BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don
    • October 2004
    • 270

    Hej gott folk nu var det ett tag sen man var inne här, har varit på semester skönt att vara hemma igen. Var det någon som var sugen att åka till stockholm så bär det i väg nu på fredag i allafall. Meddela mig här så vi kan planera hur vi ska lägga upp det, kanske om vi inte blir för många, så kan vi till och med övernatta en natt där eller så åker vi bara över dagen. Det är som vi kommer överrens om...

    Mvh Henrik

    Kommentar

    • IaMtHeJoKe
      • November 2005
      • 416

      Jag är på !
      Det är okej med mina föräldrar med övernattning
      Kanske skulle ha ett litet möte innan så man kan planera så ist ?
      Kan nog fixa ett här hemma isf


      Äntligen 2000 inlägg !
      och det var jag som gjorde det

      Kommentar

      • sockerconny
        • October 2004
        • 2349

        Ursprungligen postat av IaMtHeJoKe
        Äntligen 2000 inlägg !
        och det var jag som gjorde det
        Man undrar ju bara när/om det kommer en liten radering av inlägg?
        Ropa inte hej...

        --> <--

        Kommentar

        • IaMtHeJoKe
          • November 2005
          • 416

          hehe.. som förra gången eller ? :P

          Kommentar

          • IaMtHeJoKe
            • November 2005
            • 416

            Nej va taskigt ! säkert du som gjorde de oxå ! :@

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              Och snart kommer mitt inlägg att vara det 2000e

              Vad jag vet är det bara två st som kan radera inlägg här, och Kjell är en av dem. Och ni kan ju gissa vad jag tycker om det.
              Senast redigerad av jackson; 14 August 2007, 23:11.
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              • sockerconny
                • October 2004
                • 2349

                Hoppsan, det känns som om jag med mitt inlägg ovan la bränsle på en eld som inte var meningen att blossa upp igen....

                Nåja, ska göra ett försök att undvika en fortsatt diskussion i ett ointressant, och redan utagerat ämne:
                • Det var inte jag som raderade inläggen.
                • Det var inte Kjell som raderade inläggen.
                Någonting som däremot alla kan göra, är att radera sina egna inlägg.
                Även du Jackson.

                ....nog om detta.
                Och jag hoppas (och tror) att den person som min - smiley var tillägnad fattar att jag skämtar, och med detta så avslutas den diskussionen.

                Därmed basta.

                //Klavertrampar-sockerconny

                Kommentar

                • IaMtHeJoKe
                  • November 2005
                  • 416


                  Kommentar

                  • Don
                    • October 2004
                    • 270

                    Imorgon åker vi till stockholm vi blir två bilar som åker.

                    Nu är det dags att dra i gång när höstvädret börjar krypa närmare. Så nu på tisdag kommer v i att ha ett erbjudande med 20% rabatt på djurmagasinet i valbo. Med början kl 19:00. Sedan åker vi till närmaste pizzeria och tar en matbit tillsammans. Det kommer även en bil full med akvarister från Söderhamn. Välkommmen på tisdag till Valbo för att fynda.

                    Mvh Henrik

                    Kommentar

                    • HazelCR

                      Allas vår Don , Don H Corleone, har ju efterlyst lite mer aktivitet i denna tråd.
                      Jag kan bidraga med att jag tittade efter Mysis vid badplatsen Rullsand/Brämsand för någon vecka sedan med nada som resultat.
                      Vi måste alltså komma på en annan plats att fånga Mysis på. Badplatsen Sikvik kan vara värd att kolla upp. Är det någon av er som hittar ett riktigt kanonställe, så kan jag förmodligen låna ihop en hel del håvar etc från Vasaskolan. ( Jag har varit i kontakt med Bi. inst. och fått ett muntligt ja, redan innan sommarlovet. Det Ja:et, måste väl gälla livslångt? )

                      Tisdagsträffen uteblir jag ifrån. Vår Don H väljer så "dumma" dagar för mig och min familj. Pizza äter jag helst hemma.

