddela att dom haft prob med mejlen.
              //Jimk

              Lite bilder

              Kommentar

              • HazelCR

                #22
                Mina grejer som jag beställde i mellandagarna kom fram till mig i början av denna vecka, dvs efter ca 2 veckor. Jag valde att betala kontant i förväg dvs så snart jag fick det korrekta totalpriset. Kanske påverkar det leveranssnabbheten.

                Kommentar

                • Adamzon
                  • October 2005
                  • 342

                  #23
                  ok, igår ringde bussgods om att dom hade mitt paket där.

                  Känns ändå olustigt att inte veta något om min beställning, är ju förstagångsbeställare


                  om det finns någon på pwss som kan affärer tar dom kontakt med mig och skickar någon form av kompensation

                  /Adam
                  240 L Amerika, med BTN
                  54 L Slaffs, med BTN
                  350 L Växter
                  45 Liter (extra akvarie)
                  120 Liter lek
                  144 Liter KUBEN



                  Mvh: Adam Madsen
                  Lidköping
                  http://blog.temabild.se

                  www.plantswap.se/forum/

                  Kommentar

                  • lehndal
                    • August 2005
                    • 45

                    #24
                    Allt har ett pris

                    Ursprungligen postat av Adamzon
                    ok, igår ringde bussgods om att dom hade mitt paket där.

                    om det finns någon på pwss som kan affärer tar dom kontakt med mig och skickar någon form av kompensation

                    /Adam

                    PWSS levererar akvarieprodukter till mycket låga priser. Att de kan göra det är nog helt beroende av att de är en liten firma som arbetar under enkla omständigheter och att de litar till de egna familjekrafterna (rätta mig gärna om jag är ute och cyklar). När deras modem går ner - ja då har de inte en IT-avdelning som trollar med knäna utan är beroende av internetoperatörerna, någon som ju inte alltid är så kul....

                    Ett större företag, med effektiva lagersystem, stort lager och fler anställda kan säkert garantera stabilare leveranstider, men de måste å andra sidan hålla högre utpriser.

                    Min egen erfarenhet av PWSS är begränsad till ett par ordertillfällen, vid båda har jag bemötts mycket vänligt och korrekt. Leveranserna har kanske tagit en vecka eller två, men det är i mina ögon inget problem, allt har sin tid och priset för det låga priset måste kanske mätas i tid ibland. Det kanske är kompensation nog att du kommer billigt undan?
                    Hans-Erik Lehndal

                    in omnibus requiem quasivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

                    www.lehndal.com
                    http://lehndal.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • Gimbo
                      • January 2005
                      • 2734

                      #25
                      Får nog säga att det är svårt att hitta någon som är trevligare att beställa varor ifrån
                      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...