Stolt ägare till vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #91
    Undrar varför trådar skapade av ettfettbranamn har en tendens att alltid balla ur och handla om allt annat än ämnet ? Denna tråden är inget undantag. I stället för att handla om den ursprungliga malen skrivs det om allt möjligt annat som är hur långt från ämnet man kan komma.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #92
      Ursprungligen postat av Guy Palm
      Undrar varför trådar skapade av ettfettbranamn har en tendens att alltid balla ur och handla om allt annat än ämnet ? Denna tråden är inget undantag. I stället för att handla om den ursprungliga malen skrivs det om allt möjligt annat som är hur långt från ämnet man kan komma.
      skönt att du väljer att komma in och avhjälpa situationen.. visserligen har du ju rätt.. utom att du skrivit trådar i plural.. så vitt jag vet har jag bara startat 1 tråd.. du kan ju vänligen ge mig ett skäl till att du ens väljer att komma in att kommentera?

      om du lyckas uppbåda bara en liten gnutta objektivitet kanske du ser att jag bett folk hålla sig till ämnet vid ett flertal tillfällen, tom med kjell är ju långt ute i periferin här.. jag räknar med en resning från OT här när någon vaknar.. inte fan är det väl jag som gått ot utöver svar här?

      var det något annat jag kan hjälpa dig med?
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #93
        Ber om ursäkt ser nu att du bara har skapat en tråd, fast det är flera andra trådar som du medverkar i som har en tendens att komma långt från ämnet. Om du vill att Kjell skall rensa tråden så får du nog pm honom.
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #94
          Det är inte min avsikt.. om du går igenom mina inlägg ser du jag mestadels försöker hjälpa folk med filtrering och rovfisk.. visst, jag har varit inblandad i trådar som hettat till men det är för att det är frågor jag brinner för.. det är ju inte så att jag gett mig in och sökt konflikter i levandefödare eller hur? Det i kombination med.att jag har noll respekt för "auktoriteterna" här så länge de inte kan presentera bättre argument än att de haft fisk på 80-talet får mig säkert att framstå som lite grinig.. så ligger det till..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            #95
            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
            Det är inte min avsikt.. om du går igenom mina inlägg ser du jag mestadels försöker hjälpa folk med filtrering och rovfisk.. visst, jag har varit inblandad i trådar som hettat till men det är för att det är frågor jag brinner för.. det är ju inte så att jag gett mig in och sökt konflikter i levandefödare eller hur? Det i kombination med.att jag har noll respekt för "auktoriteterna" här så länge de inte kan presentera bättre argument än att de haft fisk på 80-talet får mig säkert att framstå som lite grinig.. så ligger det till..
            Så bra då för jag har noll respekt för personer som gömmer sig bakom en anonym profil. Har svårt o se dem som trovärdiga, varför vågar de inte stå för sin åsikt. Har man den kompetens man säger sig ha så borde man kunna stå för det oavsett vilken fisk man håller.
            Senast redigerad av kaj.p; 05 July 2011, 21:59.
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Freke
              • December 2006
              • 159

              #96
              Ursprungligen postat av kaj.p
              Negerboll var också ett myntat begrepp men det är nästan väck idag. Allt handlat väl om vad man gör det till.
              Kan man inte få tag i negerbollar längre? Fan det suger ju. Jag älskar NEGERBOLLAR. Eller vad är det du försöker säga?? Att man skall förbjuda vissa ord i vissa språk så länder som har färgen negro skall komma på ett nytt ord? Du får kalla det va du vill men det ändrar inte saken. Varför skall jag motivera arför jag har viss fisk? Är du intresserad av nån art är det bättre du frågar. Jag tycket inte nån skall behöva förklara varför man just köpt den eller den fisken. Sverige är ett fritt land här får alla tycka som dom vill dvs jag får hålla vilka fiskar jag vill eller tycka tigrinum/tigrinus e fina lika väl som du kanske tycker malawis e fina.

