Stolt ägare till vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #76
    ah.. det var du i alla fall, borde anat det med saltsjö-boo och Ove.. sorry att jag gick på lite hårt..

    men om du går igenom tråden ser du att det har varit mycket tvivel och lite snack om fisken i sig.. så när ännu en "okänd" person ger sig in och börjar härja orkade jag inte vara trevlig..

    bilder kommer när jag tycker att han förtjänar det..

    nevermind fellow mfk'er, grymma kar hemma hos dig även om vi är amatörer
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #77
      Inte för jag bryr mig men jag har inte artgivit mina bilder utan lagt upp bilder samt sagt att tigrinus odlas. Detta enligt den kontakt jag har.
      Jag har mer bilder o håller inte någon direkt ordning på dem för det är inte min typ av fisk. Dock har tråden gjort att jag fått en massa mail med förfrågningar om jag kan ta hem sådana. Det gör jag inte. Att jag gjorde det berodde enbart på att jag visste var de skulle hamna och det där fanns utrymme o kompetens för dem.
      Bifogade filer
      Senast redigerad av kaj.p; 03 July 2011, 22:23.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • zenon
        • December 2009
        • 173

        #78
        All heder åt dig Kaj!

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #79
          ja som sagt.. jag beskyller dig inte för något eftersom du aldrig hävdat att du är någon expert på detta vilket jag förstår.. jag säger bara att det har varit mycket snack om väldigt lite i den här tråden.. för de som frågat dig kan du hälsa att de kan vända sig till mig istället.. det finns gott om bra hem till tigrinus och dessutom en bra "eftermarknad".. det handlar bara om att hitta rätt klientel.. 1500L + med mycket bottenyta är ju liksom ingen ovanlighet längre.. har säkert dykt upp en 10-15 sådana kar bara senaste tiden och då kan jag bara tala för min del av hobbyn där vi är drygt 400 registrerade medlemmar.. det är en rätt bra procenthalt som sitter på stora kar då

          angående bilderna tyckte jag bara spontant att det känns lite missvisande att lägga upp bilder på en helt annan skednos i en tråd för brachyplatystoma tigrinum (i folkmun tigrinus :P).. so no harm done, bara lite märkligt.. sen att folk börjar länka till arapaimor och grejer är ju ännu konstigare.. det finns ju en fullt fungerande monstertråd nu (http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147807) om random folk känner ett behov att förklara hur stora arapaimor blir.. haha..

          jag tror hobbyn har ett par jävligt intensiva år framför sig där vi äntligen kan få lite ordning på grejerna.. som det ser ut nu är det ju få som tar in de riktigt roliga fiskarna men det kommer mer och mer.. förhoppningsvis behöver inte nyfikna betala glaser-priser för det som är relativt exklusivt och därför köper en paroon eller redtail/TSN som substitut..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #80
            Ursprungligen postat av zenon
            All heder åt dig Kaj!
            för att han har lite sunt förnuft? betydande ryggdunk där.. men det är ju tur att det finns sådana som Kaj.. vi som faktiskt har fiskarna som han försöker beskydda allmänheten från (som istället köper channa micropeltes, paroon-hajar, redtails, pacu etc) vill ju egentligen fiskarna vi betalar mer för än de flesta betalar under sin karriär som akvarister (sötvatten) illa.. vi har en dold agenda som vi bara initierar vissa utvalda i där vi har pandor som dragdjur, tigermattor och bedriver skyddsjakt på drakar och enhörningar..

            det jag försöker säga är att det är väl ändå jävligt mycket bättre att folk köper tigrinus som jag betalar 3000 för när den växt ur än att de köper en clariasmal, redtails, TSN'er som folk försöker kasta på en?
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • zenon
              • December 2009
              • 173

