BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Vi har regler om att annonsering inte är tillåten i forumet. Vill ni byta, sälja etc. med varandra på era träffar etc. så skicka pm istället. Det gör vi på Zoopetvästträffarna
    Det kan man tycka vad man vill om och oavsett om man nu tycker att reglerna är omöjliga, felaktiga, korkade, idiotiska..... så får man faktiskt leva med dom om man vill vara aktiv här.
    Anser man sig inte stå ut med dom så återstår bara att starta ett eget forum eller delta i ett annat forum som man tycker bättre överenstämmer med ens egna åsikter. Att istället vräka ur sig otidligheter här är fullkomligt oaceptabelt - sluta med det annars kommer tråden att låsas.

    Samma regler gäller för alla - så hittar ni annonser i andra forumtrådar är det bara att anmäla dom till mig.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 27 January 2007, 20:17.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • N_a_N
      • October 2006
      • 88

      OOOOOoooooooo

      Kommentar

      • zorox
        • November 2005
        • 144

        Jag vill iaf tacka för en trevlig träff

        Gunnar, sketa gooood pizza och efterrätt..

        Ni andra,, Sketa bra sällskap..

        Och ja hoppas att våra föreningsdrömmar går i uppfyllelse,förr eller senare!
        646 liters kar på G

        Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

        Kommentar

        • rent vatten
          • April 2005
          • 1061

          Det har varigt en jätte trevlig kväll

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061


            Vi är bara några hedliga Svenskar som har kul. Jag hoppas du också har kul i bland. Det är väll det som akvari e hobbyn går ut på?
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Vi har regler om att annonsering inte är tillåten i forumet. Vill ni byta, sälja etc. med varandra på era träffar etc. så skicka pm istället. Det gör vi på Zoopetvästträffarna
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Det kan man tycka vad man vill om och oavsett om man nu tycker att reglerna är omöjliga, felaktiga, korkade, idiotiska..... så får man faktiskt leva med dom om man vill vara aktiv här.
            Anser man sig inte stå ut med dom så återstår bara att starta ett eget forum eller delta i ett annat forum som man tycker bättre överenstämmer med ens egna åsikter. Att istället vräka ur sig otidligheter här är fullkomligt oaceptabelt - sluta med det annars kommer tråden att låsas.

            Samma regler gäller för alla - så hittar ni annonser i andra forumtrådar är det bara att anmäla dom till mig.

            Kommentar

            • HazelCR

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Vi har regler om att annonsering inte är tillåten i forumet. Vill ni byta, sälja etc. med varandra på era träffar etc. så skicka pm istället. Det gör vi på Zoopetvästträffarna
              Det kan man tycka vad man vill om och oavsett om man nu tycker att reglerna är omöjliga, felaktiga, korkade, idiotiska..... så får man faktiskt leva med dom om man vill vara aktiv här.
              Anser man sig inte stå ut med dom så återstår bara att starta ett eget forum eller delta i ett annat forum som man tycker bättre överenstämmer med ens egna åsikter. Att istället vräka ur sig otidligheter här är fullkomligt oaceptabelt - sluta med det annars kommer tråden att låsas.

              Samma regler gäller för alla - så hittar ni annonser i andra forumtrådar är det bara att anmäla dom till mig.

              Men Kjell, nu raderade du väl ett inlägg av mig, som inte bröt mot dina uppställda forumsregler?
              Jag resonerade om dina regler och ifrågasatte vad som var tillåtet eller inte. Varför deletade du det?
              Jag kan inte låta bli att fundera på frågan;

              "Vad är du för en människa egentligen?"

              .....en som verkligen undrar vad du håller på med...........
              Senast redigerad av Gäst; 28 January 2007, 01:56.

              Kommentar

              • HazelCR

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Vi har regler om att annonsering inte är tillåten i forumet. Vill ni byta, sälja etc. med varandra på era träffar etc. så skicka pm istället. Det gör vi på Zoopetvästträffarna
                Det kan man tycka vad man vill om och oavsett om man nu tycker att reglerna är omöjliga, felaktiga, korkade, idiotiska..... så får man faktiskt leva med dom om man vill vara aktiv här.
                Anser man sig inte stå ut med dom så återstår bara att starta ett eget forum eller delta i ett annat forum som man tycker bättre överenstämmer med ens egna åsikter. Att istället vräka ur sig otidligheter här är fullkomligt oaceptabelt - sluta med det annars kommer tråden att låsas.

                Samma regler gäller för alla - så hittar ni annonser i andra forumtrådar är det bara att anmäla dom till mig.
                Starta ett eget forum drar du till med lite nu och då. Jamen, vad tusan dum vore vi väl om vi inte nyttjade ditt forum. Det är ju gratis.
                Ibland skriver du att du inte gillar att icke goldmedlemmar har synpunkter på zoopet. Att de skulle hålla klaffen helt enkelt.
                Men betänk att det finns de som tycker att det är lika befängt att starta ett forum på webben och sedan inte tro att folk kommer att skriva i det, positivt som negativt, guldmedlem eller inte.
                Näe, det får du nog tåla. Och gör du inte det så ................jag vet inte vad.

                Jag släpper detta i denna tråd, men .....det finns en ny att titta på under zoopet-frågor.
                Senast redigerad av Gäst; 28 January 2007, 08:59.