                      Nytt på akvariefronten är, att jag har införskaffat ett fåtal räkor, några SA och CA. Ciklider är de två sistnämnda. Jag har emellertid ont om plats i mina kar som vanligt, så jag får se vad jag ska behålla och inte.
                      Jag gjorde ett försök att inhandla JULA-hyllor. Sådana som jag gillar, men de var slut både i Uppsala och Västerås. Förbannad otur och dessutom blir jag förbannad iom att JULA annonserar om extrapris just nu på Hyllan via webben.
                      Resultat av all bilåka blev alltså inga nya hyllor att ställa nya kar på, så platsbristen kvarstår.
                      Senast redigerad av Gäst; 20 August 2007, 16:22.

                      Kommentar

                      • sockerconny
                        • October 2004
                        • 2349

                        Ursprungligen postat av Don
                        Så nu på tisdag kommer v i att ha ett erbjudande med 20% rabatt på djurmagasinet i valbo. Med början kl 19:00. Sedan åker vi till närmaste pizzeria och tar en matbit tillsammans.
                        Ursprungligen postat av HazelCR
                        Allas vår Don , Don H Corleone, har ju efterlyst lite mer aktivitet i denna tråd.
                        Tisdagsträffen uteblir jag ifrån.
                        Pizza äter jag helst hemma.
                        What the heck, jag borde väl kunna göra ett inlägg åtminstone en gång i halvåret med något akvaristiskt innehåll, eller hur?

                        Tja, vad kan jag säga? Akvaristintresset ligger på "botten" just nu.
                        Trots att "orsaken-i-min-signatur" har avtagit markant, så har inte intresset ökat.
                        En anledning är väl att jag numera har en annan "hobby" som känns viktigare, nämligen fotbolls-tränare för "små-folket". (Ni vet den där anledningen till att jag sällan kommer på träffar..)

                        However:
                        Eventuellt så kanske jag tömmer burkarna snart och säljer skiten.
                        Förmodligen blir det nåt SA-sällskaps-hopplock.
                        ...känns ju iofs surt att göra sig av med praktbotiorna!


                        Ang. Tisdag så säger jag: "Eventuellt infinner jag mig / Vi får se."
                        (Det är åtminstone inga fotbollsträningar då!)


                        Och ja, jag äter oxå helst pizza hos Gee, trots att man får ont i huvudet av pizzan dagen efter. Det måste vara nåt med fyllningen?!

                        Med hopp om en snar, hett efterlängtad vinst för Man Utd i Premier League!!
                        /SockerSötaSockerConny

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          • April 2005
                          • 1061

                          Jag kan nog inte heller komma till Valbo.Bilen är trasigt och cyckeln också, för den delen.

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            Ursprungligen postat av sockerconny
                            Den heter Djurmagazinet. Ännu en hamster-vovve-kanin-katt-affär!!!!
                            Å andra sidan så spelar det ingen roll, då det verkligen var på tiden att det öppnade ett zoo på Köpis igen!!! Dessutom så är det hyfsade priser på både en del fisk och tillbehör, typ mat och värmare....

                            Vi kan väl backa lite i tråden, där hittade jag detta.
                            Å Djurmagasinet som för tillfället har annonser om den vackra Plecon för bara 19 kr. Bra pris: Ja, men sedan då? De lurar förmodligen på en hel mängd oerfarna akvarister en eller tre potentiella halvmetersmalar, som ganska snabbt växer sig för stora för hemakvarium.

                            Det är ju inte alla som har kar som Don H Corleone eller Uffe?

                            Morgonsur, va vem jag?

                            Ska ni verkligen besöka just DEN butiken/Butikskedjan ikväll?

                            Kommentar

                            • jackson
                              • September 2003
                              • 1242

                              Jo, jag tänker det. Det går en bil från Gävle centrala delar (närmare bestämt kaplansgatan, men det är förhandlingsbart via 0706537711 efter 17:30) vid 18:30.

                              Tänkte ta och inhandla några billiga fiskar och informera om att fiskarna skall bli så stora, om man inte missköter dem. Och att växter behöver ljus och gödning för att överleva

                              Några förslag på fast mötestid under höst och vår?
                              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                              Kommentar

                              • IaMtHeJoKe
                                • November 2005
                                • 416

                                jag tycker det blev en lyckad träff !

                                Bra priser + roligt folk är inte helt fel... inte maten heller
                                Fast colan var ju godast eller hur henrik ?

                                Det blev några ändringar på deras skyltar iaf
                                längtar redan tills vi ska åka till auktionen

                                Hade gött

                                Kommentar

                                Arbetssätt...