Ska jag spruta med pipett med hetvatten på en bakrund på 120X60 cm nere i vattnet menar du då?
Låter som ett evigetsjobb det.
Får nog prova Ancistrus i stället.
Nej hela är inte täckt men det är prickar över hela!
Får bli Ancistrus eller Siames men det gäller att få lite större så dom inte blir mat.
Skulle bli dyrt och mata med algätare!
Håller på att dra upp 400-500 Marmorguramis som ska bli levande foder.
Vill bara påpeka att siamesiska algätare inte är några malar och kategorin som tråden är inlagd i heter "Malar" - så i denna kategori håll er till dessa
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Varför måste du Kjell hela tiden hacka på mig?
När andra diskuterar annat än malar här då säger du inget men så fort du har ghansen så tar du den när det gäller mig!
Ska jag spruta med pipett med hetvatten på en bakrund på 120X60 cm nere i vattnet menar du då?
Låter som ett evigetsjobb det.
Får nog prova Ancistrus i stället.
En idé kan ju vara att döda tofsar vid vattenbyte. Då får du ju dem lättillgängliga i luften. Har du ett större kärl kan du sänka vattennivån till typ 5-10 cm, värmebehandla, och sen återfylla med samma vatten.
Varför måste du Kjell hela tiden hacka på mig?
När andra diskuterar annat än malar här då säger du inget men så fort du har ghansen så tar du den när det gäller mig!
Åtskilliga gånger i veckan så säger jag till i trådar som spårar ur - jag gör det oavsett vem som har startat tråden.
Om du har drabbats många gånger (vilket jag inte vet något om för jag för ingen statisk över detta) så beror det i så fall på att du konsekvent startar frågor i fel kategori.
Du valde själv att starta tråden i kategorin "malar" och döpte själv tråden till "Tips på algätande mal". Om du hade velat att tråden skulle handla om vilka fiskar i allmänhet som äter malar så kunde du ha startat tråden i kategorin "Mix fisk-kategorin" om du hade velat diskutera om vilka djur i allmänhet (finns ju många räkor och snäckor som äter alger) som äter alger eller bara om hur man blir av med alger så hade du kunnat startat tråden i kategorin "Växter och alger".
Så valet är ditt och i och med att du la in den här så bestämde du att den skulle handla om malar.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Man måste väl kunna prata om siamesiska algätare!?
Jag tycker det passar bra i denna
tråden. Den handlar ju om algproblem.
Och man måste ju kunna bredda en
tråd.
Annars kan man ju heller inte nämna sprutor med hett vatten
eller snäckor, som har nämts i
tråden. Jag tackar för tipset om
snäckor, vilket jag inte hade fått
om man inte kunnat bredda tråden.
Det är sant!
Ska hålla bättre koll på det i framtiden och skicka ett pm till personen istället, när det handlar om något annat än vad frågan var!
Ursprungligen postat av micke556
Man måste väl kunna prata om siamesiska algätare!
Jag tycker det passar bra i denna
tråden. Den handlar ju om algproblem.
Och man måste ju kunna bredda en
tråd.
Annars kan man ju heller inte nämna sprutor med hett vatten
eller snäckor, som har nämts i
tråden. Jag tackar för tipset om
snäckor, vilket jag inte hade fått
om man inte kunnat bredda tråden.
Men Kjell titta i tråden!
Dom pratade om snäckor också och vad jag vet så hör inte dom heller till malarter men det sa du inget om men när jag råkade skriva siames då var du som en hök direkt!
Otocinclus är en läcker firre som i större antal gör väldigt mycket nytta. Jag hade förmånen att kunna köpa 25st för 15 kr st för ett år sedan eller då och de är häftiga när de samlas i grupp.
Kommentar