              #81
              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              för att han har lite sunt förnuft? betydande ryggdunk där.. men det är ju tur att det finns sådana som Kaj.. vi som faktiskt har fiskarna som han försöker beskydda allmänheten från (som istället köper channa micropeltes, paroon-hajar, redtails, pacu etc) vill ju egentligen fiskarna vi betalar mer för än de flesta betalar under sin karriär som akvarister (sötvatten) illa.. vi har en dold agenda som vi bara initierar vissa utvalda i där vi har pandor som dragdjur, tigermattor och bedriver skyddsjakt på drakar och enhörningar..

              det jag försöker säga är att det är väl ändå jävligt mycket bättre att folk köper tigrinus som jag betalar 3000 för när den växt ur än att de köper en clariasmal, redtails, TSN'er som folk försöker kasta på en?
              Tycker att du gör jättebra reklam för MFK ettfettbranamn!

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #82
                Tack så mycket.. jag skulle vilja tacka gud (välj vilken som, jag vill ju inte sticka ut hakan eller stöta mig med någon), min manager, min pr-byrå..

                det enda som skulle kunna få mig att göra mindre bra reklam är om folk skulle försöka sluta misskreditera och (oartigt) ifrågasätta min/vår del av hobbyn.. jag skulle tom kunna tänka mig att nöja mig med bra argument från andras håll eller att vissa kanske skulle kunna bredda sina perspektiv lite

                men trots ditt fina beröm kan jag inte undvika att misstänka att det ligger en viss ironi i bakgrunden och lurar så jag får väl passa på att förära även dig med lite "dålig attityd"..

                jag gör inte reklam för MFK i sig.. jag gör reklam för ansvarstagande gentemot stora fiskar och djur i allmänhet men eftersom stora fiskar är min arena så får jag väl nöja mig med att bara ta emot stora fiskar.. visst, jag har haft fiskar som jag vetat med mig att jag inte kan ha livet ut men jag har aldrig KÖPT en fisk som jag inte kan hålla livet ut.. många med mig resonerar på samma sätt..

                så, nu orkar jag inte mer.. var är den där jävla miss World-bucklan?!
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  #83
                  Ursprungligen postat av zenon
                  All heder åt dig Kaj!
                  tackar zenon Sedan tycker jag inte det finns några fiskar som är monster. Varför man promotar dem som så fattar jag inte?
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    #84
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    tackar zenon Sedan tycker jag inte det finns några fiskar som är monster. Varför man promotar dem som så fattar jag inte?
                    för att uttrycket redan är myntat.. dessutom blir det lättare än att skriva

                    "www.fairlylargefishsometimesassociatedwiththeterm monsterbutsincethatwouldbeaninmproperdescriptionof ananimaljustfollowingitsinstinctbyeatinsmallerfish wejustcallthempredatoryfishorwhateverfishyouwouldl iketocallthemnottooffendanyoneordamagethefishesrep utationormakepeopleassociatethemwithanykindofdange r.com"
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      #85
                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      för att uttrycket redan är myntat.. dessutom blir det lättare än att skriva
                      Negerboll var också ett myntat begrepp men det är nästan väck idag. Allt handlat väl om vad man gör det till.
                      Senast redigerad av kaj.p; 03 July 2011, 23:48.
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        #86
                        ja, det är det väl fortfarande på så sätt att de flesta inte föreställer sig en fetlagd afrikan när man säger negerboll? absolut, man kan vara en pk-kärring och börja gorma om förtryck när någon säger negerboll eller så kan man luta sig tillbaka och tänka på att folk svälter i afrika och att just negerboll förmodligen inte är det allvarligaste hotet mot afrikas befolkning..

                        monsterfishkeeper är väl ett uttryck som får folk att förstå vad det handlar om och det måste väl ändå vara syftet med ett namn?
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          • June 2002
                          • 2952

                          #87
                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          monsterfishkeeper är väl ett uttryck som får folk att förstå vad det handlar om och det måste väl ändå vara syftet med ett namn?
                          Jag är tydligen dum! Men det hela går ut på o få folk o fatta att vissa fiskar är monster !!! OK Men vad är ett monster då o vad är syftet???
                          Nordiska Diskus Sällskapet
                          Hallandsakvaristerna
                          BAK Gcg Maf NCS

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            #88
                            Ursprungligen postat av kaj.p
                            Jag är tydligen dum! Men det hela går ut på o få folk o fatta att vissa fiskar är monster !!! OK Men vad är ett monster då o vad är syftet???
                            exakt.. jag likställer mina fiskar med varulvar och vampyrer.. och dumförklarar dig på kuppen..

