BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    Ursprungligen postat av Don
    Det brukar vara det mesta inom akvariehobbyn så som fisk, växter, tillbehör, böcker, värmare, pumpar. Brukar finnas det mesta.

    Är det någon som hänger med till auktionen så är det bara att höra av sig. Vi åker några stycken i allafall.

    Mvh Henrik
    Hur många är några?
    Är det en eller två bilar på gång?
    Hur många platser finns det över just nu?

    Jag har precis kommit hem efter en veckas semester. Jag har snorklat en del och bl.a. sett en bläckfisk. De rackarna är svåra att få se ute i det fria. Det var andra gången i livet jag gjorde det.
    Hursomhelst, så har jag missat ev. diskussioner om samåkning till Bollmora.

    Billtullar, är det sådant att tänka på också?


    Jag hoppar över Bollmoratrippen i år.
    Men ni som ska åka, kanske kan ta kontakt med Jim,(http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1007439 ), om ni har ngn plats över eller hur ni vill göra med "bilandet".

    Att jag hoppar över turen beror dels på att jag vill slippa en lång resdag dels att jag inte har ngt att försälja, ej heller plats för nyinköp i dagsläget.
    Senast redigerad av Gäst; 27 September 2007, 20:25.

    Kommentar

    • Don
      • October 2004
      • 270

      Dåså i morgon åker vi till Bollmora auktionen bilen åker från gävle vid 8:30 i morgon bitti. Vi hoppas på fynd så vi kan fylla upp våra nya akvarium.

      //Henrik

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Hej gott folk!!

        Vilken resa det blev!!

        Avfärd 08:30 södag 30/9-07.
        Jag var jätte sjuk hela resan, snorig och dåsig. Tack vare den underbara uppfinningen gps så var det inga problem att hitta till auktionen såvida man inte knappar in fel adress, såklart hade jag gjort det eller det var rätt adress men till stockholm istället för Tyresö. Så efter en liten felkörning knappade vi bara in att vi skule till tyresö istället. Vi var ändå inte så fel ute bara en kvart därifrån så det var skönt. När vi väl anlände ca 10:50 träffade vi på Lennart Växlade några ord sen gick vi in och kikade på borden, OJ vad med poster det var fisk proppfullt på borden. Det fanns allt från akvarium, pumpar, värmare, böcker, lysramper, mat, växter, fisk, och inredning. Priserna var ganska bra vissa billiga vissa drog iväg; diskus ca 5 st för runt 400-500 kr (Billig) men sen kom det en stor fin som gick bara den för drygt 500 kr. Akvariumena var riktigt billiga komplett för 150 kr. Ett gick för ca 60 kr snorbilligt. Räkor verkar poppulärt black crystal gick för 380 kr för 5 st. Jossan fyndade en lysramp för 20 spänn hur billigt som helst.

        Blev ni nöjda med fynden ni inhandlade på auktionen? Själv blev jag jätte nöjd med mina fynd som blev Jätte vallisineria och vanlig, Japanblå guppy samt några röda svärdbärare.

        //Henrik

        Kommentar

        • IaMtHeJoKe
          • November 2005
          • 416

          Oj oj! nu var det länge sen jag satt vid datan.
          Resan var kul.. tråkigt att det inte fanns lite mer udda fiskar bara.. annars var det bra
          SKa snart fixa tråden henrik

          Hej hopp och kopp kopp

          Kommentar

          • Josefine
            • June 2005
            • 164

            Äre inte dax för en träff snart? Med lite kaffe å bullar hos någon?
            Min Zoon! http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=472551

            Kommentar

            • Cargis
              • April 2005
              • 72

              Börjar att bli dags för pizza och årsmöte?
              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
              Nalle Puh

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Ursprungligen postat av Cargis
                Börjar att bli dags för pizza och årsmöte?
                Ja, jag har också slut på öl nu

                Kommentar

                • rent vatten
                  • April 2005
                  • 1061

                  Ursprungligen postat av Josefine
                  Äre inte dax för en träff snart? Med lite kaffe å bullar hos någon?
                  Jag kan ha en träff i morgon kväll kl 20,00 så både du Jossan och de andra som är intresserade får se mina fiskar+ plus att vi kan dricka kaffe med bulle.

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Men jag vill ha svar senast kl 16,00 i morgon om hur många som tänker komma.

                    Kommentar

                    • Josefine
                      • June 2005
                      • 164

                      Åhh vad kul, jag kommer! men jag vet inte riktigt vart din lokal ligger.. Kan man få en liten beskrivning?
                      Min Zoon! http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=472551

                      Kommentar

                      • rent vatten
                        • April 2005
                        • 1061

                        Ursprungligen postat av Josefine
                        Åhh vad kul, jag kommer! men jag vet inte riktigt vart din lokal ligger.. Kan man få en liten beskrivning?
                        Det är inte så långt, men jag kan hämta dig så vet du till nästa gång.Annars så ligger det på industrivägen mellan Sollbergs korv och Dollar store.

                        Kommentar

                        • Plupp
                          • January 2005
                          • 94

                          Ursprungligen postat av rent vatten
                          Jag kan ha en träff i morgon kväll kl 20,00 så både du Jossan och de andra som är intresserade får se mina fiskar+ plus att vi kan dricka kaffe med bulle.
                          Hallå
                          Hade gärna kommit till träffen om jag hade bott kvar i Gävle.
                          Hoppas ni får en trevlig träff och att ni mår bra.

                          /M
                          /M
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=286864

                          Kommentar

                          • IaMtHeJoKe
                            • November 2005
                            • 416

                            Jag vill gärna komma, vet inte vart du har lokalen men kan nog hitta dit på ett eller annat sett, ska prata med Henrik, om han åker dit så kanske jag kan följa med han

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              Lokalen ligger i källaren på Fraktcentralen, på industrigatan.
                              Senast redigerad av rent vatten; 01 November 2007, 16:01.

                              Kommentar

                              • HazelCR

                                Kolla in TEGEs vinnade bild i Oktobers fototävling på ncs.
                                Vilken läcker bild!
                                Frontosor nästa, eller vad säger ni?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...