BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tege
    • October 2006
    • 70

    Ursprungligen postat av rent vatten
    Vi har årsmöte, och då förs det protokoll.Det vill säga årsberättelse.
    Vad du skulle tjäna? Du får SARF bladet och 10% rabatt i våra lokala zooaffärer när du handlar, och förhoppningsvis lite utbyte med andra akvarister som har samma intresse.
    Dom där 10% hos våra lokala zoohandlare vad är dom värd egentligen, dom gånger jag handlar blir det oftast i en butik som ligger på söder i stan, Där får man jättebra rabatt och blir lika glad varje gång man besökt.
    Som du vet är jag även medlem i NCS, deras företagsrabatter är toppen tycker jag, beställde mer Astaxantin från Linkan med rabatt därifrån idag. Behöver du mer kan vi dela på påsen. (Troffar så nu är det räkmix som gäller )

    Utbyte med andra akvarister verkar trevligt, sånt finns det massor av på forum tex Zoopet.se eller ciklid.se

    Ja jag förstår faktiskt inte varför jag ska betala en medlemsavgift till. Ordna resor och besöka zohandlare/klubbar och vad det nu kan vara kan man ju faktiskt göra ändå.

    Lite dumdryg är jag kanske, men är det något som blivit bättre sen själva föreningen blev till, fungerade det inte innan?

    Medlem i Bostadssamfäldighet, villaförening, båtklubb, jaktklubb, fotoklubb, vägförening, NCS, Zoopet, Troligen glömt någon eller flera.

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      "Utbyte med andra akvarister verkar trevligt, sånt finns det massor av på forum tex Zoopet.se eller ciklid.se"

      Jodå, men jag tycker att det alltid är roligare att diskutera öga mot öga istället för att göra det igenom ett forum.
      Senast redigerad av rent vatten; 14 May 2008, 16:33.

      Kommentar

      • Tege
        • October 2006
        • 70

        Ursprungligen postat av rent vatten
        "Utbyte med andra akvarister verkar trevligt, sånt finns det massor av på forum tex Zoopet.se eller ciklid.se"

        Jodå, men jag tycker att det alltid är roligare att diskutera öga mot öga istället för att göra det igenom ett forum.
        Klart det är trevligt att träffas o snacka med andra om sin hobby, men ska man måsta betala medlemsavgift för det?

        Det känns ungefär lika fånigt o svenskt som att åka på Chartersemester.

        Kommentar

        • rent vatten
          • April 2005
          • 1061

          Ursprungligen postat av Tege
          Klart det är trevligt att träffas o snacka med andra om sin hobby, men ska man måsta betala medlemsavgift för det?

          Det känns ungefär lika fånigt o svenskt som att åka på Chartersemester.
          Nu är ju medlemsavgiften bara 100kr/år , och dem får man igen på ett år om man handlar för 1000kr i den lokala zooaffären med de 10% man har i rabatt.

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061

            Eftersom ingen är intresserad av en förening, så kommer vi att lägga ner den vid årsslutet,troligtvis?

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              Ursprungligen postat av rent vatten
              Eftersom ingen är intresserad av en förening, så kommer vi att lägga ner den vid årsslutet,troligtvis?
              Jo, det verkar inte bättre än så. Det var rätt många som var intresserade av en förening i Gävle. Men när den väl startade, så försvann de flersta, i vart fall så har det inte varit så många i medlemsrullarna.

              Nu verkar det mest vara en ursäkt för att kunna gnälla på något, istället för att gå med och göra någon skillnade. Med uttalande typ "det klarar jag bättre själva" samt andra tyckande.

              Som jag skrivit, jag är inte med i föreningen för att vara en måltavla för sådant eller för att utöva någon sorts maktbegär.

              Så tack för allt "stöd".

