BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Natalia
    • August 2008
    • 30

    Ursprungligen postat av slusken
    Hej Natalia! Välkommen hit föresten!
    Vad det gäller priser på fisk hos dom olika djuraffärerna så tycker jag att de ligger ganska lika. Själv tycker jag nog bäst om att handla på Söders Zoo i Gävle när jag vill ha något. Jag tycker att ag har fått bäst service där och är det något speciellt man vill ha som dom inte har hemma för tillfället brukar de inte vara omöjliga med att skaffa hem det.
    Annars råder jag dig till att åka runt på de som finns och bilda dig en uppfattning själv. Alla har olika tycke och smak så att bilda sig en egen uppfattning är alltid bäst.

    // Jim!

    Hej Jim!
    Tackar tackar. Var faktiskt på Söders Zoo idag och införskaffade mig en del fisk. Håller med dig om att det var bra service, och dom fick inte en nybörjare att känna sig dum heller Dom känns också väldigt seriösa och inte som en viss annan affär i Gävle-området som jag besökt. Där fick man känslan av att dom bara ville bli av med det dom hade.

    Kommentar

    • IaMtHeJoKe
      • November 2005
      • 416

      Ursprungligen postat av Natalia
      Dom känns också väldigt seriösa och inte som en viss annan affär i Gävle-området som jag besökt. Där fick man känslan av att dom bara ville bli av med det dom hade.
      Förstår precis vad du menar :P

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Här är några auktioner som jag troligen kommer att åka på.

        2008-09-27
        Auktion
        Västra Aros Akvarieförening

        Program: VAAF (Västra aros akvarieförening) anordnar sin tredje auktion.
        Tid: 27 september 2008
        Mer information på www.vaaf.se


        2008-09-27
        Storauktion
        Arrangör: Bollmora Akvarieklubb

        Tid: 27:e sept OBS-lördag. Auktionen startar 12:00. Inlämning av gods mellan 10:00 och 11:30
        Program: Storauktion Bollis. Förbokning sker på hemsidan
        Plats: Klubbblokalen Nyboda Skola Tyresö
        Mer info finns på www.bollmoraakvarieklubb.org


        2009-02-28
        Storauktion
        Arrangör: Bollmora Akvarieklubb

        Tid: 28:e februari OBS-lördag. Auktionen startar 12:00. Inlämning av gods mellan 10:00 och 11:30
        Program: Storauktion Bollis. Förbokning sker på hemsidan
        Plats: Klubbblokalen Nyboda Skola Tyresö
        Mer info finns på www.bollmoraakvarieklubb.org

        //Henrik

        Kommentar

        • IaMtHeJoKe
          • November 2005
          • 416

          Ska du åka på två stycken samtidigt, eller är det en på kvällen?

          Kommentar

          • Don
            • October 2004
            • 270

            Svårt att hinna på båda såklart men jag kommer troligen att åka på någon av dom. Troligtvis blir det till västerås.

            Den tredje September är det akvarie träff i Söderhamn. Är det någon som vill hänga med så åker min bil hemifrån mig vid 18:00.

            Kommentar

            • IaMtHeJoKe
              • November 2005
              • 416

              jag känner att jag kan följa med tillvästerås, ta kort och så till hemsidan, men jag ska nog inte köpa något, eftersom jag ska göra om mitt stora akvarium till high-tech växtakvarium , men man vet ju aldrig vad man hittar där

              och jag tror jag kan följa med till söderhamn, bara de inte blir för sent

              Kommentar

              • slusken
                • March 2006
                • 149

                Ursprungligen postat av Natalia
                Hej Jim!
                Tackar tackar. Var faktiskt på Söders Zoo idag och införskaffade mig en del fisk. Håller med dig om att det var bra service, och dom fick inte en nybörjare att känna sig dum heller Dom känns också väldigt seriösa och inte som en viss annan affär i Gävle-området som jag besökt. Där fick man känslan av att dom bara ville bli av med det dom hade.

                Vad blev det för intressant att hiva ner i karet där hemma då?
                Fear no fish!

                Kommentar

                • Don
                  • October 2004
                  • 270

                  I morgon är det träff med Söderhamns akvarieklubb. Då åker vi till Söderhamn. Den som vill följa med kan åka med mig.


                  //Henrik

                  Kommentar

                  • jackson
                    • September 2003
                    • 1242

                    Kan tyvärr inte vara med. Är förkyld
                    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                    Kommentar

                    • Ostergren
                      • November 2005
                      • 15

                      Är det någon av er alla uvar som kör saltvatten? Köpte ett aquatic nature evolution som jag har saltvatten i och har fått upp intresset för detta med saltburkar.

                      /J

                      Kommentar

                      • jackson
                        • September 2003
                        • 1242

                        Ursprungligen postat av Ostergren
                        Är det någon av er alla uvar som kör saltvatten? Köpte ett aquatic nature evolution som jag har saltvatten i och har fått upp intresset för detta med saltburkar.
                        Vet inte om andra, men jag har det inte. Jag är lite "rädd" för kostnader etc. Men det kanske inte är helt motiverat. Skulle vara kul att få reda på lite mer om saltvatten.
                        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                        Kommentar

                        • Don
                          • October 2004
                          • 270

                          Jag startade precis ett salt akvarium på 450 liter. Plus sump på ca 200 liter.

                          Kommentar

                          • dansken
                            • May 2004
                            • 15

                            jag har hört att västerås har ställt in sin aktion...men om ni kommer till bollmora´s aktion den 27 sep kan ni fynda mycket kul...

                            Kommentar

                            • jackson
                              • September 2003
                              • 1242

                              Uppsala?

                              Jag har nu kontakt med folk i Uppsala. Så jag undrar hur många i föreningen som skulle kunna tänka sig att följa med ned dit till ett av deras medlemsmöten? Jag återkommer med tidpunkt senare.
                              Men intresseanmälan är inte bindande ännu
                              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                              Kommentar

                              • Don
                                • October 2004
                                • 270

                                Jag kan tänka mig hänga med till uppsala.

                                Snart är det auktion nån som vill med?

                                Tänkte också på en gång höra om det är någon som är intresserad av en akvarie träff inom kort. Jag tror att det är dags att besöka någon zoo butik. Som vi brukar göra. Finns det några förslag?

                                Mvh Henrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...