                            nej, det jag syftar på är att det är ett vedertaget namn med vissa anor.. de flesta som håller på med fisk på en seriösare nivå (nu börjar jag kraftigt ifrågasätta mig själv som har den här diskussionen på internet, kanske vore det bättre om jag drog på mig ett par för manchester-byxor upp till naveln och ett par glasögon och hoppar framför ett tåg) vet vad monsterfishkeepers står för.. vissa ser det som folk som matar kattungar till sina pirayor.. jag ser det som att det är en ny nivå.. kjell tex är ju definitivt MFK (dessvärre då vårt fina namn kan smutsas ner ), Ove. P är MFK.. många faller inom ramen utan att vilja det.. det är helt enkelt att gå bortom eheim 2052 och standard 720.. om det då finns vissa som gör korkade saker är det väl en helt annan sak.. alla som åker hoj utpressar inte folk..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              • June 2002
                              • 2952

                              #89
                              Så med andra ord Du kan inte motivera varför du håller dessa fiskar o varför ni kallar dem monster.
                              Nordiska Diskus Sällskapet
                              Hallandsakvaristerna
                              BAK Gcg Maf NCS

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                #90
                                eh.. kan Du motivera varför du håller dina fiskar och varför "ni" kallar er Nordiska Diskus Sällskapet? antagligen tycker du att de är vackra? har ett intressant beteende? ger dig något? namnet har väl att göra med att ni håller diskus, är sällskapliga och håller till i norden?

                                jag vet inte riktigt vad du vill om jag ska vara helt ärlig? haha.. det börjar kännas som att du bara har tråkigt..

                                men för att underhålla dig.. namnet kommer från en bok om stora, ovanliga fiskar som släpptes för länge sedan (ur mitt perspektiv, nyss ur ditt) i japan, där myntades uttrycket.. från början var det waterwolves men Li "Neoprodigy" gillade inte ledningen.. han ogillade den så mycket att waterwolves är ett auto-censurerat ord.. han bröt sig ut och skapade monsterfishkeepers.com.. vi var några svenskar som hängde där parallellt med ciklid, zoonen, zoopet.. med tanke på attityden där ville vi ha något eget och namnet monsterfishkeepers(ofsweden) följde med..

                                med tanke på att vi inte tar oss själva på så stort allvar tror jag inte riktigt att vi reflekterat över vad vi heter.. vet inte om rovfisk.nu hade varit särskilt roligt.. storafenan.se.. eh.. ja.. vad vill du mer veta? haha.. verkar inte zoopet lite överdrivet med tanke på att det anspelar på många djur? visserligen finns det ju en utförlig förklaring på det som kjell skrivit och då får man väl ta det för vad det är? visst, jag hade kunnat heta Helena men det hade varit missvisande men min människosyn sträcker sig så långt att jag hoppas att män 30-40 inte försöker bjuda mig på drinkar oavsett om jag heter Helena eller inte if you catch my drift..

                                ps.. jag vet faktiskt inte om jag orkar göra det här längre, det är som att bli ifrågasatt om ens klädval.. jag klär mig som jag vill och sålänge jag inte kritiserar andras klädval står det väl mig fritt att klä mig som jag vill? vet inte riktigt vad det är du stör dig på? om vi börjar där (vi kan ta det i pm om du vill) så kanske vi kan komma någonstans.. haha.. börjar få kramp i fingrarna..
                                Senast redigerad av ettfettbranamn; 04 July 2011, 00:58.
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...