                Kommentar

                • HazelCR

                  För er som var med igår så räknade jag in 13 stycken. 14 stycken om vi skall räkna med Lill-Erik. En åldersspridning från noll-åring till gubbe 50- och däremellan högstadieungdomar och en gymnasiungdom.

                  Men vet ni vad? Vi hade kunnat vara ännu fler, om inte några hade haft förhinder av olika slag. Det fanns åtminstone 5-10 till på g.

                  För er som inte var där kan jag berätta att vi pratade som vanligt om;

                  att starta en riktig förening eller inte,
                  få igång en egen websida igen,
                  diskuterade intrsesset om att hyra en gemensam lokal.

                  Till den första punkten fann vi att Henrik är eldsjälen.
                  Till den andra punkten fann vi ingen eldsjäl, däremot att kunnandet finns inom gruppen, främst hos Anders, Jimmy och Mattias.
                  Till den tredje punkten fann vi eldsjälen Sölve , tätt följd av Mattias.

                  Å herrejävlar vad många fullplockade diskmaskiner ja måste köra idag. Å handdisk, plocka in i skåpen m.m. Stön och Puh! Inte nalle.
                  Det är tur att ett år är långt.
                  Senast redigerad av Gäst; 28 January 2007, 09:13.

                  Kommentar

                  • sockerconny
                    • October 2004
                    • 2349

                    Förutom 6-årskalas, så var det min förkylning som fällde avgörandet att inte göra ett sent gästspel hos HazelCR. Istället för pizza och en kall (och kanske man hade kunnat snika åt sig en San Fransisco av Henrik?), så nöjde jag mig med Ipren, feberfrossa och Dirty Harry på Canal Plus.

                    Ang. punkt 3: Kan vi inte göra om Sölves friggebod till en gemensam lokal då? Sist jag var där så var det väl bara ca. 50% av lokalen som var utnyttjad till akvaristiska utsvävningar.

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Jag har i alla fall större ambitioner än min lilla bod.En lokal på ca 30kvm tror jag skulle fungera bra?

                      Kommentar

                      • zorox
                        • November 2005
                        • 144

                        Ursprungligen postat av HazelCR
                        För er som var med igår så räknade jag in 13 stycken. 14 stycken om vi skall räkna med Lill-Erik. En åldersspridning från noll-åring till gubbe 50- och däremellan högstadieungdomar och en gymnasiungdom.

                        Men vet ni vad? Vi hade kunnat vara ännu fler, om inte några hade haft förhinder av olika slag. Det fanns åtminstone 5-10 till på g.

                        För er som inte var där kan jag berätta att vi pratade som vanligt om;

                        att starta en riktig förening eller inte,
                        få igång en egen websida igen,
                        diskuterade intrsesset om att hyra en gemensam lokal.

                        Till den första punkten fann vi att Henrik är eldsjälen.
                        Till den andra punkten fann vi ingen eldsjäl, däremot att kunnandet finns inom gruppen, främst hos Anders, Jimmy och Mattias.
                        Till den tredje punkten fann vi eldsjälen Sölve , tätt följd av Mattias.

                        Å herrejävlar vad många fullplockade diskmaskiner ja måste köra idag. Å handdisk, plocka in i skåpen m.m. Stön och Puh! Inte nalle.
                        Det är tur att ett år är långt.


                        Sen pratade vi ju lite grann om de var ngr som var sugen att ta jimmys minibuss och dra ner till stockholm/uppsala och köpa och kika på lite fisk..
                        646 liters kar på G

                        Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                        Kommentar

                        • IaMtHeJoKe
                          • November 2005
                          • 416

                          Tack för en trevlig kväll igår då !

                          Kommentar

                          • Cargis
                            • April 2005
                            • 72

                            Go HazelCR! Håller på dig.
                            Snygg tråd du har skapat...
                            "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                            Nalle Puh

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Uppenbarligen så tycker ni det är förbannat kul att överträda annonsreglerna trots att ni vet att det är emot reglerna (har just raderat en annons till där personen ifråga försökte vara ironisk mot förbudet).


                              Om någon lägger in en annons till så kommer dels den som lägger in den att bli avstängd och sedan kommer jag dessutom att låsa tråden.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • HazelCR

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Uppenbarligen så tycker ni det är förbannat kul att överträda annonsreglerna trots att ni vet att det är emot reglerna (har just raderat en annons till där personen ifråga försökte vara ironisk mot förbudet).


                                Om någon lägger in en annons till så kommer dels den som lägger in den att bli avstängd och sedan kommer jag dessutom att låsa tråden.
                                Men Kjell, vad är det som gör att du hotar med kollektiva bestraffningar?
                                Jag anser att du skall sansa dig. Skriv till de som överträder och inte till alla som någon gång skrivit i denna tråd.
                                Näe, det här var inte ett bra inlägg, Kjell.

                                Förstår du inte, att du retat upp en hel del personer som brukar skriva i denna tråd genom att iaf i mitt tycke raderat mer än vad du borde ha gjort?
                                Om du vore en riktigt god moderator, så skulle du istället be om ursäkt för att du var lite för nitiskt med ditt raderande av mitt och Jacksons första inlägg i ett tidigt skede.
                                Lite ödmjukhet från moderatorns sida då, skulle inte ha utlöst dessa skriverier.
                                Senast redigerad av Gäst; 29 January 2007, 05:26.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...