Motoro/ Leopoldi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    Hmm, även om svullnaden går över på några dagar så blir det sjukskrivning och inställda konserter... Menmen, någon kanske hinner odla fram gadd-lösa tills jag skaffar hus och kan bygga monsterakvarium!

    Kommentar

    • Tenkare
      • May 2005
      • 2519

      Risken att bli stungen är extremt liten. Bara man handskas rätt med dom.
      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


      Min zon Min Tenkare

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        finns tydligen dom som kan vara lite öma i år efteråt. troligt vis är det väll någon allergisk reaktion eller att den träffar någon nerv eller vad vet jag. Normalt går det väll över efter någon dag. Det första man ska göra är hur som helst spola under så varmt vatten man bara kan. Men tror att man ska ha extremt otur eller väldigt klumpig för att bli stucken av någon som går i ett akvarium och är van att man håller på lite i akvariet. Min har jag då inte sett några som helst tendenser på att den skulle vilja använda gadden ens när jag har flyttat den. Och inte heller när jag köpte henne och affärs innehavaren tryckte upp henne mot glaset då jag skulle se om det var en hona el hane gjorde hon något trots att hon fick en liten skada på svansen.

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          Man är ju försiktig. Men man ska inte släppa garden, har haft palmhuggormar för länge sedan. Blev aldrig biten. Man ska vara försiktig med djur som är giftiga.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • Guest

            Hej!

            Är ny här i tråden och kanske skall få en rocka såsmåningom....men saken är den att priset lät väldigt bra så är det nån som har hum om vad inköpspriserna i butik är alltså inte ut till kunden.

            Kommentar

            • Danne_K
              • February 2005
              • 1034

              Ursprungligen postat av Tenkare
              Man är ju försiktig. Men man ska inte släppa garden, har haft palmhuggormar för länge sedan. Blev aldrig biten. Man ska vara försiktig med djur som är giftiga.
              själv klart ska man vara med alla djur som är potentielt farliga.

              Kommentar

              • Danne_K
                • February 2005
                • 1034

                Ursprungligen postat av Lutt
                Hej!

                Är ny här i tråden och kanske skall få en rocka såsmåningom....men saken är den att priset lät väldigt bra så är det nån som har hum om vad inköpspriserna i butik är alltså inte ut till kunden.
                Priserna varierar kraftigt beroende på sort. Sen går priserna ganska mycket upp och ner. Så är ganska svårt att säga men om du säger vilken sort så kanske vi kan ge dig ett ca pris åtminstone.

                Kommentar

                • Guest

                  Ursprungligen postat av Danne_K
                  Priserna varierar kraftigt beroende på sort. Sen går priserna ganska mycket upp och ner. Så är ganska svårt att säga men om du säger vilken sort så kanske vi kan ge dig ett ca pris åtminstone.
                  200kr i inköpspris låter extremt billigt så det kan ju vara reticulata/orbignyi

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    • February 2005
                    • 1034

                    200kr är extremt billigt oavsett vilken rocka det än rör sig om.

                    Kommentar

                    • Matnil
                      • October 2003
                      • 464

                      Tror ni det kan funka att hålla Praktbotior med rockor? Kommer satsa på att ha par rockor i mitt 720l, ska bara städa ur saltvattensdjuren som bor där nu
                      Tänkte ha ett par rockor, några jordätare lite malar, men praktbotior ha alltid hört till mina favoritfirrar, hade varit kul med ett gäng om det funkar?

                      Kommentar

                      • Tenkare
                        • May 2005
                        • 2519

                        Vet ej om det skulle fungera. Dom har ju rätt kraftiga käkar. Motoro och Leopoldi skulle väl gjort processen kort med dom, men reticulatus är skyggare.
                        Svårt att säga hur det hade blivit.
                        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                        Min zon Min Tenkare

                        Kommentar

                        • Elinen
                          • February 2008
                          • 10

                          Ursprungligen postat av Matnil
                          Tänkte ha ett par rockor, några jordätare lite malar, men praktbotior ha alltid hört till mina favoritfirrar, hade varit kul med ett gäng om det funkar?
                          Jag har praktbotior som går med mina rockor, och de är de ända fiskar som har funkat än så länge. Jag köpte stora botior medans rockorna var små, sen har fått äta samma mat som rockorna, och blivit jätte stora. Jag tror dom har hållit jämn takt med rockorna, så dom hela tiden är lite förstora för att äta. Desutom är just praktbotior väldigt snabba och starka fiskar, dom klarar att trycka sej in under disken på en rocka, sno maten, och simma iväg med en hel räka . Det som är superviktigt för att de ska överleva är att ha nånstans att gömma sej. Jag har gjort stengrottor där de ligger och trycker mest hela tiden.
                          Min Zon

                          3st Potamotrygon Motoro
                          1st Potamotrygon Leopoldi

                          Kommentar

                          • Tenkare
                            • May 2005
                            • 2519

                            Vad är det för rockor du har, och tack för utförligt svar.
                            Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                            Min zon Min Tenkare

                            Kommentar

                            • Matnil
                              • October 2003
                              • 464

                              Kan kanske vara värt att prova om man kan hitta några relativt stora praktbotior?
                              I dagsläget lutar det åt att det blir Motoro för mig, men det kan ändras många gånger

                              Kommentar

                              • Matnil
                                • October 2003
                                • 464

                                Förresten finns det några bra böcker om rockor? Har 2st, en av H Gonella och Axelrod, heter nog bara "Stingrays", och sen en som heter "Stingrays, a complete pet owners manual. Men skulle gärna haft någon till, eller det är kanske nätet som gäller för mer information?
                                Någon som provat ha rockor ihop med sniglar? Finns ju några sorter som väl är ganska bra på att käka alger? Kan inte något om just sniglar, men det kan kanske vara ett alternativ om sugmalarna irriterar rockorna?
                                Senast redigerad av Matnil; 08 June 2008, 15:14. Anledning: mer frågor....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...