              (Det är mina åsikter och inte föreningens, bara för att klarlägga det)

              Det finns naturligtvis några som har hängt med på arrangemang, och de skall ha tack för att de gör det. Det gör det värt att åka. Och jag är övertygad om att många av dem, mig inräknat, inte har åkt på dessa arrangemang eller träffar utan föreningen. Detta även om några här tycker att "ensam är stark" och inte kan motivera en medlemsavgift på 100 sek per år för en tidskrift från SARF, rabbater och gemensamma resor.
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              • Tege
                • October 2006
                • 70

                Ursprungligen postat av rent vatten
                Eftersom ingen är intresserad av en förening, så kommer vi att lägga ner den vid årsslutet,troligtvis?
                Och jag som nästan tänkte betala den där satans hundringen bara för den goda viljans skull och därmed få vara med och stödja lite. Jag får väl vända mig till Uppsala istället, jag är ju faktiskt upplänning numera.

                Varför får ni inga medlemmar då? Vet folk att ni finns, har det varit några hemma hos reportage i någon lokaltidning med bilder på era fina akvarium, Finns det någon medlems presentation på eran webbsida med en snygg styrelse och välskötta akvarium. Finns det reklam för eran förening hos alla lokala zoohandlare.

                Jag kanske är helt ute och cyklar och har missat allt. Men tycker att ni verkar ge upp lite väl snabbt. Gör lite reklam för verksamheten........

                Kommentar

                • jackson
                  • September 2003
                  • 1242

                  Det är ju ett problem, att många "tänker nästan stödja" istf att gå till handling.
                  Sedan vore det roligare att sitta i styrelsen om det vore några medlemmar utanför styrelsen som gick på årsmöten, så att det blev något mer än en grupp av närmast sörjande (styrelsen). Det skulle ju ge legitimitet till att ha en förening, eller hur...

                  Men om inga fler än närmast sörjande dyker upp, så har i vart fall jag lite problem att motivera föreningens existens. Speciellt som det kommer kritik från andra som inte ens är närvarande i någon av föreningens aktiviteter. Då blir jag sur, och då kommer dessa tankar.

                  Men när det kommer medlemmar som deltar i aktiviteterna, så känns det ju definitivt motiverat. Speciellt när det är yngre medlemmar som, till skillnad från andra här i forumet, inte har lätt att ta sig till Uppsala eller Västerås. Så det är både upp och ned med att sitta i styrelsen.
                  Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                  Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Om det är någon som vill ha en akvarieträff inom snar framtid så kan jag fixa det.Antingen så besöker vi min lokal och tar en öl- kväll, eller så är vi mer seriös och åker till aquatropic i Sala? Svar och önskemål önskas snarast.

                    Kommentar

                    • IaMtHeJoKe
                      • November 2005
                      • 416

                      Ursprungligen postat av rent vatten
                      Om det är någon som vill ha en akvarieträff inom snar framtid så kan jag fixa det.Antingen så besöker vi min lokal och tar en öl- kväll, eller så är vi mer seriös och åker till aquatropic i Sala? Svar och önskemål önskas snarast.
                      Jag kan tänka mig det, dock inte med öl men har ganska fullt upp, så när datumet är bestämt så får vi se om jag kan

                      Kommentar

                      • rent vatten
                        • April 2005
                        • 1061

                        Säg ett datum ni som vill, så fixar vi en träff.

                        Kommentar

                        • IaMtHeJoKe
                          • November 2005
                          • 416

                          Lördagen den 14:e? Kanske grilla lite...

                          Kommentar

                          • Don
                            • October 2004
                            • 270

                            Japp lördagen passar bra för mig.

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              Ursprungligen postat av IaMtHeJoKe
                              Lördagen den 14:e? Kanske grilla lite...
                              Vill ni bara ha roligt och grilla, eller en riktig träff?

                              Kommentar

                              • IaMtHeJoKe
                                • November 2005
                                • 416

                                Ursprungligen postat av rent vatten
                                Vill ni bara ha roligt och grilla, eller en riktig träff?
                                Man kan grilla, ha roligt och samtidigt ha en riktig träff. annars kan man ju ha en "riktig" träff först och sedan grilla/äta. (nån som fattar hur jag menar )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...