Resultat fototävlingen september

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #16
    Se nytt inlägg sist i tråden !
    Senast redigerad av drd; 16 September 2009, 09:53.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av petnym
      Jag är själv övertygad om att den bilden skulle hamnat på en sämre placering då många som inte ens skulle se vilken slags fisk det är knappast skulle gett den några röster...
      Tycker nog att temat vägs in hyfsat mycket i röstandet - i alla har så definitivt varit fallet i denna omgång
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Ursprungligen postat av drd
        Denna omgången om nåt visar väl ändå att rätt kort vann Guy ? Av 402 rösters deltagande så vann jag även om du med din senila blindhet inte lyckades se att ancistrusen "tittade ut" så var det nog många andra som gjorde det uppenbarligen !
        Jamen lugna ner dig lite och var inte oförskämd - det har du inget för.
        Den som vinner gör det alltid rättvist - sen om vi alla har lite olika smak och inte gillar samma foto, eller ser på temat på samma sätt är väl bara bra eftersom det ger variation.
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 16 September 2009, 09:25.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #19
          Ursprungligen postat av drd
          Denna omgången om nåt visar väl ändå att rätt kort vann Guy ? Av 402 rösters deltagande så vann jag även om du med din senila blindhet inte lyckades se att ancistrusen "tittade ut" så var det nog många andra som gjorde det uppenbarligen !
          Hade du rögat på när du kommenterade Stene ? Han tittat ju ut från sitt gömställe i röret
          Dessutom så lekte paret vid detta tillfället så honan är inne i röret och håller på att klämma ut rommen och han håller henne fast så hon inte kommer ut i fotot.
          Nu får du väl ändå ta och tagga ner, med din inställning förlorar du många röster i slutomgången.
          Visa mig var någonstans jag har skrivit att du inte höll dig till ämnet ?
          Senast redigerad av Guy Palm; 16 September 2009, 09:19.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #20
            Ja, alla tycks ha sin egen syn på detta med tematävlingar, men det får vi nog leva med om vi skall ha allmän omröstning. Det är liksom en del av spelet.
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • Sultanen
              • January 2008
              • 2457

              #21
              Grattis!
              300L Räkkar
              400L Växtakvarium
              220L Saltvatten - Under uppstart
              Intresserad av räkor? www.RedBee.se

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av petnym
                Ja, alla tycks ha sin egen syn på detta med tematävlingar, men det får vi nog leva med om vi skall ha allmän omröstning. Det är liksom en del av spelet.
                Instämmer helt - tycker att det är lite kul hur olika vi kan se på ett foto. En del av tävlingen är ju också att ha en känsla för vad som kommer att slå. Detta har jag inte alls - när jag skickar in ett som jag tycker rätt dåligt foto så får det en bra placering och tvärtom.

                Angående kommentarerna så kan det innehålla både ros och ris (det är liksom poängen med det) och då får man acceptera att inte alla kommentarer är positiva.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • starman_
                  • March 2004
                  • 791

                  #23
                  grattis drd,,,men har du slut på fotoideér då du har tävlat med samma bild i mars och vann en annan fototävling med samma bild men något beskärd i denna? forumet som handlar om malar? fuskpelle

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    #24
                    Ursprungligen postat av Guy Palm
                    Nu får du väl ändå ta och tagga ner, med din inställning förlorar du många röster i slutomgången.
                    Visa mig var någonstans jag har skrivit att du inte höll dig till ämnet ?

                    Nä men du gillar ju nästan aldrig mina foton Guy ändå eller hur ?

                    Sen får man ju ta det jag skriver med en nypa salt och humor ju det måste du väl ändå förstå.
                    Du har nog inte gett mig en enda givande och bra bedömning på något kort nånsin vad jag kan komma ihåg eller hur
                    Senast redigerad av drd; 16 September 2009, 10:02.
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #25
                      Ursprungligen postat av starman_
                      grattis drd,,,men har du slut på fotoideér då du har tävlat med samma bild i mars och vann en annan fototävling med samma bild men något beskärd i denna? forumet som handlar om malar? fuskpelle
                      ?????????
                      I mars var temat - nya artbeskrivningar på växter - så drd ställde knappast upp med en mal.
                      Man får ställa upp med foton som deltagit i andra tävlingar.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • starman_
                        • March 2004
                        • 791

                        #26
                        det var i en annan tävling (ej zoopet) mr drd ställde upp med bilden i mars....hänger du med nu?

                        Kommentar

                        • drd
                          • March 2004
                          • 5586

                          #27
                          Tror att starman mena på ett annat forum
                          Dock så hade jag helt glömt av det, har inte varit lika aktiv någon annanstans som zoopet sen i våras så vilka bilder som hamnar var kan vara lite förvirrande även för mig
                          Dock har ju inte det med saken att göra, idétorka visst ibland.
                          Tänkte igentligen ställa upp med en bild på en viss annan malart med ränder men då chansen för att det ev. skulle likna något tidigare publicerat kort här på zoopet så föll valet på The Beast ändå.
                          Räknade lite med att den skulle ha hyffsad chans, även om viss osäkerhet infann sig
                          ________________________________________________

                          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                          Kommentar

                          • starman_
                            • March 2004
                            • 791

                            #28
                            det gäller att ha några äss i rockärmen då idetorkan slår till hehe...

                            Kommentar

                            • drd
                              • March 2004
                              • 5586

                              #29
                              Ursprungligen postat av starman_
                              det gäller att ha några äss i rockärmen då idetorkan slår till hehe...

                              True
                              ________________________________________________

                              Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                #30
                                Ursprungligen postat av drd
                                Nä men du gillar ju aldrig mina foton Guy ändå eller hur ?

                                Sen får man ju ta det jag skriver med en nypa salt och humor ju det måste du väl ändå förstå.
                                Du har nog inte gett mig en enda givande och bra bedömning på något kort nånsin vad jag kan komma ihåg eller hur
                                Guy brukar ofta vara rätt kritisk i sin bedömning av fotona - tror knappast heller att mina foton brukar få så bra bedömning av honom (i denna omgång så uppfyllde det inte temat). Men samtidigt som det är upp till var och en hur man röstar så är det faktiskt upp till var och en också hur man kommenterar.
                                Man får faktiskt acceptera det.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...