BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don
    • October 2004
    • 270

    Sala

    På lördag åker jag, Sölve och Jocke till Sala. För den som vill följa med kontakta mig omgående. Det kommer troligen en bil från söderhamn som också följer med. Vi åker till AquaTropic som är en butik i Sala där skall dom ha fina könsmogna fiskar, vissa vildfångade. Allt från Malawi till sällskapsfisk skall finnas. Vi åker ca kl 09:00 på lördag morgon beräknar vara hemma senast 16:00.

    Mvh Henrik
    073-0263910

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      ja idag har man fyndat på Aquatropic i Sala.Ni som inte följde med för skylla er själv.Det var intressant med mycket fisk att välja på.

      Kommentar

      • IaMtHeJoKe
        • November 2005
        • 416

        Jo jag tycker att jag fyndade med Bra läsning Och snygga fiskar. Men nu ska vi inte säga för mycket så kanske dom andra blir nyfikna och följer med nästa gång

        Kommentar

        • Don
          • October 2004
          • 270

          Sarf

          Som sagt Sala var en trevlig resa. En hel del fisk och bra priser.

          Nu finns det Sarf aktuellt att hämta hos mig.

          //Henrik

          Kommentar

          • IaMtHeJoKe
            • November 2005
            • 416

            Ursprungligen postat av Don
            Som sagt Sala var en trevlig resa. En hel del fisk och bra priser.

            Nu finns det Sarf aktuellt att hämta hos mig.

            //Henrik
            Ja äntligen!

            Kommentar

            • Dango
              • October 2006
              • 100

              Zoo på nygatan.

              Hej.
              Har sett att det har öppnat ett zoo på nygatan i gävle.
              Eller har det varit öppet länge?
              Nån som vet om dom har akvarie grejor?
              /Dango

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Ursprungligen postat av Dango
                Hej.
                Har sett att det har öppnat ett zoo på nygatan i gävle.
                Eller har det varit öppet länge?
                Nån som vet om dom har akvarie grejor?
                /Dango
                Det är gammla Djurmagasinet som nu är Gävleborgs zoologiska tror jag det blev.Ja, det finns akvarie grejer där.

                Kommentar

                • Dango
                  • October 2006
                  • 100

                  är det nått bra där då?
                  billigt?
                  eller är det söders som gäller på allt i gävle?

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Ursprungligen postat av Dango
                    är det nått bra där då?
                    billigt?
                    eller är det söders som gäller på allt i gävle?
                    Frågar du mig så är det Söders som gäller. Gävleborgs zoologiska har väldigt begränsat fiskutbud.Men hur de är i övrigt vet jag ej.

                    Kommentar

                    • CeciliaW
                      • January 2008
                      • 71

                      Hallå på er Gävlebor... här kommer en fd Gävlebo men numera Södra-Hälsinglands-bo och säger hej! Kommer hålla lite utkik här i tråden så jag ser vad som är på gång hos mina "södra" grannar - kommer gärna ner och köper fisk till exempel

                      Hälsningar
                      Cecilia

                      Kommentar

                      • Dango
                        • October 2006
                        • 100

                        Djuraffär.

                        Tjena,
                        Såg i tidningen för ett tag sen att djurkompaniet ska öppna i "nya köpis".
                        Nån som vet nått om dom?
                        Har dom funnits i Gävle med omnejd tidigare?

                        /Dango

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          • April 2005
                          • 1061

                          Ursprungligen postat av CeciliaW
                          Hallå på er Gävlebor... här kommer en fd Gävlebo men numera Södra-Hälsinglands-bo och säger hej! Kommer hålla lite utkik här i tråden så jag ser vad som är på gång hos mina "södra" grannar - kommer gärna ner och köper fisk till exempel

                          Hälsningar
                          Cecilia
                          Hej på dig Cecilia, jag är en fd Hälsinge-bo men nu en Gävle-bo. Kom gärna på en akvarieträff och träffa oss andra akvarister från trakten.

                          Kommentar

                          • Azhag
                            • February 2006
                            • 32

                            Hur ligger det till med denna Gävle-gren av akvariehobbyn? Är den döende eller vid full blom? Jag ska ialf dra igång ett projekt snart (1000-liters klassen) och tänkte kolla om det är någon här som kanske har tips på vart man får tag på akvarium i den klassen till en rimlig penning? -Azhag

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              Ursprungligen postat av Azhag
                              Hur ligger det till med denna Gävle-gren av akvariehobbyn? Är den döende eller vid full blom? Jag ska ialf dra igång ett projekt snart (1000-liters klassen) och tänkte kolla om det är någon här som kanske har tips på vart man får tag på akvarium i den klassen till en rimlig penning? -Azhag
                              Akvariehobbyn är på väg att dö ut i Gävle som det ser ut?
                              Kolla på blocket efter annonser eller ciklidsällskapet.

                              Kommentar

                              • HazelCR

                                Ursprungligen postat av Azhag
                                Hur ligger det till med denna Gävle-gren av akvariehobbyn? Är den döende eller vid full blom? Jag ska ialf dra igång ett projekt snart (1000-liters klassen) och tänkte kolla om det är någon här som kanske har tips på vart man får tag på akvarium i den klassen till en rimlig penning? -Azhag

                                Bästa beskrivningen är väl, att vi är ett gäng som träffas då och då, över en kopp kaffe med dopp, och snackar fisk en stund. Vi varken växer eller minskar i antal, förutom ngn enstaka som flyttar från bygden.

                                Det som skull behövas för att få lite ny fart på akvariegänget och dess diskussioner, är nog några nya ansikten som är tuffa nog att slänga käft med oss.

                                Gärna akvarister med nya spännade projekt, som kan rycka med oss i planerings och nybyggnadstankar.

                                Nu får vi se, om detta kan låta bli att klassas som en annons.

                                I föreningen så finns det personer som är eller har goda kontakter med;

                                glasmästare
                                rörmokare
                                filtermaterialanskaffare
                                akvariebutiksinnehavare

                                I föreningen har vi också personer som har byggt en hel del egna akvarium, bakgrunder, autiobevattningssytem m.m.
                                Det finns alltså egen praktisk erfarenhet av en del saker, som ni bara har läst om på nätet.

                                När nästa fiskinbjudningsträff kommer, så möt upp!

                                PS Vi slänger eg, inte käft, utan diskuterar lugnt och sansat. Åldersmässigt är vi från 14 år till 50 år, övervägande pojkar/ män.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...