              Men back to topic.. Tigrinus köper man från peru inte asien. Sure du kan ta den ifrån belem, manaus, eller colombia men e man så korkad får man skylla sig själv. Har aldrig sett eller hört några som odlar dessa i asien men sure inget är omöjligt men dom måste isof va lätt räknade på en hand.
              Senast redigerad av Freke; 05 July 2011, 23:30.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1545497

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                #97
                Freke jag har aldrig frågat dig om någonting och har inga intentioner o göra det heller inte.
                Senast redigerad av kaj.p; 05 July 2011, 23:29.
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Freke
                  • December 2006
                  • 159

                  #98
                  Nä men jag menar varför skall man motivera varför man har just "en" fisk? Jag har själv några tigrinum å dom e sjukt fina å aktiva fiskar. Kan varmt rekomendera dom till lite kunnigare akvarister då det är väldigt lätt att ta död på dom när dom e små om man inte sköter om dom riktigt.
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1545497

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    #99
                    HUr många tycker du man skall ha då för det optimala för en fisk är väl att det finns partners o att den har förutsättningar o föryngra sig.
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • Freke
                      • December 2006
                      • 159

                      va? Jag fattade inte frågan riktigt? Hur många tigrinum man bör ha? För vad? odla?
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1545497

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        • June 2002
                        • 2952

                        Ursprungligen postat av Freke
                        va? Jag fattade inte frågan riktigt? Hur många tigrinum man bör ha? För vad? odla?
                        Ingen fråga Freke, ett påstående från min sida. Lite av livets mening går ut på o föryngra sig o föra generna vidare ( för en fisk och och andra arter med för den delen.) Detta är lite svårt om man sitter ensam i ett kar även om det är på 3 kubik.
                        Nordiska Diskus Sällskapet
                        Hallandsakvaristerna
                        BAK Gcg Maf NCS

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          Ingen fråga Freke, ett påstående från min sida. Lite av livets mening går ut på o föryngra sig o föra generna vidare ( för en fisk och och andra arter med för den delen.) Detta är lite svårt om man sitter ensam i ett kar även om det är på 3 kubik.
                          Med andra ord bör man varken hålla altum eller saltvattensfisk med tanke på att de knappas lär bli yngel?
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            OBS. Tråden är inlagd under kategorin "MALAR"
                            Så håll er till ämnet
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Freke
                              • December 2006
                              • 159

                              Det är rätt många malar som inte går att odla på oxå eller iaf har lyckats så även många andra fiskarter. Så skall vi endast ha fiskar hemma som vi kan odla på kan nog dom flesta med akvarium lägga ner sin hobby. Sen kan man få ungar på fiskar som e större än tigrinus/tigrinum oxå i kar som inte är 3000l så din poäng går inte riktigt ihop. Kan vi inte bar lägga ner allt skit snack å glädjas å att ettfett har en fin & ovanlig fisk?
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1545497

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                Ursprungligen postat av kaj.p
                                Så bra då för jag har noll respekt för personer som gömmer sig bakom en anonym profil. Har svårt o se dem som trovärdiga, varför vågar de inte stå för sin åsikt. Har man den kompetens man säger sig ha så borde man kunna stå för det oavsett vilken fisk man håller.
                                jadu, jag ligger väl inne med ungefär 10 000 inlägg sedan 2007 så vill du leta trovärdighet kan du ju bara googla "ettfettbranamn", bilder på mig finns på mfk på ett flertal ställen.. personnummer? telefonnummer? address? jag kan skicka det i pm till dig om du vill så kanske jag framstår som mindre anonym.. jag är nog en av de mest exponerade människorna i vår krets, mitt riktiga namn nämns flera gånger bara här i tråden vad vågar jag inte stå för? ^^

                                kom precis hem efter några dagar i Rom, allt mår tack och lov bra! bebisen blir bara snyggare och större för varje dag som går.. bilder kommer så fort jag orkar.. skulle tro att det är ungefär 3 månader kvar innan jag vågar släppa ner honom i stora karet med de andra fiskarna.. ska bli skönt att återgå till att bara ha ett kar rullandes.. satt med alldeles för många tungskötta kar ett tag och satsar numera på att bara ha ett huvudkar och möjligtvis ett tillväxtkar..
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...