BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azhag
    • February 2006
    • 32

    Coolt. Jag har en del erfarenhet inom liknande områden, har byggt ett riktigt fett akvaterrarium med regnsystem bla... Men, nu ska jag ge mig i kast med Sydamerika, då i första hand växter och diskus (inte biotop, men attans vackert), i ett kar på minst 720 liter, men gärna upp mot 1000... Första gången med mettallhalogen och CO2, så all hjälp, även hantverk, välkomnas! Du kanske kan slänga iväg ett PM om du vill, så kanske vi kan snacka om saker som annars räknas som annonser? -Azhag

    Kommentar

    • HazelCR

      Mazzkot eller Mattias jag har försökt besvara dina mail genom att köra med "svara" men det fungerar inte. Zoppet sähger ogiltigt användarnamn.
      Har du bytt namn igår, är det därför det krånglar?

      Mitt råd blir iaf, behåll alla firrarna. Behåll till slut 1+2 eller 1+3 av dem.
      Goldengruppen kan du behåll alla av. Om du gör så kan du få plats med ännu en till liten mBuna t.ex. 1+2 av P. Saulosi eller annan liten art.

      Kommentar

      • IaMtHeJoKe
        • November 2005
        • 416

        Ursprungligen postat av HazelCR
        Åldersmässigt är vi från 14 år till 50 år, övervägande pojkar/ män.
        Fyllde faktisk 16 i tisdags !

        Kommentar

        • Azhag
          • February 2006
          • 32

          Haha

          Kommentar

          • N_a_N
            • October 2006
            • 88

            Halo gävle
            =)
            tha man is here =!)
            ghahahahah
            AZHAG
            Grrr

            Kommentar

            • Azhag
              • February 2006
              • 32

              Tjenare Zigenare! Long time no see... Ialf på forum.. =) Så, känner du nån glasmästare eller?
              Pussa familjen

              Kommentar

              • HazelCR

                Ursprungligen postat av IaMtHeJoKe
                Fyllde faktisk 16 i tisdags !
                Men du har kalsonger för 12-åringar, så du snittar på 14 år.

                Ska vi vara petnoga, så är ingen riktigt 50 år heller.
                Senast redigerad av Gäst; 20 February 2008, 03:57.

                Kommentar

                • HazelCR

                  Ursprungligen postat av Azhag
                  Tjenare Zigenare! Long time no see... Ialf på forum.. =) Så, känner du nån glasmästare eller?
                  Pussa familjen
                  Ta kontakt med JimmyA på zoonen. Han kan kanske hjälpa dig med glas.

                  Kommentar

                  • IaMtHeJoKe
                    • November 2005
                    • 416

                    Ursprungligen postat av HazelCR
                    Men du har kalsonger för 12-åringar, så du snittar på 14 år.

                    Ska vi vara petnoga, så är ingen riktigt 50 år heller.
                    Öhm, jaha hur kan du vara så säker på det då?

                    Kommentar

                    • HazelCR

                      Jag såg ett par som låg och skräpade på ditt rum, när vi bytte fisk med varann.

                      Kommentar

                      • Azhag
                        • February 2006
                        • 32

                        Hahaha! Fan va värt...

                        Kommentar

                        • Azhag
                          • February 2006
                          • 32

                          BTW, vad tror ni? Jag var sugen på Diskus till det tänkta akvariet jag ska införskaffa så småning om, men tror det kommer kräva för mycket av min tid. Så jag började fundera i banorna runt Apistogramma och dess jämnlikar. Det är ju väldigt vackra fiskar, och i ett kar på närmare 1000 liter så skulle man ju kunna slänga ner ett par stycken... Problemet är bara att jag en längre tid varit förälskad i A. Rivulatus, och att sådana bokstavligen skulle massakera varenda liten bit växtlighet i burken (kanske ska nämnas att jag ska köra CO2 och metallhalogen, så mycket växter)! Vad ska jag göra tycker ni? Ska jag inte ha växter och köra brutal-ciklid, eller ska jag skapa en mysig liten tillflyktsort med dvärgar och tetror?

                          Kommentar

                          • Josefine
                            • June 2005
                            • 164

                            Hej kul med lite nytt folk å nya ideer. Jag tycker du ska Apistogramma. mina absioluta favvisar. jätte vackra och roligt beteende.
                            vore ju så hila coolt att ha i ett 1000L.. skulle vara otroligt roligt att få se.
                            Min Zoon! http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=472551

                            Kommentar

                            • Azhag
                              • February 2006
                              • 32

                              Jao, tror det lutar åt Apistogramma. Blir nog mäktigt! Självklart ska du komma å kolla, men du får ge dig till tåls, ska skaffa burken först... =) Nä, saken är den att jag funderar på att köpa lägenhet, isåfall så flyttar jag innan jag slänger igång ett 1000-liters, drygt att ha det stå i tre veckor och sen plocka ner det igen... :P

                              Kommentar

                              • jackson
                                • September 2003
                                • 1242

                                Ordinarie årsmöte

                                Kommer att hållas hos Henrik den 18:e mars 2008.

                                Mer information på akvarieföreningens sida.

                                Sprid informationen och kom.
                                Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                                Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...