Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Micke
    Visst var kul att att se Sonjas reaktion när hon fick veta att hon vunnit.
    Ja det fotot kan nog räknas till en av milstolparna på Zoopet - kul foto och grattis igen Sonja som här applåderas av en inte alltför besviken tvåa
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      Tack alla för en intressant och trevlig eftermiddag! Kul att träffas irl
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Edlund
        • September 2004
        • 330

        Ursprungligen postat av Micke
        Det var en del hängivna besökare på utställningen. Det blir nog till att skaffa ett diskuskar
        Om du hade tatt bilden lite högre upp så kanske skylten att man inte får "knacka" akvariumet vart med

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          Ursprungligen postat av Micke
          Det var en del hängivna besökare på utställningen. Det blir nog till att skaffa ett diskuskar
          Justa "ögonfransar"! ;-)
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            Inte helt lätt att få någon bra bild på Årets fotograf 2005. Hela tiden dolde hennes kamera ansiktet
            Bifogade filer
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              Sonja och Kjell funderar på varför. trots 1000.tals försök, det skall vara så omöjligt att få en bra bild på en Endlersguppyhane.
              Ett tips till alla fotografer, Kell har lovat sin 1:a 10-poängare till den som lyckats.

              Bifogade filer
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • emilym
                • January 2005
                • 138

                Tack alla för en trevlig dag och grattis igen till de fina fotografierna! Det var verkligen kul att träffa er Zoopetare och tack Kjell för att du bjöd in oss till den trevliga middagen.
                /Emily

                Kommentar

                • Bosse.J
                  • March 2004
                  • 796

                  Jag sitter och tänker på själva utställningen, och jag är så sugen på ett sånt där litet snäcklekarkar som fanns längst in i tanganyikalängan. Det var det karet jag tittade i mest.
                  Och så blev jag övertygad om att skaffa fler Mainganos, det säg mäktigt ut med så många. Inte bara 5 som jag har.
                  Sen så har man ju i stort sett insett att man aldrig kommer att bli någon mästerfotograf, efter att ha sett vad dom "riktiga" fotograferna bar omkring på i sina väskor.
                  Någon mer som har något som ni har kommit till insikt om?
                  Bosse.J

                  Kommentar

                  • batski
                    • October 2004
                    • 8891

                    Ursprungligen postat av Bosse.J
                    Sen så har man ju i stort sett insett att man aldrig kommer att bli någon mästerfotograf, efter att ha sett vad dom "riktiga" fotograferna bar omkring på i sina väskor.
                    Någon mer som har något som ni har kommit till insikt om?
                    Yep! Skulle inte haft nånting emot lite schyssta objektiv och blixtar att leka med
                    "The animals of the world exist for their own reasons.
                    They were not made for humans
                    any more than black people were made for whites
                    or women for men." - Alice Walker

                    Kommentar

                    • emilym
                      • January 2005
                      • 138

                      Ursprungligen postat av Bosse.J
                      Och så blev jag övertygad om att skaffa fler Mainganos, det säg mäktigt ut med så många. Inte bara 5 som jag har.
                      Precis min tanke när jag såg samma kar! Jag har Golden, Socolofi och Maingano i mitt kar hemma och efter besöket på utställningen igår blev jag ännu mer sugen på att göra mig av med Socolofisarna och skaffa fler Maingano istället. Det tråkiga är bara att den snyggaste hannen i karet är en Socolofi...
                      /Emily

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        Ursprungligen postat av Bosse.J
                        Någon mer som har något som ni har kommit till insikt om?
                        Att årets tävling (2005) bara var uppvärmning och att det kommer krävas att man verkligen tänker till om motiv och bilddisposition vid fototillfället om man vill vinna nästa års tävling (2006). Detta eftersom fler och fler av Zoopets medlemmar kommer till insikt om hur man skall gå tillväga för att fotografera tekniskt bra bilder...
                        Senast redigerad av petnym; 15 January 2006, 10:31.
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Bosse.J
                          • March 2004
                          • 796

                          Ursprungligen postat av petnym
                          Att årets tävling (2005) bara var uppvärmning och att det kommer krävas att man verkligen tänker till om motiv och bilddisposition vid fototillfället om man vill vinna nästa års tävling (2006).
                          Du kan ju skaffa lite olika färger på hinkarna som du slänger ner dina motiv i
                          Bosse.J

                          Kommentar

                          • Lenmar
                            • February 2004
                            • 6154

                            Ursprungligen postat av Bosse.J
                            Någon mer som har något som ni har kommit till insikt om?
                            Nu hade jag ju äran att få inkvartera Sonja, Janne, Pjotr och Monika så deras kameror fick man ju en riktigt god kik på. De stod här på bordet från fredag till lördag kväll.... Nä, min lilla Canon ixus i kan liksom inte mäta sig med dem...

                            Cotterpin och Trigon... Nästa möte är ni skyldiga mig och Lennie kaffe med dopp... Hovmästaren tvingade mig att punga ut 63 spänn för vattnet ni drack upp. Så nu måste ni följa med lite oftare !

                            Järnspik vad kul det var att träffa er alla!! Men Kjell... Vi får snacka lite om hur man drar vinnarna. Jag har fortfarande inte förstått systemet med dina lappar ! Å den svarta säcken! Kul att det fanns vinnare som var på plats; Marie J och magicfingers!! Å givetvis var det ju extra grädde på moset att vi hade alla de långväga gästerna med; Sonja, Petnym, Peter, Micke med sina "bihang" samt Guy och gänget från Halland!! Det höjde stämningen ytterligare!! Ett offentligt grattis till Sonja som vann fototävlingen (inofficiellt så lovordade vi alla henne hemma på kvällen!!). Petnyms räka var ju också helt outstanding så grattis till dig med för en riktig kanonbild!! Vad var det som skiljde? Nåt hårstrå bara...

                            Återkommer säkert senare när jag sorterat ytterligare lite intryck!! Kanonkul som vanligt!!
                            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              Sen så har man ju i stort sett insett att man aldrig kommer att bli någon mästerfotograf, efter att ha sett vad dom "riktiga" fotograferna bar omkring på i sina väskor.
                              Vill bara tala om att det är inte bara utrustningen som gör en vinnarbild. "Jaktens tjusning" är tagen med en Minolta Z3 och det är ingen proffskamera. Rätt tillfälle, en gnutta tur och mycket tålamod är nog ett vinnande recept.
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • muppins
                                • September 2002
                                • 1629

                                "Jaktens tjusning" är tagen med en Minolta Z3
                                Även min bild i finalen är tagen med en Z3:a...
                                /muppins


                                Kommentar

                                Arbetssätt...